Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netstøjsfilter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej,

Som jeg forstår det kan en strømskinne med netstøjsfilter skåne de tilsluttede apperater fra ”udefrakommende”
netstøj. Men kan sådan en også sørge for at de tilsluttede apperater ikke forurener den anden vej – altså ud i den
gruppe som strømskinnen med netstøjsfilteret er tilsluttet?

Jeg spørger da jeg ikke ønsker at have et netstøjsfiler mellem strømudtag på vægen og mine hifi komponenter,
men i stedet ville koble alt andet der kører på samme gruppe på en strømskinne med netstøjsfilter (for at det ikke
går i mit hifi). F.eks. TV, xbox og ting jeg ved det har switch mode forsyninger.

Kender ikke noget til teorien bag de her ting, så vær søde at bære over med mig :-) Havde tænkt mig at anskaffe
sådan en fætter her:

Profigold HIFI Home Cinema Power
http://www.klik1stik.dk/product.asp?product=1402

Mvh. Sune
Til top Vis Nenox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nenox

bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Juni 2011 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Et netstøjsfilter kan bestykke med DC, peaks osv begge veje, men det kommer an på hvordan det er opbygget

Men som regel er der gevinst ved at bruge filtre på de ting som evt kan støje.

Har jeg oplevet at et filter gjorde større forskel på et køleskab (der fik anlægget til at knitre osv), end på selve anlægget.
Til top Vis bantan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bantan

Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svar- Jamen så prøver jeg sådan en :-)

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Juni 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Man kunne jo også bruge en UPS strømforsyning (som man bruger i computer verdenen at beskytte computeren mod strømsvigt)

Det smarte med en UPS er at den tager indgangs spændningen uanset hvor "ren" den er og chopper spændningen op (SMTP) og leverer DC til den interne batteri, og derefter ryger spændningen ind i en DC til AC konverter som fremstiller en "ren" 230V Sinus ud. 

Ulempen er nok at en UPS er ret dyr og at batteriet skal skiftes een gang om året (hvis UPS'en er tændt altid)  og man skal nok IKKE tilslutte sin effekttørstige forstærkere til UPS'en, men genialt til småt forbrugende Hifi grej (CD, DVD, LP, Preamp etc.)

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Juni 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

og at en UPS der fremstiller en bare noget lunde sinus kurve koster en million millard hvis det da findes, nej saa er du bedre stillet me ganske almendelig net stroem. jeg vil anbefale at du smider et ociloscop paa din forsyning og ser efter hvor slemt det entligt er, mit bud er at med mindre du bor i et industri omraade ikke er halvt saa slemt som du tror

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

Nenox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2011 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Idéen med netstøjsfilter er mest fordi at jeg vil beskytte mit hifi mod støj fra mine andre psu'er i mit hjem og jeg
formoder ikke at det område jeg bor i har noget at sige i den forbindelse?

F.eks. påtænker jeg at købe mig en Rega DAC og den skulle være overordentligt følsom over for støj fra f.eks.
switch mode psu'er. Sådan en har min nye Squeezebox touch og også min DacMagic (Som dog ville lade livet ved
køb af Regaen).

Jeg kan selvfølgeligt gå ud at købe en linear strømforsyninger til min Squeezebox Touch, men det løser jo ikke evt.
problemer fra andre psu'er på samme gruppe. Derfor tænkte jeg at samle alle disse "støjsendere" i en skinne med
netstøjsfilter. Giver det mening?

Igen undskyld hvis jeg dummer mig med min ringe viden om emnet :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes