Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 18:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Bedre anmeldelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Denne tråd er udelukkende til for at komme med forslag til hvad der kan gøres for at få anmeldelser med en mere realistisk bedømmelse.. her er nogle få ting jeg gerne ser.

1: sammenlignende anmeldelser.
ronin gjorde det med meget stor succes. altså have to produkter hjemme der bliver målt mod hinanden, Gige har endda os været lidt inde på det med kabler og nogle digitale forstærkere, dog knap så grundigt som ronin gjorde det

2: målinger når det er muligt, os tidligere gjort

3: karaktere
det sker desværre nok aldrig her, istedet for produkter altid er det bedste man kan få i prisklassen ville det klæde anmeldelserne med et fast karaktersæt

4: beskrivelse af reference udstyr og rum som fast underskrift til anmeldelser.
det vil hjælpe læserne utroligt meget til hvordan de skal tage en anmelders ord

5: måske endda samarbejde mellem to anmeldere.
en anden anmelder der kommer forbi og ligeledes skriver en konklusion

6: Mulighed for brugerne at komme med forslag (der bliver taget seriøst) til ting som i kan teste.
kan da komme med den første, Salk speakers

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Punkt 1 og punkt 4, er det jeg savner mest.

Jeg krydser fingre for at noget af det vil lykkes.

lille splint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

7: lave anmeldelserne som blindtest så vi undgår forud indtagede holdninger om diverse produkter. kræver selvfølgelig at der er en sammenlignings anmeldelse.

Til top Vis lille splint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille splint

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg savner også karaktergivningen som i de gode gamle dage med "HiFi & Elektronik". "HiFi Choice" gør det stadig og det gør det meget overskueligt og nemt at gå til, sammen med deres "Best Buy" og "Editor's Choice".

Ja, det er jo fantastisk at næsten alt der bli'r testet er det bedste til prisen, næsten ligesom at læse HiFi-Klubbens annoncer.

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

Og hvilken musik der er blevet anvendt, gerne flettet ind i anmeldelsen så man kan se hvad der ligger til grund for bedømmelsen. Det giver lige en muligheden for at sige Aha! hvis det er noget velkendt materiale.

Mightyfish skrev:

det sker desværre nok aldrig her, istedet for produkter altid er det bedste man kan få i prisklassen ville det klæde anmeldelserne med et fast karaktersæt

Hvilken slags karakter givning skal der så bruges? 0-13? eller er vi ovre i recommended components som i f.eks. Stereophile?

Personligt bryder jeg mig ikke om karaktergivning, så hellere sammenlignende tests med flere produkter. Måske kunne man opdele det i en 3 trins skala? hvor 1 er produkter der ikke kan anbefales, 2 produkter der kan anbefales med forbehold (lyder måske lidt lyst, eller lign), 3 produkter der kan anbefales uden forbehold. Jeg ser hellere at det kan læses ud af teksten hvad der evt. er anderledes ved produktet end referencen. Det er nok også svært at sætte en karakter på før der har været pløjet nogle produkter igennem - måske kan det gøres en gang om året? igen lidt alal recommended components

Mightyfish skrev:

Den ide fik jeg mellem jul og nytår nu må vi se hvad der kommer ud af det. Jeg tror det er lettest hvis man rent geografisk bor tæt op af hinanden, ellers tror jeg det i frivillighedens tegn er for besværligt. Well, hold øjnene åbne hvis nåleøjet tillader det

Forresten så vil jeg lige sige at jeg ikke udtaler mig på redaktionens vegne i den her sammenhæng.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Bestemt en mulighed som der også bliver gjort brug af. Dette vil dog aldrig blive at finde ved samtlige tests.

Pt. er der ikke måleudstyr til rådighed for redaktionen. Der vil samtidig være en hurtle omkring logistik, idet anmeldere er jævnt fordelt over hele DK. Som tingene ser ud nu, er der ganske enkelt ikke kapital til at bruge så mange penge på at sende grej rundt i DK for at få målt på dette. Det er naturligvis mere end i orden at donere penge til måleudstyr og fragt

Dette bliver ikke aktuelt! Tests fungerer som teasere hvorefter det er op til  læseren at opsøge et produkt, såfremt dette har skabt interesse.

Dette bliver en fast del af alle tests fremover.

Ja, det lyder næsten for godt til at være sandt - dette er i skrivende stund igang som et forsøg på redaktionen.

6: Mulighed for brugerne at komme med forslag

Dette har der i den grad altid været mulighed for - en mail til undertegnede er alt der skal til. Emnet vil blive taget op, såfremt der er en ditributør/producent der er med på idéen, samt at en anmelder ligeledes finder produktet interessant.

Salk speakers er noteret på listen.

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:
... sammen med deres "Best Buy" og "Editor's Choice"...

Dette er allerede at finde på HIFI4ALL.DK

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

meget mere er der vidst ikke at sige til det.

nu når salk er på listen, ved han er meget flink til at sende udstyr www.salksound.com så håber jeg os TC sender noget moon audio afsted til bedømmelse

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:
Denne tråd er udelukkende til for at komme med forslag til hvad der kan gøres for at få anmeldelser med en mere realistisk bedømmelse.. her er nogle få ting jeg gerne ser.

ronin gjorde det med meget stor succes. altså have to produkter hjemme der bliver målt mod hinanden, Gige har endda os været lidt inde på det med kabler og nogle digitale forstærkere, dog knap så grundigt som ronin gjorde det

6: Mulighed for brugerne at komme med forslag (der bliver taget seriøst) til ting som i kan teste.
kan da komme med den første, Salk speakers

uha konstruktivt og positivt, er du den Dennis jeg kender?? ej gas..

1. kunne da være sjovt.. har tænkt lidt over den siden den blev nævnt i en eller anden tråd.. og er blevet lidt vild med ideen ..

2. du ved hvor meget jeg forstår mig på målinger, så fra min side.. nej.. ..

3. karakterer som på en 13-skala? nej vel.. og som i folkeskolen (eller der hvor jeg gik), så fulgte der alligevel altid en lille beskrivelse med, til hver karakter.. så jeg holder mig til teksten.. de to dele var alligevel til tider modsigende.

4. ja, det skal da med igen.. har jeg glemt den tidligere? så er det en fejl, og jeg beklager!

5. når vi får en anmelder mere i odense, så er han velkommen.. indtil da, må jeg klare mig med de par stykker, der alligevel kommer rendende når er er nyt grej. De vil ikke skrive om oplevelserne, men jeg får da inputs.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes