Så har jeg lige haft en rigtig god oplevelse.
Flemming har være så flink, og rar at komme forbi i dag med silversonic's q10 højtalerkabel, og deres signalkabel revelation.
Det skal først lige siges at jeg har hørt på forskellige signalkabler i prisklassen op til 5-6000 for et sæt, dog mest fra nordost. Disse valgte jeg fra og fik lavet et sæt af benno fra expert i varde, som han mente kunne måle sig med disse. Da jeg dengang fik sat dem til var jeg en meget glad mand da de lød lige så godt som de andre efter min mening.
Vi startede med at lytte lidt på mit nuværende setup på forskellige numre og blev enige om at Brothers in arms, og bed of roses fra bon jovi's "the left feels right" ville være gode referencer. Det blev dog kun til brothers in arm's da man tydelig kunne høre forskel.
Jeg skiftede signalkablerne fra afspiller til forforstærker, og fra forforstærker til effekttrin. Jeg må indrømme at der var stor forskel. Bedre sammenhæng, tydeligere detaljer, endnu bedre stram bas så man kunne mærke kraften fra forstærkeren bag ved. Disse signalkabler er det bedste jeg har hørt på mit anlæg til dags dato, og jeg skal bare have dem så let er det.
I testen bliver q10 højtalerkablet beskrevet lige så godt, meen den mangler detaljer, rum og bas i forhold til mit kabel som er et siltech's ls88 som er noget dyrere, men ikke 10 gange. Men q10 kablet gør det i forhold til pengene (2700 kr) rigtig godt og er stadig et godt køb.
Det skal siges at jeg på forhånd vidste at sølv/cubber kombination af kabler passer rigtig godt ind i mit anlæg, så der kunne jo kun komme nogle gode erfaringer ud af besøget.
Vi hørte også på Roger Waters, john taylor, janis ain, katie melua, ed thigpin, kelly Clarkson, og en cd med godt og blandet.
Så vil jeg gerne takke Flemming mange gange for en rigtig hyggelig dag.
Vi var forbavsede over hvor stor en forskel der var på disse signalkabler, især mig da jeg jo mente at jeg havde de rigtige signalkabler. Men jeg er blevet klogere + et par signalkabler rigere "fattigere". Det bedste var sådanset at vi begge var enige om forbedringerne.
Til de som ikke tror dette, så skal i da være velkomne og jeg vil gerne give en demonstration.