| Forfatter |
|
hm_dk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Min forstærker og højttalere, er i dag forbundet med mine snart 10 år gamle Supra Ply 3.4, og jeg tænker på, og jeg mon
kan hente noget ved at udskifte dem? Det hele spiller sådan set meget godt, men man vil altid gerne forbedre sit anlæg ;o)
Hvor gode er de Supra kabler, sammenlignet med det man køber i dag?
Kan I foreslå et andet kabel til overkommelig pris jeg skal prøve, eller skal jeg bare beholde mine Supra kabler?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supra er vel OK - bare man holder sig fra deres netkabler...
Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Levesen Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 December 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror knagme de sælges idag helt uforandret. Og de lyder sikkert ligeså også:-)
Så vidt jeg husker giver de tilskud i både bas og diskant, en slags loudness lyd. Kan du lide det, så kan du bare fortsætte.
Måske du hellere skulle bruge penge på et bedre USB kabel mellem maccen og forstærkeren?
Hvilken DAC bruger du?
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sikkert det samme kabel - jeg har faktisk også 2.0 liggende, da jeg engang kørte bi-wire på nogle Audiovector højttalere.
Lyden er som sagt god - diskant og mellemtone lidt fremtræden, og bas'en måske lidt tilbagetrukket, men det kan jo ligeså godt være mine Mission der har den karakteristik?
Mac'en er fundet optisk direkte til forstærkerens indbyggede DAC (analog devices ad1955) - det kan vidst ikke gøres meget bedre.
Er der noget med at hifi klubben udlåner kabler - så kunne man da teste, om der var noget at hente på den konto?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk
Der er lidt ældre kabel, som Klubben solgt i 90'erne, omkring midten og frem, Det er et signalkabel Turquoise fra AudioQuest og højttalerkablet Indigo i den billige ende af deres sortiment. Disse to, især signal kablet, har en varm tone med lidt vægt på bassen. De begge har også god krop og vægt i spillestilen. Det er i denne retning du skal. Kan du finde disse nye/brugt, vil det sikkert gå hen og blive cacao for trommehinderne. Ligger selv inde med signal kablet og haft Midnight ht kablet.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu spørger jeg måske meget dumt, men er der nogen lydmæssig forskel på optiske signalkabler? Det er jo "bare" 0'er og 1 taller der fiser igennem som lys... Jeg har pt et Tara Labs Prism optisk kabel mellem Mac'en og XTZ'en.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde der da ihvertfald ikke være. Men selve sende/modtager delen i hvert apparat, der skal lave det fra elektrisk til lys, kan der muligvis godt være lidt forskel på, så det kan være lige akkurat hørbart.Det kan være lidt detaljering og rumlighed det kan høres ved. Jeg har dog selv til gode, at afprøve det, men har ikke optiske forbindelser i brug i mit set-up.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2011 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have googlet og googlet er jeg nu kommet frem til, at jeg vil prøve noget kabel fra Chord Company - Odyssey 2.
Har også luret lidt på QED Revelation...
Nogen der kender kablet, eller har en kommentar til valget ?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 02 Juli 2011 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valget kan være fint nok... med forbehold. Er du i din Google-iver stødt på nogle beskrivelser af, hvordan det konkrete kabel fungerer med dit specifikke grej? Det, der fungerer godt i én konstellation, kan lyde uhyre ringe i andre. Sørg for, at du har lejlighed til at prøve det af derhjemme, inden du trykker 8234/Godkend
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2011 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det dårlige sommervejr, gav mig mulighed for at afprøve forskellige opsætninger i dag
Først prøvede jeg at køre bi-wire, med Supra Plu 2.0 og 3.4 - det var nærmest ulideligt at høre på. Diskant og mellemtone
blev meget lys og nærmest skinger - ikke lige hvad jeg havde forventet.
Så prøvede jeg single wire igen, bare med 2.0, og igen lidt for lys, men bas'en virkede tilbageholden.
Konklusionen blev et 3.4'eren alene klart er bedst - her er diskanten mere afbalanceret, og bas'en mere fyldig.
Så det nye kabel, skal ihvertfald ikke fremhæve diskant/mellemtone - nærmere bare være neutral, og måske fremhæve
bas'en.
Gør det os klogere på, hvilket kabel jeg skal prøve?
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2011 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
Valget kan være fint nok... med forbehold.Er du i din Google-iver stødt på nogle beskrivelser af, hvordan det
konkrete kabel fungerer med dit specifikke grej? Det, der fungerer godt i én konstellation, kan lyde uhyre ringe i andre. Sørg
for, at du har lejlighed til at prøve det af derhjemme, inden du trykker 8234/Godkend
|
|
|
Det er det, der gør det så pokkers svært - især hvis det skal købes hjem over nettet....
|
| Til top |
|
| |
hm_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2011 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg også lige testet VT Spike Feet Deluxe i mit setup...
Det var ihvertfald heller ikke lige noget hit her - de dæmper bas'en, hvilket jeg ikke har brug for.
1 pence mønterne er kommet under igen, og sikke en forskel
Så har man da også prøvet det
|
| Til top |
|
| |