Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 06:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netstøjfilter / UPS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Torben Ibsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der har gjordt sig nogle erfaringer med at bruge en server UPS som støjfilter ???

Hilsen Torben

Til top Vis Torben Ibsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben Ibsen

vester
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

En computer behøver ikke at få tilført specielt ren strøm, og derfor laver man normalt ikke en UPS med henblik på netop det. Der laves dog on-line UPSér som samtidigt er powerconditioners, men altså, en normal UPS er nærmere en støjkilde end et støjfilter.
Til top Vis vester's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vester

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Har aldrig selv målt på en, men har da hørt folk sige at under batteridrift, der skulle en UPS, sinusser være langt pænere end det der kommer ud af stikkontakten...

Men sådan noget, det holder jo ikke særlig lang tid, hvis du trækker en relativ stor strøm med en forstærker e.lign.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

vester
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:
??? Godmorgen karl smart, en Ups er en strømforsynnig mest brugt til servere som holden den kørende et xantal timer indtil power er etabileret igen elers lave den en kontroleret nedlukning a den omtalte dumme puter, sådan blev den udtænk i tidernes morgen måske et must til det mediacenter som nogen har stående men hvad pokker er strømmen gået skal den store nødgenerator jo alligevel startes men godt til en pc og igen den redusere en masse af de idiotiske fejl som som power fail laver ved hard/software.

Gad nok vide hvad det er du tror du har læst, men du har da nærmest ret i din beskrivelse af en UPS. Dog er der ikke nogen der har påstået at en UPS ikke er en strømforsyning,  derimod påstår jeg at en UPS normalt ikke giver en ren strøm. Der findes dog UPS's til kontinuerlig drift som samtidig renser strømmen, men så koster det også derefter.

Til top Vis vester's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vester

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:

??? Godmorgen karl smart

Hvorfor nu igen den tone ? Hvem mener du egentlig ? Jeg ser kun et udmærket spørgsmål fra en ny bruger og et seriøst svar fra Vester.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:

Jeg undskylder min udtagelse,  men en ups og mig igen ja det er til en dum putter, dermed ikke sagt at der findes en permannet udgave til forsyning i et serverrum, dog volle jeg nu ikke bruge så mange penge til hjemmebrug, det kør sig ikke at spendere så meget hvis man da ikke er født med en guldske i r.... bru pengene til noge mere betalt bart, en ups bruges som nødforsynnig i et serverrum det blev udviklet den gang til at sikre stabaliteten på serversiden.

Personlig og det er min helt egne mening foefindes der ikke ikke så dårlig elforsyning i kongeriget, det var stralks noget andet i afrika samt assien måske visse stede i sibirien ja selvfølige den i gale østblok, hvad hjælper det med en ups hvis nettet er ned i et par uger se det er lige hvad strømmen er i nsuka negeria den har være pist væk i store områder der omkring to uger nu og ingen fortæller hvorfor nobody.

Helt i orden. Jeg er skam ikke uenig i det du skrev, det var bare måden du begyndte dit svar jeg ikke kunne lide. Spørgsmålet er vel relevant nok så jeg syntes at det var lidt groft at modtage en ny bruger på den måde.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes