Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Monster strøm kabel! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hej der ude! Jeg synes lige i skulle se dette kabel! http://www.highendpalace.com/2918.jpg 

Det er da godt nok noget tykkere end mit Vincent strøm kabel, som i forvejen er okay tykt

Er der nogen der ved hvilket mærke dette smukke kabel kommer fra?

Venlig hilsen

Henrik

Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej....

Der gået så meget smartass i "fede kabler" at det er kejserens nye klæder. Idag er et aparat mere værd med netbrønd end en fast ledning. Der var engang man brugte strømkabler for at forsyne aparaterne med strøm. Idag er der gået total latterhed i det. Men det er flot med sådan en sort nylonstrømper. James Bond ville bruge en slange......det skal jo se godt ud.

Undskyld min ironi, men hold op, folk står i kø for at blive tage i næsen. Når folk ikke vil købe det mere, så kan man skifte kablets farve......som vi kender det fra modebriller! Pengene er bedst brugt inden i kabinettet tak.  

Mvh

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Hej....

Der gået så meget smartass i "fede kabler" at det er kejserens nye klæder. Idag er et aparat mere værd med netbrønd end en fast ledning. Der var engang man brugte strømkabler for at forsyne aparaterne med strøm. Idag er der gået total latterhed i det. Men det er flot med sådan en sort nylonstrømper. James Bond ville bruge en slange......det skal jo se godt ud.

Undskyld min ironi, men hold op, folk står i kø for at blive tage i næsen. Når folk ikke vil købe det mere, så kan man skifte kablets farve......som vi kender det fra modebriller! Pengene er bedst brugt inden i kabinettet tak.  

Mvh

JA!! du her meget ret!!

Men netkabler HAR! betydning!.. 

Dog kan den sids af "sagen" optimeres helt fint for få hundrede kr...

De netkabler der koster lige så meget som grejet, er total langt ude!!.........

Det ER sgu at tage røven på folk..

Kan netkabler holde ind og udstråling nede, og herved påvirke andre netkabler samt signal og eller højtalerkabler i sin nærhed mindst muligt, og ikke mindst selv blive påvirket mindst muligt, samt så klart forsyne apparatets strømforsyning men den spænding / strøm der skal til og kræves og i det tempo mm. der kræves, så gøres det ikke bedre! uanset pris!!

Og DETTE! kan opnås med ganske billige natkabler med fornuftig skærm og stik, sådant kabel behøver ikke at koste mere end mellem 50 og 75 kr. / m. stikkene mellem 25 og 50 kr.

Et godt 1,5 m. Ø2,5 mm. (her med den leder tykkelse kommer strømmen i hvertfall igennem!) netkabel der gør jobbet mindst lige så godt som et til 10 - 20000 kr eller mere, kan fås / laves for rundt regnet 200 kr.

Forbind skærmen til jord spyd, og det gøres ikke mere effektivt uanset pris...

Alt andet er Voodoo, snake oil og salgsgas samt her af følgende psykoakustik og indbildning!.. (med andre ord, tagen folk i røven og kaiserens nye klæder!)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv Eichmann Express Power kabel fra kontakten til min ellers kedelige Eichmann stikdåse. Her fra bruger jeg Vincent net kabler videre.

Det der har gjort mest har klart været kablet mellem forstærker og afspiller. Men når vi kigger på strøm kabler, har det været mit Eichmann kabel med filter! Det er selvfølgelig små forskelle den gør, men forskel er der! Og så ved jeg godt der er nogle der vil påstå at det er woodoo, men der er altså forskel!

Mvh.

Henrik

Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes