| Forfatter |
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg ved ikke hvor mange der er klar over det, men der findes en såkaldt IRC kanal på Quakenet hvor der så vidt jeg kan se hænger et par t**ser herfra. Dette er vel et meget godt alternativ til chatten som ikke er her i øjeblikket.
Men da IRC kanal osv. lyder som volapyk i manges ører har jeg forsøgt at gøre det lidt nemmere. Et af programmerne man kan bruge til IRC, mIRC har jeg sat op til at automatisk hoppe på kanalen #hifi.dk på Quakenet når det startes. Har dernæst fikset en installationsfil (ja, den er meget enkel og hurtigt lavet ) så det burde være nogenlunde ligetil at få til at virke.
Prøv at hente programmet på nedenstående link og lad os prøve at få gang i noget Hifi4all chat:
http://81.7.135.211/rapper/Hifi4all-mIRC.exe
Husk at ændre navnet i starten.
Dette er blot et forsøg på at hjælpe folk på IRC, intet andet.
Nogen der vil prøve?  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wauw, har indtil videre set hele én bruge det   __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er der to
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper, du er ikke den første som nævner #hifi.dk, det har efterhånden været oppe flere gange.
http://hifi4all.irc.chat.pinx.dk kan også bruges
vh.
Kenneth aka. gUmmi
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth: Skidegodt, så skal budskabet bare spredes 
Kunne de kære admins ikke overtales til at smide en webbaseret IRC klient op på hifi4all.dk? __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så prøver admin igen med webchat.
Hvad med at chatte på den rigtige måde på IRC?!
Ses på quakenet #hifi.dk 
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DarkWing skrev:
|
Så prøver admin igen med webchat.
Hvad med at chatte på den rigtige måde på IRC?!
Ses på quakenet #hifi.dk  |
|
|
Ja, beklager at have lavet noget som måske kan bruges. Men husk der er skam ingen tvang. At nogen er til IRC er helt ok, det har jeg ikke noget i mod, nogen kan måske lide den chat vi nu tilbyder, det er der vel heller ikke nogen der kan noget i mod???
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og IRC kan ikke bruges? Tror jeg nok der er flere 100.000 brugere der er uenig i.
Hvorfor opfinde den dybe tallerken igen når man kan få en super udgave der kan det hele gratis? (IRC)
Vi har adskillige gange tilbudt at hjælpe med opsætning af kanal, bots osv.
Og der findes adskillige gratis opensource java klienter til irc for dem der finder mirc og lign. irc klienter for kompliceret.
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder også tappert til IRC, hvilket stort set alle webchats er baseret på i bund og grund...
Jeg vil også gerne yde den service at hjælpe folk, ikke blot med at komme på, men med at forstå det hele.
Jeg har også sat java klient op, så den vej igennem til IRC er heller ikke noget problem.
Jeg vil tilhver en tid også sige, at en rigtig klient udgave til et chat program er bedre end noget som kører fra en web-side.. risikoen for det fejler er 100 gange større end med en rigtig klient til IRC.
Der er i øjeblikket 157267 online på IRC @ Quakenet (for husk, der er flere forskellige net)
That's all, skriv hvis I har spørgsmål, jeg har brugt IRC med mange forskellige klienter de sidste 10 år __________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bump af tråden, så folk kan se at komme væk fra den elendige chat Hifi4all har sat op og vi så i stedet kan samles eet sted, hvor tingene fungerer og folk rent faktisk er.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 05:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viper skrev:
|
Bump af tråden, så folk kan se at komme væk fra den elendige chat Hifi4all har sat op og vi så i stedet kan samles eet sted, hvor tingene fungerer og folk rent faktisk er. |
|
|
Synes stadig ikke den er elendig... Men lad os kigge på et sideløbende alternativ, jeg er frisk! :O) Hjælp og forslag kan sendes som PB
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 05:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Admin og jeg har fået os en god snak om emnet.
Måske vi i stedet bare skulle åbne op for en åben dialog her i tråden. Jeg ved at Admin har nogle bekymringer omkring det at have det på IRC og dem kan jeg også godt følge ham i. Men lad os se om ikke der kan blive udarbejdet en god løsning, i så fald at de forbehold der måtte være kan imødekommes.
Og folk som er skeptiske over for IRC måden at gøre det på, kan omvendt også lufte deres spørgsmål og bekymringer her, så de også kan blive taget med ind i overvejelserne. For brugerne er jo den altafgørende faktor.
Så lad os få startet en god og sober dialog, som måske kan ende i en løsning der tilgodeser alle og bringer samtlige brugere sammen i en fælles chat, som vil højne aktivitetsniveauet :)
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 05:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Admin, du er seriøst for lækker hvis du går med til at prøve en IRC løsning!
Gider ikke komme med en masse fordele og ulemper nu igen igen, men en stor fordel er at du ikke bliver smidt af serveren hvis din linie pludselig er lidt ustabil, hvilket er et problem med realchat'en :(
Det skyldes at realchat er baseret på en connection-oriented protokol, der oprettes altså en forbindelse mellem client/server, og afbrydes den bare meget kort, så antager server at du ikke er der længere.. Der er ingen timeout periode overhovedet..
IRC er baseret på en connectionless protokol, der er altså ingen forbindelse mellem client/server, men der sendes data når det behøves, og ellers engang i mellem for at tjekke om folk er der.. så selvom nettet er ustabil, forbliver man online, da du først for timeout af serveren når den flere gange i træk ikke har kunne få svar clienten.. __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er inde nu. mIRC er installeret, klappet og klart! Og tråden er oppe igen... hæ hæ... håber det er ok!  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |