Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 03:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Køleskabs-knald (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Ovenstående er ikke en ny fetisch, men derimod et konkret problem i mit ydmyge hjem.

Spørgsmålet er så - hvad skal man gøre for at fjerne dette knald?

Via dette link - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52226 faldt jeg over dette produkt: http://shop.klik1stik.dk/product.asp?product=1402
Kan ovennævnte produkt fjerne dette efterhånden frustrerende knald?
Kan man anvende alm. stik i ovennævnte? (eller evt. via adaptorer til danske stik?)

Har endvidere fundet ud af, at en evt. jordning kan forbedre fjerne problemet. Dette er dog ikke en mulighed her(lejlighed), og jeg leder derfor efter andre muligheder som kan fjerne problemet uden at det nødvendigvis koster en mindre bondegård.
Konkrete links eller løsningsforslag modtages gerne.

Hvis alle spørgsmålene eller forklaringen ingen mening giver, så råb højt. Skal gerne uddybe såfremt det er nødvendigt.

Til top Vis prodic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prodic Besøg prodic's Websted

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har haft samme problem med både rør og transistorer. Det eneste der hjalp oppe hos mig, var at skifte kabler fra for til effekforstærker.

Mvh,

Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

alterego
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Et 'bolche' som en af disse, virker 100% - bare den er anbragt mellem 0 og fase, så tæt på kontakten som muligt. http://peecee.dk/?id=53141

Jeg har aldrig haft behov for at tweake et køleskab, så jeg kan ikke komme med gode råd til hvordan.

I al sin enkelhed består klumperne af en modstand og en kondensator i serie. 

Til top Vis alterego's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alterego

ux226
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hvad med et netfilter på køleskabet? Det vil da være det mest logiske... Fjern problemet ved kilden!

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

øhhh... jeg er ikke helt med? køleskab? burde det ikke høre hjemme på en hvidevare hjemmeside-forum? jeg er ikke helt med på hvad der snakkes om og hvad problemet er???

alterego
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
øhhh... jeg er ikke helt med? køleskab? burde det ikke høre hjemme på en hvidevare hjemmeside-forum? jeg er ikke helt med på hvad der snakkes om og hvad problemet er???

Hvis man på en 'hvidevarehjemmeside' fortæller at det brager i højttalerne, hvergang termostaten aktiverer køleskabet, så får man med garanti en henvisning til HIFI4ALL... LOL

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

alterego skrev:

mathias 2 skrev:

Hvis man på en 'hvidevarehjemmeside' fortæller at det brager i højttalerne, hvergang termostaten aktiverer køleskabet, så får man med garanti en henvisning til HIFI4ALL... LOL

det synes jeg ligesom ikke fremgik af beskrivelsen at det var det der var problemet... men sådan læser vi jo så forskelligt

alterego
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
alterego skrev:

mathias 2 skrev:

det synes jeg ligesom ikke fremgik af beskrivelsen at det var det der var problemet... men sådan læser vi jo så forskelligt

Hehe.. Har man været plaget af knald, eller direkte brag i højttalerne, så ved man præcis hvad det drejer sig om, så Matias, du må være en lykkens 'pamjulefis', uden drillende lysnetkontakter

En forstærker jeg havde engang, var så slem, at det var nødvendigt at slukke for højttalerne før netkontakten. To 'bolcher' gjorde den tavs som graven 

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

alterego skrev:
mathias 2 skrev:
alterego skrev:

mathias 2 skrev:

Hehe.. Har man været plaget af knald, eller direkte brag i højttalerne, så ved man præcis hvad det drejer sig om, så Matias, du må være en lykkens 'pamjulefis', uden drillende lysnetkontakter

En forstærker jeg havde engang, var så slem, at det var nødvendigt at slukke for højttalerne før netkontakten. To 'bolcher' gjorde den tavs som graven 

hehe ok  men nej, det problem kender jeg så ikke til

prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Tak for henvendelsene...

Sigma6->Kan du uddybe mere specifikt hvilke kabler du skiftede? Mine er nemlig blevet udskiftet for nyligt - uden at det hjalp - og eneste tilbageværende mulighed er XLR-kabler.

Alterego->Jeg har set den nævnte løsning i andre tråde, men hvis jeg pludseligt begynder at rode rundt med kontakter/stik så tvivler jeg på at lejeren vil have mig ret meget længere.

ux226->Selvsamme tanke har faldet mig ind, men problemet er desværre ikke 100% isoleret til køleskabet. Det er bare derfra det er værst. Derfor ville jeg gerne fjerne "bragene"/"knaldene" før selve anlægget for derfor, at fjerne flest unoder.
Men hvis du har et konkret forslag til et betalegeligt netstøjfilter, så hold dig endeligt ikke tilbage.

Mathias2->Beklager at det ikke tydeligt fremgik hvad problemet konkret var.

Til top Vis prodic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prodic Besøg prodic's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes