Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 13:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Baggrundslys bag fladskærm - SMD strip? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Jeg var ved at overveje om ikke jeg skulle forsøge at investere i en rulle med SMD dioder til at sætte bag mit 42" plasma, som
skal væghænges inden så længe.

Jeg er dog i tvivl om man skal gå efter en 'bright white' eller 'warm white'? Mine vægge er råhvide. Hvad siger eksperterne? Er
der evt. et alternativ til SMD båndene som er bedre?

Jeg har fundet nogle bånd på eBay til ganske få kroner.
http://cgi.ebay.co.uk/Waterproof-5m-3528-SMD-300-LEDs-Strip- Bright-white-
2A_W0QQitemZ120507228809QQcmdZViewItemQQptZUK_HomeGarden_Lig hting_Lamps_Lighting_SM?
hash=item1c0eca6289#ht_3618wt_964

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft noget lignende på det gamle fjernsyn (dog med neon rør til en pc). Varm hvid er absolut at fortrække frem for kold hvid. Det nye er for flad til at det kan være bagved (Samsung LED).

Et alternativ kunne være en lyskæde til juletræer. De er billige og er lige til at vikle rundt om vægbeslaget når det er kommet op at hænge. Hvis du vælger en lyskæde så sørg for at købe den nu for de er umulige at opdrive når det ikke er jul.
Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

degofedal skrev:
Jeg har selv haft noget lignende på det gamle fjernsyn (dog med neon rør til en pc). Varm hvid er absolut at fortrække frem for kold hvid. Det nye er for flad til at det kan være bagved (Samsung LED).

Et alternativ kunne være en lyskæde til juletræer. De er billige og er lige til at vikle rundt om vægbeslaget når det er kommet op at hænge. Hvis du vælger en lyskæde så sørg for at købe den nu for de er umulige at opdrive når det ikke er jul.

Jeg har hørt, at en lystemperatur på 6500 grader Kelvin skulle være glimrende til formålet - varm hvid er jo omkring 3000. Det smarte skulle være, at man med 6500 grader opnår en hvid som svarer til den hvide på et (korrekt indstillet) fjernsyn. Dermed skulle den opfattede kontrast øges. Om der er noget om det, ved jeg ikke.
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes