Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lurer lidt på om en PS Audio Power Plant Premier kunne gøre lykke i mit anlæg. I første omgang ikke pga. nogle monotrin der trækker mere end de maksimale 16-1.700 watt PPP'en kan levere, men på sigt regner jeg med at komme indenfor grænsen.
Men... Kan det ikke gøres billigere med en UPS? Altså en UPS der ligesom PPP re-genererer strømmen til 230 volt og vel derved fjerner alt det støj der er på nettet?
Nogen der har kendskab til dette emne?
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Jeg lurer lidt p� om en PS Audio Power Plant Premier kunne g�re lykke i mit anl�g. I f�rste omgang ikke pga. nogle monotrin der tr�kker mere end de maksimale 16-1.700 watt PPP'en kan levere, men p� sigt regner jeg med at komme indenfor gr�nsen.
Men... Kan det ikke g�res billigere med en UPS? Alts� en UPS der ligesom PPP re-genererer str�mmen til 230 volt og vel derved fjerner alt det st�j der er p� nettet?
Nogen der har kendskab til dette emne? |
|
|
Brug du bare en PS til alle dine apparater...undtagen monotrinnene. Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Men... Kan det ikke gøres billigere med en UPS? Altså en UPS der ligesom PPP re-genererer strømmen til 230 volt og vel derved fjerner alt det støj der er på nettet?
Nogen der har kendskab til dette emne? |
|
|
Uden at vide ret meget om det, så tror jeg at en UPS vil støje en hel del mere end en PPP, der jo er lavet til audio. En UPS skal "bare" levere 230V, om der så er lidt overharmonisk støj betyder nok ikke så meget for en PC'er. __________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Brug du bare en PS til alle dine apparater...undtagen monotrinnene. |
|
|
Lægger PPP'en begrænsning på noget ifm. monotrinnene, hvis ellers alle tilsluttede apparater ikke trækker mere end max kontinuerlig belastning?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
Uden at vide ret meget om det, så tror jeg at en UPS vil støje en hel del mere end en PPP, der jo er lavet til audio. En UPS skal "bare" levere 230V, om der så er lidt overharmonisk støj betyder nok ikke så meget for en PC'er. |
|
|
Snakker vi her mekanisk støj (altså brum, sner e.l.), eller er strømmen så ikke helt så ren?
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Snakker vi her mekanisk støj (altså brum, sner e.l.), eller er strømmen så ikke helt så ren? |
|
|
Elektrisk støj. Strømmen vil være beskidt. __________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
Wymax skrev:
Snakker vi her mekanisk støj (altså brum, sner e.l.), eller er strømmen så ikke helt så ren? |
|
|
Elektrisk støj. Strømmen vil være beskidt. |
|
|
Ja det er jo ikke meningen...
|
Til top |
|
|
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=iL1Wjeq7eHY
Lidt om Ps audio ppp
__________________ Stupidity is not a talent
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har jeg set og syntes også det virker fornuftigt - men tænkte om det kunne gøres billigere 
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Den har jeg set og syntes også det virker fornuftigt - men tænkte om det kunne gøres billigere 
|
|
|
I forhold til det som Power Plant Premier kan, så fås det desværre ikke meget billigere. Der er en masse andre "strøm-bokse" som også gør det rigtig godt, men du skal i hvert fald over 20.000, før du får noget der er på højde med eller bedre. I prisklassen over 20-30.000 kommer selvfølgelig mærker som Transparent, Nordost, Shunyata, Audience mfl. med lignende løsninger (dog ikke regenerering af strømmen). Men stadig vil jeg mene, at PS Audio med PPP står meget stærkt i konkurrencen - og jeg vil stadig mene, at PPP'en er et af de bedste bud. Så i den forstand kan det ikke gøres billigere.
Jeg anmeldte PS Audios Power Plant Premier i det sidste nr. af High Fidelity, og har også prøvet flere andre af deres produkter (læs: strømfordelere, strømkabler mm.) - ikke ét de mange produkter har endnu skuffet mig, og det er - trods alt - sjældent, at ikke bare ét af produkterne falder igennem...
