Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Afmontering af XLR-stik på AIR-kabel?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Jeg sidder med nogen ældre TaraLabs RSC AIR (XLR) signalkabler, og ønsker at komme ind og se på lodningerne i stikkene. Men jeg kan ikke finde ud af at skille dem ad!  Mellem selve stikket og kablet sidder (den sædvanlige) TaraLabs metalkrave. Er der en særlig fidus hér? Kræves der ligefrem specialværktøj til opgaven?

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Har du et billede? jeg har ikke prøvet TaraLabs, men alle de XLR stik jeg har haft i hænderne har været med gevind i samlingen.

Flyttet til Tilbehøt / Tweaks, måske er det bid her!
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har nogle Master & Decade kabler, ligeledes med XLR. og precis som dine AIR. så er de komplet umulige at skille ad!..

Jeg tror de er forseglede ab. fabrik.

Har ledet mig fortælle at de er så, for at holde dem lufttætte og herved modvirke iltning mm. med tiden.

Såvidt jeg kan se, kan de ikke åbnes uden at nærmest udøve "vold" mod dem??

Under alle omstændigheder, så har jeg besluttet at skrinligge nygerrigheden og kke forsøge at åbne mine.

Mon ikke du kunne henvende dig i hifiklubben der jo sælger disse, og forhøre dig?? måske ved de et og andet der?

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg har nogle Master & Decade kabler, ligeledes med XLR. og precis som dine AIR. så er de komplet umulige at skille ad!..

Jeg tror de er forseglede ab. fabrik.

Har ledet mig fortælle at de er så, for at holde dem lufttætte og herved modvirke iltning mm. med tiden.

Såvidt jeg kan se, kan de ikke åbnes uden at nærmest udøve "vold" mod dem??

Under alle omstændigheder, så har jeg besluttet at skrinligge nygerrigheden og kke forsøge at åbne mine.

Mon ikke du kunne henvende dig i hifiklubben der jo sælger disse, og forhøre dig?? måske ved de et og andet der?

mvh.

Hej...

Nu er det lykkedes mig at få (TaraLabs) XLR-stikkene skilt ad og afmonteret. Men jeg tør godt sige, at det er noget af en opgave! Der skal både gode kræfter og velegnet værktøj til. Når man har fået stikkene åbnet, er de propfyldt med noget klæbrigt kit-lignende materiale (forsegling/vibrationsdæmpning). Selv gevindet på stikkene er indsmurt. Det er dét der gør dem enormt 'seje' at åbne...helt bogstaveligt.

Som sagt...nu er det gjort. Nu har jeg tænkt mig at fremstille et kabelsæt af RSC AIR 1, som er pseudo-balanceret. Denne terminering bliver sandsynligvis temmelig vanskelig på grund af kablets konstruktion. (Ikke for sarte sjæle!) Det bliver interessant at lytte til det kabel. Forhåbentlig lyder det ikke af meget!

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes