Sendt: 03 September 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Søger lidt i forum'ets anbefalinger og erfaringer. Har læst tråde op og ned ang. højtalerkabler, men de er jo ofte givet enten til specifikke opstillinger, eller som generelle vejledninger.
Jeg er igang med at renovere et sæt gamle Mirage M3si.

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/1190mirage/inde x.html
Under dem har jeg bygget en base, hvori mine stereo effektforstærkere (klasse D) sidder.
Nu skal jeg så have valgt den optimale wiring - såvel internt i højtaleren, når denne alligevel skal skilles ad, og have nye enheder. Men også på det korte stræk mellem forstærker og terminaler. Højtaleren er opgraderet med Eichmann's Cablepod terminaler, så dem genbruger jeg. I forstærker enden, er kablerne loddet direkte i forstærkeren.
Tegnet op som diagram ser det således ud:

Mit eget forslag er p.t.
Bi-amp kabel (1) = Chord Odyssey 4 Bas kabel (2) = Chord Odyssey 2 Mellemtone kabel (3+6) = Chord Rumour 2 Diskant kabel (4+5) = Chord Rumour 2
og ja, Mirage'n har dobbelt bestykning af diskant/mellemtone, som er identiske på for og bagsiden af højtaleren.
Hvad vil være jeres forslag? Løsninger som giver bedre lyd/værdi for pengene?
Jeg har valgt at nummere kabelføringerne med numre, idet det så er nemmere at pin-pointe hvilket træk vi taler om.
Selv har jeg super gode erfaringer med Supra Sword, men ikke når man selv terminerer dem, og det er jo et must denne gang. Ligeledes har jeg gode erfaringer med Kimber 8TC Jubilee (den røde/klare udgave), men den løsning løber op i pænt mange kr...
På forhånd tak for jeres input 
Mvh Jensby
|