Jeg ville helt klart købe en PPP, og hvis den ikke kan levere strøm nok til dine kommende monoforstærkere (hvilke forstærkere er der evt. tale om?), så kan du jo altid købe en PS Audio Power Center Duet, som "bare" er en strømfordeler, men med samme Nano Filter teknologi - de skulle ikke begrænse strømmen. Jeg har personligt prøvet et par effektforstærkere i PPP'en og her mærkes absolut ingen begrænsning - tværtimod. Men der er selvfølgelig en naturlig begrænsning på forstærkerstørrelsen...
Held og lykke med det eventuelle køb! __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Jeg anmeldte PS Audios Power Plant Premier i det sidste nr. af High Fidelity, og har også prøvet flere andre af deres produkter (læs: strømfordelere, strømkabler mm.) - ikke ét de mange produkter har endnu skuffet mig, og det er - trods alt - sjældent, at ikke bare ét af produkterne falder igennem... |
|
|
Den anmeldelse læste jeg, og blev igen motiveret til at undersøge sagen Dine oplevelser med PS Audio lød i hvert fald meget spændende.
Kenneth_P skrev:
Jeg ville helt klart købe en PPP, og hvis den ikke kan levere strøm nok til dine kommende monoforstærkere (hvilke forstærkere er der evt. tale om?), så kan du jo altid købe en PS Audio Power Center Duet, som "bare" er en strømfordeler, men med samme Nano Filter teknologi - de skulle ikke begrænse strømmen. Jeg har personligt prøvet et par effektforstærkere i PPP'en og her mærkes absolut ingen begrænsning - tværtimod. Men der er selvfølgelig en naturlig begrænsning på forstærkerstørrelsen... |
|
|
Meningen er at monotrinnene også skal nyde godt af den fine strøm, hvis muligt. Om ikke andet skal jeg gerne have muligheden for at afprøve effekten af PPP'en, så må jeg se om det bliver med eller uden monotrin.
Det drejer sig om et sæt OTL-trin der trækker 700 watt pr. stk. PS Audio mener at jeg bare skal have 2 PPP Lige nu kører de med alle 8 rør pr. trin for at trække mine VA BCG, men jeg skal snart have lavet nogle følsomme højttalere så jeg kan komme ned på 4 rør i hver side, dvs. et forbrug på ca. 400 watt, det vil passe fint med PPP'ens 1.500 watt.
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med et træk på 700 watt, så har PS Audio jo rent faktisk ret; 2 stk. PPP'er ville være optimalt. 
Men så stiger udgiften selvfølgelig også lidt (sådan ca. 100%...), men hvis du kan få effektforstærkerne ned på 400 watt, så burde det vel nok kunne lade sig gøre. I din situation ville jeg helt sikkert prøve den hjemme først - hvis nu den arter sig helt forkert - det kan du sikkert sagtens aftale med forhandleren.
PS Audio er nu ellers et dejligt pålideligt firma (har "kommunikeret" en del med Paul McGowan), som man hurtigt får en god tillid til. Altid god service - det er en ting værd, også at tage med i overvejelserne... __________________ Mange hilsner,
Kenneth
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
I din situation ville jeg helt sikkert prøve den hjemme først - hvis nu den arter sig helt forkert - det kan du sikkert sagtens aftale med forhandleren. |
|
|
Helt klart en nødvendighed, og det har jeg også tænkt mig at gøre.
Hvordan forholder det sig egentlig med sådan en PPP... Den kan levere 1.500 watt - betyder det at den altid trækker 1.500 watt, eller kun det antal watt som de tilsluttede apparater trækker?
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Kenneth_P skrev:
I din situation ville jeg helt sikkert prøve den hjemme først - hvis nu den arter sig helt forkert - det kan du sikkert sagtens aftale med forhandleren. |
|
|
Helt klart en nødvendighed, og det har jeg også tænkt mig at gøre.
