Forfatter |
|
Hygom Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg er den lykkelige ejer af sådan et sæt højttalere. Nu har jeg så besluttet mig for at jeg gerne vil have dem op at hænge på væggen? Er det en
dårlig ide rent lydmæssigt og hvordan gør jeg det? Der er ingen hjælp at hente i selvehøjttaleren i form af gevind eller noget, så det må jo næsten
blive en form for hylde de skal stå på? Kan det fungere?
mål på højttaler:
Højde: 35 cm
dybde: 27 cm
bredde: 17,5 cm
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydmæssigt ville det nok være bedre at få, dem på en stander.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Hygom Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 03:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser faktisk fornuftige ud.
Er der meget forskel på om de hænger på væggen eller står på en stander? Jeg har dem på en stander med spikes nu nemlig.. Men jeg synes bare
de fylder så meget på en sådan stander.. De fylder jo omtrent det samme som en gulvhøjttaler.
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
Er der meget forskel på om de hænger på væggen eller står på en stander? Jeg har dem på en stander med spikes nu nemlig.. Men jeg synes bare
de fylder så meget på en sådan stander.. De fylder jo omtrent det samme som en gulvhøjttaler. |
|
|
Tror lyden er bedre på stander, men jeg ville da alligevel prøve hvis det var mig, da prisen jo ikke er så voldsom for at prøve og så kan du jo selv høre om det er noget du kan bruge __________________ Mit
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Hygom skrev:
de fylder så meget på en sådan stander.. De fylder jo omtrent det samme som en gulvhøjttaler. |
|
|
Tror lyden er bedre på stander, men jeg ville da alligevel prøve hvis det var mig, da prisen jo ikke er så voldsom for at prøve og så kan du jo selv høre om det er noget du kan bruge
|
|
|
Tjaa det koster vel et par huller i vægen
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok! Hygom
Har netop investeret i selv samme Haydn i piano black til biffen og har løst pladsproblemet med et Audio Magic vægophæng. Det funker!. Du skal have det der hedder LW 15x28x28 og passer perfekt. Tilmed ser det godt ud
Se det her. Gato shop leverer lynhurtigt. Jeg bestilte kl. 16.00 og vupti var det med posten dagen efter
http://gato-shop.com/audio-magic-standere-51/
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne da vel ikke finde på at hænge en så flot speaker som Haydn op på sådan nogle skodbeslag. Det ligner jo noget der er løgn  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Du kunne da vel ikke finde på at hænge en så flot speaker som Haydn op på sådan nogle skodbeslag. Det ligner jo noget der er løgn  |
|
|
Det var dem der blev forslået mig da jeg kiggede på
Hayden til min hjemmebio, så det var de eneste jeg lige kendte til, der kunne
bruges, fik dog aldrig købt nogle, da jeg stadig bruger Jamo Concert 8 som side
højtalere i min bio__________________ Mit
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
Hejsa.
Jeg er den lykkelige ejer af sådan et sæt højttalere. Nu har jeg så besluttet mig for at jeg gerne vil have dem op at hænge på væggen? Er det en dårlig ide rent lydmæssigt og hvordan gør jeg det? Der er ingen hjælp at hente i selvehøjttaleren i form af gevind eller noget, så det må jo næsten blive en form for hylde de skal stå på? Kan det fungere? mål på højttaler: Højde: 35 cm dybde: 27 cm bredde: 17,5 cm
|
|
|
Til dit spørgsmål Hygom:
Hvis det skal være et vægophæng så er her løsningen til alle hvor pladsen er trang og hvor det er i lydens tjeneste. Det geniale Vægophæng fra Audio Magic. Ikke bare til Vienna Haydn ejere

|
Til top |
|
|
Hygom Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor højt oppe hænger dine på dette beslag? De skal jo op over menneskehøjde så at sige, for at folk ikke rager dem ned? De står jo ikke særlig
stabilt. Og kommer der ikke store mærker efter sådanne spikes? Jeg havde spikes på de standere jeg har brugt i min nye lejlighed, men de laver
mærker i fyrretræsgulvet, så de er røget væk igen..
|
Til top |
|
|
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug evt. et par stumper køkkenbordplade i træ (eg,bøg o.s.v.), og et par vinkelbeslag. Det koster ikke så meget, og du kan lave dem i den finish du har lyst til.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygom skrev:
Hvor højt oppe hænger dine på dette beslag? De skal jo op over menneskehøjde så at sige, for at folk ikke rager dem ned? De står jo ikke særlig stabilt. Og kommer der ikke store mærker efter sådanne spikes? Jeg havde spikes på de standere jeg har brugt i min nye lejlighed, men de laver mærker i fyrretræsgulvet, så de er røget væk igen.. |
|
|
De hænger så mine små børn ikke kan få fat i dem . De står ganske stabilt og giver lydmæssigt det samme som at stille dem på en stander. Små berøringsmærker fra spiken gør vel ikke noget på undersiden hvor man ikke ser dem? synes du . Disse vægbeslag er efter mig at dømme det bedste på markedet. Alt andet er skod og ser ud af A.h.t . Til spikes på standere etc findes der jo også skånere som du kan stille spikesene på hvis du er ked af mærkerne incl. det pæne skibsplankegulv. Bare til info
|
Til top |
|
|