Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 22:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Strømkabel / netkabel - max 1000 kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hej Alle
Jeg er ikke bleg for at tweake. Jeg har prøvet et par strømkabler til min rørforstærker, uden dog at kunne detektere forskel....

Nogen, der har gode bud (incl. saml-selv) til under kr 1000? Uddyb gerne, hvad det pågældende kabel kan.

På forhånd tak
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Well, jeg tillader mig at linke til 2 færdige kabler, jeg har hørt godt om:

Isotek

http://artsound.dk/230-204-isotek.htm

Van den hul

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div_kabeladaptor/v an_den_hul_the_mainsserver_hybrid_kabel_15_meter.htm

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Ellers kan du også tage et kig på www.justcables.dk

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hvorfor smide 1.000 surt tjente kroner efter et produkt der ikke har virket for dig

Nu har jeg selv leget lidt med forskellige strømkabler, og der ER forskel-stor forskel! Uden at det skal virke som en kritik, så lyder det til at de penge er bedre brugt i (minimum) et andet led i dit setup. På et tidspunkt vil lyden opnå en sådan kvalitet at du også bør kunne høre forskellen.

Men et netkabel er ikke bare et netkabel, så når du når dertil bør du låne en masse kabler FØR du køber. Hvad der virker i et setup, det virker ikke nødvendigvis i et andet.

Så sagt på en anden måde, så mener jeg at dine øre nu bør komme på hårdt arbejde

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 03:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt mig at prøve Supra, men et list andet sted i kæden vil jeg gætte mig til.
Nu ved jeg ikke hvilken strømskinne du bruger, men MD06-EU + LoRad 2.5CS-EU byder da i hvert fald på en række forbedringer, og nok også mere, hvis man går hele vejen og samtidig opgraderer kablerne fra apparatet til strømskinnen.

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Hvorfor smide 1.000 surt tjente kroner efter et produkt der ikke har virket for dig

Nu har jeg selv leget lidt med forskellige strømkabler, og der ER forskel-stor forskel! Uden at det skal virke som en kritik, så lyder det til at de penge er bedre brugt i (minimum) et andet led i dit setup. På et tidspunkt vil lyden opnå en sådan kvalitet at du også bør kunne høre forskellen.

Men et netkabel er ikke bare et netkabel, så når du når dertil bør du låne en masse kabler FØR du køber. Hvad der virker i et setup, det virker ikke nødvendigvis i et andet.

Så sagt på en anden måde, så mener jeg at dine øre nu bør komme på hårdt arbejde

Hej Christian
Min referenceramme er for lille!!! 2-3 forskellige netkabler uden forskel, gjorde at jeg efterlyste netkabler, som nogen har hørt HAR givet en forskel. Og vi er enige om, at den eneste farbare vej er at lytte til en del - jeg gider bare ikke farte land og rige rundt for at låne i flæng (eller i Fløng )

Tak til alle for tippene - det er gode steder at starte

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Læs evt. lidt her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=830&zoneid=3

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2009 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:

Predator skrev:
Læs evt. lidt her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=830&zoneid=3

Lige en kommentar til linket det er jo fra 2004 og da firmaet som der linkes til i dag forhandler Subra og ikke Mictor der jo får den absulute bedste pladsering i lytte testen.

Selv bruger jeg subra strømskine plus Supras LoRad 2.5 CS kabler men jeg er mere til at investere i Vdh strømkabler da de er lydmæssige en tand bedre end subra's i mine ører men prisen gør at det ikke bliver lige med det samme. 

Jeg må nok indrømme, at jeg slet ikke forstår hvor det er du vil hen..

Mictor er ganske vist en saga blot, men det ændrer jo ikke på testresultatet af Supra produkterne, som er fuldstændig uden konkurrence hvis man kigger på pris/ydelse forholdet - og endnu bedre bliver det, hvis man køber på den anden side af Øresundsforbindelsen.

Den hørbare forskel mellem 2 fornuftigt konstruerede netkabler, tillægger jeg desuden folks fantasi og vilje til at tro på forskellen.. Strøm er strøm, og det bliver hverken værre eller bedre af at blive kørt ignnem et dyrt kabel. Fidusen ved at købe et dyrt kabel er derimod, at hvis det er afskærmet så godt, at spændingen i det ikke påvirker andre komponenter i ens setup, ja så er der noget at komme efter. Om der står VdH eller Supra på et netkabel, der ikke kan måles nogen stråling fra, er komplet ligegyldigt - resultatet er og bliver det samme.

Netstøjfilteret et til gengæld en anden snak, da vi her snakker om at FORBEDRE strømmen, og ikke bare føre den uforandret igenem et dyrt stykke ledning. Og der mener jeg at der er noget at hente.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
...Den hørbare forskel mellem 2 fornuftigt konstruerede netkabler, tillægger jeg desuden folks fantasi og vilje til at tro på forskellen.. Strøm er strøm, og det bliver hverken værre eller bedre af at blive kørt ignnem et dyrt kabel...

Uha da da, en ny kabelkrig

Jeg var også af samme holdning, men jeg er siden blevet klogere. Forklare hvorfor kan jeg ikke, men der er dælme forskel på de "dumme" kabler samt de stik der benyttes.

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Predator skrev:
...Den hørbare forskel mellem 2 fornuftigt konstruerede netkabler, tillægger jeg desuden folks fantasi og vilje til at tro på forskellen.. Strøm er strøm, og det bliver hverken værre eller bedre af at blive kørt ignnem et dyrt kabel...

Uha da da, en ny kabelkrig

Jeg var også af samme holdning, men jeg er siden blevet klogere. Forklare hvorfor kan jeg ikke, men der er dælme forskel på de "dumme" kabler samt de stik der benyttes.

Ja sådan er vi jo så forskellige. Der er næsten lige så mange meninger om emnet, som der er hi-fi interesserede Jeg skal gerne indrømme, at det er begrænset hvor mange gode netkabler jeg har lagt øre til - men jeg har dog aldrig været istand til at høre nogen forskel, eller for den sags skyld finde en forklaring på hvorfor to lige godt afskærmede kabler skulle lyde forskelligt.

Derimod har jeg bekendte, der i blindtest kan smage forskel på to forskellige glas øl, selvom det er præcis samme øl fra samme flaske der er i glassene (alle kneb gælder! ). Det kunne være meget sjovt at lave samme forsøg med netkabler, og se om ikke "the power of suggestion" har mere at sige, end de fleste vil kendes ved.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes