Forfatter |
|
ShadowMage Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen. Jeg har en vincent SV-236 som jeg gerne vil prøve sammen med en SVS PB10-NSD. Men jeg er i tvivl om hvordan man skal sætte det hele sammen, og hvilke kabler man skal bruge? Vincent ser sådanne ud:  SVS'en ser således ud:  Håber der er nogle kloge hoveder der lige kan gøre det nemt for mig. :) Takker på forhånd.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en stereforstærker, ikke en receiver, du har dig der
Du kan bruge pre out på din Vincent, og forbinde til subben via et almindeligt RCA-kabel.
Pre out er de 2 stik du kan se til højre, forneden, på billedet ovenfor. Vælg den hvide (L), og forbind til subben, så er du kørende.
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror Brok tager fejl. Er det ikke en rec-out nederst til venstre på forstærkeren?
Du skal bruge dine højttalerudgange på forstærkeren og sætte dem til high level input plus og minus på subben.
|
Til top |
|
|
ShadowMage Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh. Takker og rettet.
Jeg var lige over og kigge. Der er en Pre-out OG en Rec-out på forstærkeren.
Ved et RCA kabel, menes der så et phono-kabel? Altså, rød/hvid?
Men så kun forbinde kablet til via det ene stik? Gætter vel på den hvide hvor der står "In" der menes.
Oh, ved ikke om det har betydning. Men subwooferen skal muligvis stå 10m væk fra forstærkeren. (Muligvis, da placeringen lige skal fintunes).
Undskyld jeg er ikke den skarpeste til de her ting, og meget gerne forstå mig på tingene inden jeg sætter i værk med at købe og sætte op.
|
Til top |
|
|
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der menes en phonokabel. og ja du skal kun bruge dette ene stik. 10 m er ikke et problem. Men selvfølgelig er korte kabelafstande altid bedst hvis man nu skal fluekne....
|
Til top |
|
|
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får et bedre resultat hvis du køber et Y-kabel, og forbinder både R og L fra Pre-out til subwooferens RCA-indgang. Hvis du forbinder forstærkeren og subwooferen via højttalerklemmerne bliver du måske nødt til at forbinde sidehøjttalerne fra subben, hvilket er en dårlig ide, da du så får et ekstra højpasfilter ind i (lyd-)billedet.
__________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gammle tråd du har revet op i, freako 
Selvom ShadowMage (forhåbenligt) allerede har fået sat sin sub til, er jeg lige nødt til at rette dig lidt så andre ikke gør hvad du foreslår.
Hvis du sætter en y-kabel på din pre-out så begge kanaler bliver lavet til ét signal til sub'en, så lavet du jo i virkligheden en kortslutning af kanalerne, hvilket forstærkeren sikkert IKKE er glad for.
Normalt vil du bruge y-kablet hvis du har en sub-udgang (ét phonostik) som skal forbindes til en stereo indgang på sub'en. Dét kan have en gavnligt effekt på nogle sub'er (og er fløjtende ligegyldigt på andre).
Jeg håber vi kan blive enige om dette 
/Stefan
|
Til top |
|
|
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej StefanR
Da jeg ikke ved alt for meget om dette, videregav jeg bare mine egne erfaringer. Y-kablet er i mit anlæg forbundet som jeg beskriver ovenfor, og uden nogensomhelst problemer. På min forstærker er der pre-out (R+L) og på subben, én phono indgang, foruden de allerbilligste højttalerklemmer, som jeg naturligvis ikke benytter.
Jeg skal dog ikke gøre mig klog på, om andre forstærkere vil bryde sig om det. Men tak for dit indlæg... __________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
Til top |
|
|