Hvordan forholder det sig egentlig med sådan en PPP... Den kan levere 1.500 watt - betyder det at den altid trækker 1.500 watt, eller kun det antal watt som de tilsluttede apparater trækker?
|
|
|
Den trækker - så vidt jeg er orienteret - kun de watt den bruger. Ellers ville den jo bruge 1500 watt konstant, selv når der bare er strøm til anlægget. Det ville der nok ikke være så meget salg i, i disse tider - klimaproblematikken osv...  __________________ Mange hilsner,
Kenneth
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Wymax skrev:
Hvordan forholder det sig egentlig med sådan en PPP... Den kan levere 1.500 watt - betyder det at den altid trækker 1.500 watt, eller kun det antal watt som de tilsluttede apparater trækker? |
|
|
Den trækker - så vidt jeg er orienteret - kun de watt den bruger. Ellers ville den jo bruge 1500 watt konstant, selv når der bare er strøm til anlægget. Det ville der nok ikke være så meget salg i, i disse tider - klimaproblematikken osv...  |
|
|
Når nu jeg har købt monotrin der trækker så meget strøm er jeg jo nok ikke et af Gud's bedste børn i forvejen 
Men selvfølgelig ønsker jeg ikke at trække mere end nødvendigt, og det lyder da også mest fornuftigt at der kun trækkes den strøm der forbruges (inkl. lidt overhead).
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
thomas f Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 182
|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Wymax skrev:
|
|
|
I forhold til det som Power Plant Premier kan, så fås det desværre ikke meget billigere. Der er en masse andre "strøm-bokse" som også gør det rigtig godt, men du skal i hvert fald over 20.000, før du får noget der er på højde med eller bedre. I prisklassen over 20-30.000 kommer selvfølgelig mærker som Transparent, Nordost, Shunyata, Audience mfl. med lignende løsninger (dog ikke regenerering af strømmen). Men stadig vil jeg mene, at PS Audio med PPP står meget stærkt i konkurrencen - og jeg vil stadig mene, at PPP'en er et af de bedste bud. Så i den forstand kan det ikke gøres billigere.
Jeg anmeldte PS Audios Power Plant Premier i det sidste nr. af High Fidelity, og har også prøvet flere andre af deres produkter (læs: strømfordelere, strømkabler mm.) - ikke ét de mange produkter har endnu skuffet mig, og det er - trods alt - sjældent, at ikke bare ét af produkterne falder igennem...
Jeg ville helt klart købe en PPP, og hvis den ikke kan levere strøm nok til dine kommende monoforstærkere (hvilke forstærkere er der evt. tale om?), så kan du jo altid købe en PS Audio Power Center Duet, som "bare" er en strømfordeler, men med samme Nano Filter teknologi - de skulle ikke begrænse strømmen. Jeg har personligt prøvet et par effektforstærkere i PPP'en og her mærkes absolut ingen begrænsning - tværtimod. Men der er selvfølgelig en naturlig begrænsning på forstærkerstørrelsen...
Held og lykke med det eventuelle køb!
|
|
|
Hej Kenneth
Tillad mig at spørge, om du har sammenlignet PPP med et "Pure Power" produkt?
Vh
Thomas __________________ VH Thomas
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, jeg læste et sted (kan dog ikke huske hvor), at de 1500 W kun var kontinuerlig, og at den faktisk kunne yde spidsbelastninger, der var en del højere, pga. det, der var lagret i dens kapacitorer. Og at den rent faktisk kort kunne sende mere ud, end de 2200 W som man max kan trække fra væggen.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
norvig skrev:
Jeg synes, jeg læste et sted (kan dog ikke huske hvor), at de 1500 W kun var kontinuerlig, og at den faktisk kunne yde spidsbelastninger, der var en del højere, pga. det, der var lagret i dens kapacitorer. Og at den rent faktisk kort kunne sende mere ud, end de 2200 W som man max kan trække fra væggen. |
|
|
Det kan den også. Har en god ven som har en. Og overvejer også selv af anskaffe mig en. Han havde ingen problemer med og trække de store Kronzilla´ere. Plus pre og CD på EN PPP! Og der ryger totalt effekten altså over 2KW __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, vil forslå dig at kontakte jensen/wassagohifi for at låne en PPP, så er det bare at bruge ørene  , kan ikke forstille mig at der er nogen problemer i at levere strøm nok, jensen har trukket et system med bla. et sæt pass xa-160,5 gennem den PPP der stod i butiken uden nogen problemer. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|