Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 12:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Problematik omk. antennekabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hey gutter.

Jeg har søgt herinde om lignenende situationer med antennekabel men fandt intet trods en del tråde omhandlende antennekabel, så nu kommer der lige en tråd mere

Min viasat parabol står ud i en baghave. Derfra går kablet ind på loftet i huset og bliver der samlet med et andet antennekabel som går ned igennem stuevæggen(inden i væggen), og kommer ud ved stuegulvet.

Begge kabler er ca. 10m.

Min signalkvalitet svinger mellem 80-100% og spændingen ligger på 54% konstant. Jeg oplever regelmæssigt problemer med billedet, så nu vil jeg prøve et bedre kabel.

Jeg har kigget på av-connection og de har jo lidt af hvert.

Spørgsmålet er så:

Skal jeg købe EET langt kabel, og i så fald skal det så være beregnet til indendørs eller udendørs brug? Da kablet jo både skal ligge udenfor og indenfor.

Eller kan jeg med fordel købe 2 kabler. 1 til udendørs brug og 1 til indendørs brug? Så skal de samles på loftet ligesom de er nu, men det forringer vel signalet lidt, eller er det ikke så slemt nu når kablerne bliver af bedre kvalitet?

Håber I kan hjælpe mig

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige gennemgået alle de gode kommentarer jeg har fået herinde, men der er desværre ikke nogle jeg kan bruge

virkelig ingen der har en mening om dette?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

når du skriver samlet, er det så bare en forlængelse af det udefra eller bliver det samlet med et andet kabel?

Anyway, en samling æder ca. 3dB af signalstyrken. Har du forstærkning på signalet? og er det bare 2 billige kabler uden skærm der bliver samlet?

Jeg tror med fordel du kan bruge enten et langt kabel eller sætte forstærkning på signalet

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

hey. tak for svar.

Nej der er ikke forstærkning på. Og pt er der 2 kabler som er samlet (sat sammen).

Jeg vil tro det er 2 billige kabler, men om det er med eller uden skærm ved jeg ikke...

Jeg tror jeg køber eet langt kabel på ca 20m. Så er det bare lige med hvilket det skal være. Kan se på av-connection at der er en del at vælge mellem. Kan I guide mig i den rigtige retning?

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 August 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Forskellen mellem kabel til udvendig og indvendig brug er kun hvor solid yderisolationen er. Du skal bare købe et langt kabel til udvendigt brug - dobbeltskærmet og 6-7mm tykt. Sørg for der ingen skarpe knæk er undervejs.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes