Forfatter |
|
steenhansen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit nuværende setup består af følgende:
HK AVR 8500
HK HD750 cdafspiller
B&W 604S3
Hvilket af disse kabler er at foretrække fra cd til forstærker... D501 eller D102 mkIII???
På nuværende tidspunkt er de forbundet med VDH the second, som gør det OK, men synes det er lidt fladt i lyden ...
Håber på nogle gode svar.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det absolut være VdH ? Jeg kører selv med Tara imellem min 8500 og en Sony cd-spille og det går ganske godt  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
steenhansen Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen kommentarer til mit spørgsmål??
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 27 April 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har begge kabler, og bruger D102 mellem pre og effekt og D502 mellem cd og pre. Jeg har kørt med D102'eren i et godt stykke tid efterhånden og er rigtigt godt tilfreds med dette kabel. Fik i forbindelse med køb af ny cd-afspiller et sæt D502 ind af døren, monteret med VdH's egne stik og jeg blev egentligt lidt skuffet. De nedre frekvenser blev nedtonet væsentligt fra det jeg var vant til, og diskanten blev overordentligt meget fremhævet, hvilket ikke er nogen specielt god egenskab i mine ører da jeg har bånddiskant. Det er naturligvis op til den enkelte, men mine observationer af netop de to kabler du har kig på er at D102 er et mere allround kabel, hvor D502 mere er til folk med alt for mørkt klingende udstyr osv.
Det skal siges at jeg havde haft cd-afspilleren et stykke tid inden D502'erne blev smidt på.
Mvh Jannik
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 27 April 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Jeg har begge kabler, og bruger D102 mellem pre og effekt og D502 mellem cd og pre. Jeg har kørt med D102'eren i et godt stykke tid efterhånden og er rigtigt godt tilfreds med dette kabel. Fik i forbindelse med køb af ny cd-afspiller et sæt D502 ind af døren, monteret med VdH's egne stik og jeg blev egentligt lidt skuffet. De nedre frekvenser blev nedtonet væsentligt fra det jeg var vant til, og diskanten blev overordentligt meget fremhævet, hvilket ikke er nogen specielt god egenskab i mine ører da jeg har bånddiskant. Det er naturligvis op til den enkelte, men mine observationer af netop de to kabler du har kig på er at D102 er et mere allround kabel, hvor D502 mere er til folk med alt for mørkt klingende udstyr osv.
Mvh Jannik
|
|
|
Dit D502 er det i hybrid, silver eller begge dele?
Hvad står der præcist på dit kabel?
Jeg kan slet ikke genkende dine problemer med D502 (den gamle udgave), som jeg opfatter temmelig neutralt...
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Jeg kan slet ikke genkende dine problemer med D502 (den gamle udgave), som jeg opfatter temmelig neutralt...
|
|
|
Ah, beklager jeg ikke lige fik det nævnt... det er helt nøjagtigt et VdH D502 Hybrid. Ikke noget med silver eller den originale udgave.
Der skulle efter sigende også være lidt forskel på hybrid udgaven og den originale.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
Ah, beklager jeg ikke lige fik det nævnt... det er helt nøjagtigt et VdH D502 Hybrid. Ikke noget med silver eller den originale udgave.
Der skulle efter sigende også være lidt forskel på hybrid udgaven og den originale.
|
|
|
Aha!
EDIT: Har også lidt D502 hybrid liggende, som jeg aldrig har lyst til at prøve...
Det skulle efter sigende ikke nå den gamle til sokkeholderne...
|
Til top |
|
|
steenhansen Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok Jannik
Men mit kabel er et d501 hybrid, er det så anderledes lydmæssigt end d502??
Hvis jeg har forstået det korrekt, mener du at jeg bør vælge d102 mkIII mellem cd og reciever??
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
steenhansen skrev:
ok Jannik
Hvis jeg har forstået det korrekt, mener du at jeg bør vælge d102 mkIII mellem cd og reciever??
|
|
|
Jeg har aldrig hørt den originale udgave af D502, så det kabel kan jeg ikke udtale mig om. Jeg kan desværre heller ikke for godt udtale mig om D102 mellem pre og cd da jeg faktisk aldrig har prøvet det i mit anlæg. Men jeg synes at D102 er et rigtigt godt kabel, og det koster jo ikke alverden, specielt hvis du kan finde det brugt. I mit setup er D102 bedre end D502, andet kan jeg ikke sige. Det kan jo være anderledes i dit setup.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
steenhansen skrev:
ok Jannik
|
|
|
D501 er "det samme" som D502. D502 er blot en dobbeltudgave med en ståltråd imellem...
Jeg har faktisk en enkelt D502, som er revet fra hinanden så det fremstår som 2 stk D501.
Hybrid er ikke i samme liga som den oprindelige D501 eller D502...
Faktisk har jeg dog hørt D501 lyde klemt og indelukket i anden sammenhæng, men det kan jeg slet ikke genkende i mit setup...
Uha, hvor kawler kan gøre godt og skidt alt efter den sammenhæng de optræder i, så et egentlig råd om hvad der er bedst for dig i dit setup er svært at sige.
Det bedste er simpelt hen at prøve sig frem - gerne vha af lån om muligt....
Det er i hvert fald billigere...
|
Til top |
|
|