Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Billigt kabel til tv og surround anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 April 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har dette surround anlæg http://www.sony.dk/product/hcs-surround-kit---dvd-player/htp -718dw#pageType=TechnicalSpecs  og har Købt et Panasonic 42" G20 fladskærm, som jeg først kommer til at bruge når jeg flytter om 14 dage.

Surround reciveren har 2 HDMI udgang/indgang og en koaksial indgang+ 4 alm phone indgange. Jeg har en bærbar med Hdmi som virker med tvet (afprøvet hos hifiklubben) og b.la. optisk  udgang (spdif) hvad dvd afspilleren (ikke blueray) har af udgange ved jeg ikke, men jeg ved der følger et koaxial kabel med. Nu kommer det svære !

Jeg skal have lyden fra computeren (asus bærbar) igennem surround reciveren, der har jeg hørt at det ikke kan lade sig gøre, kun at få lyden fra computeren via Hdmi kabel, så der skal jeg bruge min alm mini jackudgang, der normalt bruges til hifi anlægget (har 5 meter kabel med phone i den ene ende og mini jackstik i den anden).

Men skal jeg ofre et spdif kabel med mini jackstik i den ene ende ? Hdmi kablet fra computeren kan tilsluttes til tvet og så skal lyden sendes fra tvet til reciveren (men med hvad ?), det samme kan jeg gøre med dvd afspilleren et hdmi kabel til tvet, min vhs fra jvc tilsluttes med scartkabel. 

For at komme med en opsumering

Jeg skal bruge et kabel fra tvet til reciveren (lyden) ca 1-1.5 men hvilket ?

Til dvden og computeren skal jeg bruge ialt 2 hdmi kabler til tvet et kabel på ca 1-1.5 meter og et langt til computeren, forestiller mig ca 5 meter

Hvilket scartkabel vil i anbefale ? (ca 1-1.5 meter)

Hvis jeg skal bruge et koaksikal kabel (spdif) til lyden (kun musik) fra computeren til reciveren hvad vil i anbefale ? 

Til højtalerne vil jeg bruge et eller andet godt kabel, som standard er der ca25 meter kabel med 3x3meter og 2x8 meter,(længden af kablet til den passive subwoofer ved jeg ikke hvor langt er) er der noget specielt i vil anbefale til ca 250 kr ialt, jeg ved ikke så meget om hvordan lyd karakteristikken fra diverse højtaler kabel er, men de må ikke være agressiv, så vel som slanke i lyden

Jeg vil vælge noget kabel fra Av-connection,Hifiklubben eller Kt-radio Odense pga så kan jeg få mere vejledning en det jeg kan få ved at købe på nettet og kender lidt til de forretninger og deres service. Desuden kan jeg få 5 kabler og få det billigste gratis hos av-connection (clictronik).Selve kablerne skal være billige ca 1000kr ialt, gerne under 1000kr(excl højtalerkabel), vil gerne holde kablerne i samme kvalitet,mærke.

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes