Emne: Linn K600 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen herinde som har erfaringer med Linn K600 højttalerkabler?
Vil også meget gerne høre fra folk som bruger dem i et "ikke Linn" system. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen kommentarer? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
I et linn system med sonus faber højtalere virkede linns k400 bedre end er tara labs air og kimber 8tc .
Bassen mere dybeere, lettere at følge meleodien glem alt pris om pris vs ydelse k kablerne fra lin er GODE kabler der ikke ødelægger musikken. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft alle Linn kabler, signal- som højttalerkabler, så lad mig da smide en kommentar.
Det er en tri-wire udgave af K400, så medmindre du har tænkt dig at køre tri-wire på en Linn eller Audiovector højttaler (ikke at jeg vil opfordre dig til at købe nogen af delene), kan jeg ikke se idéen i at investe i K600?
I den forbindelse vil jeg lige nævne, at single-wire, i mine ører, altid er et bedre kompromis end bi-wire. (jeg kan ikke udtale mig om tri-wire, da jeg ikke har lavet en direkte sammenligning)
K400 fik i sin tid en ufattelig dårlig test i Hifi & Elektronik, hvilket også er mit indtryk. Det fungerer bedst (eller nærmere kun) i et Linn system, hvor komponenterne sammensættes til en speciel skræddersyet Linn-sound, som man så kan lide eller ej (jeg er til sidstnævnte).
Til 200,- pr. meter ville jeg nok kigge mig omkring efter alternativer...
Hvis man er til den type lyd, er Naim NACA5 på alle måder et MEGET bedre kabel...
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Jeg har haft alle Linn kabler, signal- som højttalerkabler, så lad mig da smide en kommentar.
Det er en tri-wire udgave af K400, så medmindre du har tænkt dig at køre tri-wire på en Linn eller Audiovector højttaler (ikke at jeg vil opfordre dig til at købe nogen af delene), kan jeg ikke se idéen i at investe i K600?
I den forbindelse vil jeg lige nævne, at single-wire, i mine ører, altid er et bedre kompromis end bi-wire. (jeg kan ikke udtale mig om tri-wire, da jeg ikke har lavet en direkte sammenligning)
K400 fik i sin tid en ufattelig dårlig test i Hifi & Elektronik, hvilket også er mit indtryk. Det fungerer bedst (eller nærmere kun) i et Linn system, hvor komponenterne sammensættes til en speciel skræddersyet Linn-sound, som man så kan lide eller ej (jeg er til sidstnævnte).
Hvis man er til den type lyd, er Naim NACA5 på alle måder et MEGET bedre kabel...
|
|
|
Det må jeg næsten prøve det kabel. Ting der er så dårlige må da være en oplevelse værd.
Det ville netop være med henblik på triwiring af en Audiovector hvis jeg købte K600.
Men en ting jeg ikke forstår. Hvis du er så indædt modstander af Linn, hvorfor har du dog så haft alle de forskellige Linn kabler? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
David skrev:
|
|
|
Det må jeg næsten prøve det kabel. Ting der er så dårlige må da være en oplevelse værd.
Det ville netop være med henblik på triwiring af en Audiovector hvis jeg købte K600.
Men en ting jeg ikke forstår. Hvis du er så indædt modstander af Linn, hvorfor har du dog så haft alle de forskellige Linn kabler? |
|
|
Nu er det sådan, at jo ældre man bliver, jo mere oplyst bliver man. Det betyder bl.a. at verden bliver større, og nogle ting forstår man bedre end før, andre ting går decideret op for én. For nogle år tilbage, da jeg var dummere og mindre oplyst, blev jeg fristet af pakkeløsningen Linn. Men efter utallige forsøg på at få det til at spille, så lyden i det mindste afspejlede 1/10 af prisen på produkterne, valgte jeg at søge andre græsgange - og Linn-kulten fik fingeren. Jeg har da stadig 2-3 sæt af deres black signalkabel liggende, men resten er da heldigvis solgt. Så - derfor. God fornøjelse - håber du får det til at fungere.
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Brian7500 skrev:
David skrev:
|
|
|
Men en ting jeg ikke forstår. Hvis du er så indædt modstander af Linn, hvorfor har du dog så haft alle de forskellige Linn kabler?
|
|
|
Nu er det sådan, at jo ældre man bliver, jo mere oplyst bliver man. Det betyder bl.a. at verden bliver større, og nogle ting forstår man bedre end før, andre ting går decideret op for én.
For nogle år tilbage, da jeg var dummere og mindre oplyst, blev jeg fristet af pakkeløsningen Linn.
Men efter utallige forsøg på at få det til at spille, så lyden i det mindste afspejlede 1/10 af prisen på produkterne, valgte jeg at søge andre græsgange - og Linn-kulten fik fingeren.
Jeg har da stadig 2-3 sæt af deres black signalkabel liggende, men resten er da heldigvis solgt.
Så - derfor.
God fornøjelse - håber du får det til at fungere.
|
|
|
Jeg har så gjordt mig den exact samme erfaring bare omvendt, jeg har også været det meste igennem men fandt mest musikalsk nydelse fra linns eletronik.
Dog villle jeg aldig drømme om at købe linn højtalere de er noget at det tristeste jeg har hørt.
Men med nogle musikalske euphoniske højtalere opstår der ofte magi med linn
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Er der nogen herinde som har erfaringer med Linn K600 højttalerkabler?
Vil også meget gerne høre fra folk som bruger dem i et "ikke Linn" system.
|
|
|
Du må ud og lytte selv her inde vil du få alt for mage modstridende meninger til at hitte ud hvad der er sandt.
Og så er der det der med folks erfaringer, dem kan man heller ikke bruge til ret meget fordi der er uendeligt mange faktore der spiller ind hvorfor at lige det mærke ikke spilled optimalt i den pågælendes øre.
OG andmeldelser tro mig glem dem.
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|