Forfatter |
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 21 April 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nok den sidste til at tro på alt det psykosomatiske voodo fis med netkabler, guldsikringer og hvad har vi.
Men.... har jo fået tudet ørene fulde om SD-feet, VT-Feet og deslige og deres nærmest trylleagtige forbedringer på setup til mange mange penge. Så da jeg på mit arbejde har gummigranulat, lim og en 60 tons presser, så tænker en kreativ "dem kombinere vi da, og laver så´rn et sæt fødder selv"

En uventet bonus ved prosesen var at trykket varmer limen op, og granulatet bindes 100% med det samme, så jeg spyttede lige 10 sæt ud på en arbejdsgang.

" Ja hold nu mund og fortæl om der så er nogen virkning" tænker i nok. Jo må jeg så bryde sammen og tilstå, har dem under mine højtalere (Dali 7) og under min cdafspiller (Phillips CD303) Der er en "hørbar" forskel.
Det første jeg lagde mærke til var at der var mere hul igennem, måtte skrue en tak ned på forstærkeren. Jeg har når jeg spiller plader (nogle ikke alle) haft udpræget s-lyde, de er tildels væk efter jeg lagde dæmpefætterene under min pladespiller.
"men du er jo forudindtaget" siger i nok. Ja det er jeg jo nok, så har sendt nogle sæt til et par andre brugere herinde, så må vi se hvad de siger.  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til den favre nye verden i "psykosomatisk voodo fis".....
Fint DIY. SD og andre har jo ikke patent på at lave gode sko til hifi, og man skal nok passe på med at æde alt hvad de skriver råt. Mange af producenterne har for vane at gøre det til raketvidenskab, og det er det jo altså ikke.... Man kan udemærket selv lave fine "kopier", til meget billige penge...
Men pas på! Du ender med at blive "beliver" lige som nogle af os andre... Venter spændt på de øvrige "anmeldelser"... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, vil du ikke også lave et sæt til mene dali euphonia højtalere  Jeg har længe gået og tænkt på selv at lave en form for afdæmpning, har dog ikke mulighed for det. Mvh. Søren
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren. til dit spørgsmål er du ok inden i? vil jeg svare: Jeg er vel nærmest så´rn lidt cremet.... 
Send mig en pm, så finder vi ud af det __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal skrue ned har du ikke løst et problem, men skabt et større!
Du oplever nu hvad mikrofoni gør ved elektronik, samt hvad en udtværet transientrespons gør ved musik.
Har du styr på fjederkonstanten med den "trampolin" du har skabt i forhold til vægten du putter på den???
mvh M
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det kan vi li! en der stiller spørgsmål jeg ikke kan svare på. Du er jo den oplagte kandidat til at lytte og udvikle på fødderne  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flemming.
De er rå de fødder, god ide du fik der. Sjovt hvad sådan et 60 tons tryk kan få limen til at tørre med det samme
vh.
Anders
|
Til top |
|
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super initiativ og altid godt at se en der gør det selv...
Det ligner umiskendeligt sådan noget man pakker store maskiner ind i inden transport (for at skåne maskinen for de metalbindere man spænder delene fast på europaller med), kan det passe?
Jeg gaflede nogle store strimler fra skraldespanden på mit gamle arbejde en dag vi fik nye sprøjtestøbemaskiner og dem står mine Dali 6006 nu på.
Jeg bruger nu en lidt sjov kombination: Højttaler Gummi Haveflise Tynd gummimåtte Haveflise
Så går der ikke meget igennem til gulvet...
Glæder mig til at se mere fra dig, dine hovedtelefonholdere er cool! __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
-anse Tak ja det er alm. trælim, de to første jeg lavede var næsten ren lim, men derefter lærte jeg devisen meget gummi, meget lidt lim. 
Mcfrede Du har næsten ret, det var der jeg fik inspirationen fra. Syntes dog at det var for blødt til noget som helst. Tak for ros af holderen, poster lige version 2 (mere "ren" i linjerne) senere idag. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren N nu er vi næsten i mål og jeg kan sende dig et sæt fødder. Har endelig fundet kork i en tykkelse der er til noget, så vil sende dig et sæt inden længe.  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juubiii.. Det vil jeg glæde mig til  fedt. jeg skal nok give en saglig konklution af dem, når jeg har lyttet til dem et stykke tid. Havde tænkt mig at hørre dem iforhold til alm spikes og når bare mine højtalere står på sine granit fødder (det er jo ms 4) tusinde tak, jeg glæder mig til at høre dem.
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren gummifødderene jeg sender kommer i to tykkelser (må jo tage kritik til efterretning, så har lavet en tyndere version) Skal lige vide, er der tre eller fire spikes pr. højtaler?
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er 4 spikes pr. højtaler.
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allright så kan du se frem til: 8stk tynd kork, 8stk tyk kork, 8stk tynd gummi og 8stk tyk gummi. Så skulle der være mere end nok mulighed for at finde den perfekte kombination.  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|