Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Universial fj.bt. kontrol af RF-enhed? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Jeg er i den lykkelige situation, at jeg har købt nogle fjernbetjente stikdåser (efter besøg i 3 butikker hvor de var udsolgt) der var en af denne uges specialtilbud i Aldi.

Bevæggrunden for købet var egentligt, at jeg så dem som en mulighed for at styre lyset i hjemmebioen. Jeg har da også fået dem tilsluttet og de virker fornemt med den medfølgende fjernbetjening.

Problemet er så bare, at jeg selvfølgelig gerne vil ha' min universialbetjening til at sluge dem, således at jeg kan styre lyset herfra og også benytte macroer. Jeg er dog kommet til den konklusion, at stikdåserne må være radio-fjernbetjente. Dels da min universial fjernbetjening (der fulgte med min H/K AVR 430) ikke kan registrere signalet fra den orginale fjernbetjening, dels at der ikke er nogen diode på den orginale fjernbetjening og dels at det fremgår af betjeningsvejledningen at sendefrekvensen er 433,92 MHz.  Ret mig hvis jeg tar' fejl?

Spørgsmålet er så om det på nogen økonomisk realistisk måde, stadigt er muligt for mig at benytte min universial fjernbetjening til at styre stikdåserne med. Findes der evt. en IR til RF konverter eller er der smartere måder at gøre det på?

På forhånd tak for hjælpen

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ingen der kan være mig behjælpelig? Et alternativ kunne jo evt. være en universialfjernbetjening der både kan klare IR og RF. Findes der noget sådan i en god kvalitet?

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hej Zerocool....

Jeg kan godt hjælpe, ihvertfald med en forklaring, desværre er det du har i tankerne ikke muligt, da der ikke er nogen "universal fjernbetjeninger" der kan "lære" rf signaler,

nogle Philips pronto kan godt nok sende rf signaler, men ikke på den måde at den kan lære rf, den kan kun sende rf signaler til et specielt philips pronto rf modul som konverter signalet til et ir signal.

Jeg har selv en philips pronto, og jeg bruger den også til at styre lyset, men jeg bruger en x10 ir lysstyrings enhed som hedder "marmitek ir7243" og så nogle x10 stikkontakter, hvis du ikke aner hvad noget af detter er så prøv at søg lidt på x10, marmitek, remotecentral.com

Mvh.
Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Takker for forklaringen... Øv

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes