Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: VDH Cs-122 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 November 2012 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Overvejer at investere i VDH CS-122, ved godt det skal høres først, men hvad synes i om det. Umildbart har jeg ikke hørt
noget skidt om det. Fyldig bas, klar mellemtone og top, med ok krop på osv., og et rigtig fornuftigt kabel til prisen.

Jeg går efter en fyldig og dynamisk bas, men meget klar og detaljeret lyd i hele spektret. Så naturlig og virkelig lyd som muligt.

Nogle kommentarer og erfaringer med kablet?

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 November 2012 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2012 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 07 November 2012 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jelle, jeg har noget MCD 352 jeg godt vil af med, send en PB, hvis du er interesseret .

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2012 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Jelle, jeg har noget MCD 352 jeg godt vil af med, send en PB, hvis du er interesseret .

Altså "storebroren" til cs-122, altså D-352 ?

Hvordan oplever du det kabel, har du hørt det mod cs-122, eller andre kabler, mener du har haft noget supra engang, kan det
passe ?

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2012 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

jeg har hørt dem og CS-122 men ikke i en direkte sammenligning der var et stikke tid imellem dem, Men jeg ville tage det billige over 122'eren til enhver tid. Jeg vil dog helst anbefale det dyre af dem det slår de andre 3 her i tråden med mange længder.
Her er et link til nøjagtig samme kabel hvor der står
TANNOY REFERENCE LOUDSPEAKER CABLE MADE BY VAN DEN HUL på det i stedet for
VAN DEN HUL The INSPIRATION HYBRID
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/hojttaler kabel/van_den_hul_the_inspiration_hybrid_kabel_guld.htm
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2012 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:
jeg har hørt dem og CS-122 men ikke i en direkte sammenligning der var et stikke tid imellem dem,
Men jeg ville tage det billige over 122'eren til enhver tid. Jeg vil dog helst anbefale det dyre af dem det slår de andre 3 her i
tråden med mange længder. Her er et link til nøjagtig samme kabel hvor der står TANNOY REFERENCE LOUDSPEAKER
CABLE MADE BY VAN DEN HUL 
på det i stedet for VAN DEN HUL The INSPIRATION HYBRID

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/hojttaler kabel/van_den_hul_the_inspiration_hybrid_kabel_guld.htm

Hvordan vil du beskrive dem da ?

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2012 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

det billige W&M er rimeligt neutralt med god dynamik uden aggressive tendenser og mere af det hele i for hold til 122'eren der er lidt klemt i toppen og generelt lidt kedeligt og unuanceret over det hele, Man kunne siger at der ingen magi var. 
Det dyre Tannoy det er en helt anden verden mere af det hele bedre med alt ting meget åbent masser af luft en fantastisk mellemtone og masser af detaljer uden det bliver for meget eller aggressivt     bassen er lettere fyldig i bi-wiring, Det lyder bedre som single-wiring koblet som shotgun 2 gang 2 ledere eller som jeg bruger det i dobbelt lænder dvs et kabel til diskanten og et til bassen dvs 2 kabler koblet hver i sig i shotgun hvor det bliver lidt fyldiger samtidet med at bassen blive strammet op og lige et hak mere af alt engang til. Den opsætning er jeg meget tilfreds med

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 07 November 2012 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Boydk skrev:

Altså "storebroren" til cs-122, altså D-352 ?

Hvordan oplever du det kabel, har du hørt det mod cs-122, eller andre kabler, mener du har haft noget supra engang, kan det
passe ?

Yes, det Supra ligger her endnu.
Var rigtgt godt tilfreds med D-352, men inversterede et par tusinde i Magnum Hybrid med drømmen om at få endnu mere "hul igennem" til mine strømslugende Magnepan´er. Der var nærmest ingen forskel, men vil selvfølgelig skille mig af med det, der kostede mindre. Hånden på hjertet, et mikroskopisk løft i mellemtonen på Magnum Hybrid, det var hvad der skete, ellers er de 99,99% ens i mit set-up.

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 November 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

W&M kablet pryder mit køkkenanlæg med MA BX2 ht. som får en formidabel bas og rigtig god dynamik og en dejlig diskant og mellemtone. Det hele trækkes af en ca. 20 år gl. Technics forstærker på ca. 55 w. Det er en rigtig god kombination. Stemmer har det aldeles fremragende. Jeg bruger også kablet på et surroundsystem med et par B&W 685. Her er der også masser af dynamik .

80 kr/m er særdeles rimeligt. Jeg har haft vdh 122, men det er pensioneret for længst.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes