claus nielsen skrev:
Har overvejet at prøve dette ht kabel da jeg har flyttet om på setupet og skal bruge 2x5 meter.
Har læst mig frem til at det er et meget neutralt kabel og det er netop hvad jeg søger.
Men hvordan lyder bassen i dette kabel? for syntes kablet ser lidt tyndt ud, men det har måske ikke noget med det at gøre?
Har også overvejet chord kablet men det koster så også det dobbelte.
|
|
|
Først og fremmest, det med tykkelse på kabler og bas 
Nej, det har ikke noget med det at gøre, overhovedet. Der kan trækkes 10 A gennem det kabel, altså det samme som du kan have i din 230 V elinstallation uden at sikringen sprænger! Det kan man så lige tænke lidt over 
Derfor er der INGEN forhold omkring tykkelsen af et kabel, så længe det er omkring det aktuelle kvadrat, som kan påvirke bassen på nogen måde. Det er en udbredt misforståelse, at kabler SKAL være tykke, for at kunne spille bas.
Noget at det heftigste og mest dynamiske bas jeg har hørt, var gennem Mundorf på 1 mm!
Det er skrøner og indbilning med den tykkelse. Men "solidt" ser det ud... 
Jeg har haft kablet igennem længere tid på både ProAc D38 (stor gulv) og Dynaudio Contour 1.3 SE (mindre stander) med forskellige forstærkere, både rør og transistor.
Det er et ganske udemærket kabel til prisen, men heller ikke mere.
Faktisk er det ret umuligt at sige noget om et højttalerkabels "generelle" lyd, hehe (nu får jeg nok smæk)
Det skyldes at det kun er en brik i et kompliceret sammenspil med dit delefilter/højttalerenheder og forstærkeren. Det skal derfor desværre altid tages i den sammenhæng som det høres i, når man dømmer lyden på det. Så derfor er der kun en ting at sige; Prøv det 
Måske er det bare super i din sammehæng, hvis ikke så er det jo sjovt at prøve noget igen om et ½ år 
EDIT:
Fra L C Audios web (læs deres anbefaling vedr. længder):
"Teflar 2 har et tværsnit på 2 kvadrat, og er et yderst detaljeret og neutralt højttalerkabel. Det egner sig perfekt til at trække hele højttaleren op til 3 - 4 meters længde, eller som diskant / mellemtone kabel i et bi-wire system, hvor længden kan være op til 10 - 15 m uden nævneværdigt kvalitets tab."