Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 00:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Stax hovedtelefoner - dæmper de rumstøj? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er fristet til at få mig en sæt hovedtelefoner samt amp fra Stax. Dog er det vigtigt at hovedtelefonerne kan lukke "larm" ude af det rum man nu sidder i. Mit mål er at resten af familien kan gøre som de nu gør (se fjernsyn etc) uden at det generer mit musik.

Jeg ser dette som salgsargument fra fx Sennheiser eller Denon, men har Stax haft fokus på dette aspekt med deres hovedtelefoner?

-- 

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hej Werner. kort sagt nej det gør de ikke. Stax er jo en Elektrostatisk hovedtelefon og her derfor brug for luft til membanen. så de er meget åbne i konstuktionen.

Hvilket man osse kan tydeligt se på dette billede. Håber det besvarer dit spørgsmål.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

De har også en lukket udgave, men den er ret pricy.

Se her
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Der lærte jeg noget nyt

Men billig er den ikke nej

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Øv - 15.000 er ca dobbelt af hvad jeg vil ofre på sådan et sæt. Jeg var lige så glad da jeg så priserne på Stax; pludselig var det muligt at få top notch til rimelige priser.

Så må jeg nøjes med Sennheiser HD 650 eller Denon AH D2000/5000. Tak for information.

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

alterego
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Nej, Stax elektrostater udelukker ikke lyd fra omgivelserne - man hører alt hvad der foregår rundt omkring - men et sæt almindelige lukkede AKG'er nu ikke meget bedre

Det eneste effektive er de små 'earbuds' - gummidutter helt ind i øret. Slukkes musikken, høres ingenting, præcis som om det var apotekets ørepropper

Til top Vis alterego's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alterego

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

alterego skrev:

Nej, Stax elektrostater udelukker ikke lyd fra omgivelserne - man hører alt hvad der foregår rundt omkring - men et sæt almindelige lukkede AKG'er nu ikke meget bedre

Det eneste effektive er de små 'earbuds' - gummidutter helt ind i øret. Slukkes musikken, høres ingenting, præcis som om det var apotekets ørepropper

Ok? det var interessant. Jeg må lige undersøge det nærmere. Kan du evt give et link til et par earbuds som altså kan levere rigtig god lyd også?

alterego
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

De eneste jeg kender til (fordi jeg har dem selv), er disse fra Creative http://us.creative.com/products/product.asp?product=14702
Uden lyd i, sover man glimrende med dem på lange flyveture

Men alle de store spillere på markedet, har lignende produkter, og spenderer man 500-600 kr. eller mere på dem, går man ikke helt galt i byen.

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at købe et par billige (et par hundrede) hovedtelefoner for at teste hvor meget "støj" jeg kan høre i et par Stax, fx SR-404. Det er noget omstændigt at køre til Esbjerg for mig.

Er der nogen der kender til et par billige HT der kan sammenlignes med Stax på det punkt? Så kan jeg jo teste mig selv og familien inden jeg helt afskriver de Stax hovedtelefoner...

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Ellers prøv JVC RX900, de er billige og lukker meget godt til..., men måske ikke nok...
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

alterego
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Bortset fra et fint gitter, kan man kigge lige lige igennem Stax elektrostaterne - halvdelen af lyset slipper igennem.
Så glem alt om afskærmning fra omgivelserne - til gengæld har samme omgivelser fornøjelse af musikken i Stax'erne

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

alterego skrev:

Bortset fra et fint gitter, kan man kigge lige lige igennem Stax elektrostaterne - halvdelen af lyset slipper igennem.
Så glem alt om afskærmning fra omgivelserne - til gengæld har samme omgivelser fornøjelse af musikken i Stax'erne

Så du siger her også at jeg ikke rigtigt kan finde hovedtelefoner der skærmer (eller ikke skærmer) på samme måde som Stax? Og hvis jeg skal teste hvor højt det egentligt lyder så skal jeg have den ægte vare?

alterego
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Stax (og andre åbne hovedtlf.) skærmer næsten ikke. Uden musik, kan man ubesværet føre en samtale 

Så hvis du lytte til musik (uforstyrret), så må alt andet være bedre, og bedst er de små man propper helt ind i øret.

Men så går du også glip af elektrostaternes fabelagtige gengivelse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes