| Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er jeres syn på prisen af HIFI og hermed mener jeg hænger kvalitet og pris helt sammen.
Jeg spørger kan et produkt til 20.000kr godt være bedre end et til 100.000kr eller er prisforskellen her så stor at den dyre altid er bedst ?
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
eks. Min Arcam Diva DV88 tåler sammenligning med langt dyrere apparater. Det samme gælder Pioneers topmodeller.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren M skrev:
| eks. Min Arcam Diva DV88 tåler sammenligning med langt dyrere apparater. Det samme gælder Pioneers topmodeller. |
|
|
Yep - det samme gælder for h/k som i øjeblikket foræres væk 
/HC
|
| Til top |
|
| |
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høj pris kan også være konsekvens af anerkendt mærke, og mandetimer der har gået til at udvikle et givent produkt...
Inge af disse to ting har direkte inflydelse på om produktet er godt eller dårligt, og derfor kan der opstå uregelmæssigheder i prislejerne.
f.eks. kan en fabrik have brugt år på at udvikkle et produkt, der ender med at være middelmåddigt. Dette produkt er de så bare nødt til at sælge til en høj pris for at indtjene de penge der skal til for at dække de brugte mandetimer.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 30 November 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ex: GAMUT
mange produkter kan godt tåle at blive sammenlignet med noget der er dyrere. som eksempel, så er der mange ting der er bedre end Gamut, eks Crwons Studio Reference serie, samtidgt er gamut bedre end nogle af deres dyrere konkurrenter.
især på kabelfronten skla der testes igennem.
problemet er vel at de fleste også lytter med øjnene og pengepungen? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt poll Jonas.
Jeg mener helt klart at et billigt kan være bedre end et dyrt, system matching er absolut altafgørende __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg selv har nu aldrig oplevet et billigt apperat spille bedre end et dyrt, især ikke med den store prisforskel der lægges ud med her. Men man kan jo få alt til at spille dårligt hvis man ikke har forstand på at matche det ordentligt.
Til gengæld har jeg tit oplevet at det forholder sig helt anderledes med højtalere (Sjovt nok), her mener man får mest for pengene i 10-20.000 kroners klassen (Stk.). __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du( ikke slipsefyr) har ret i at højttalere kan drille lidt. Jeg bevæger mig rundt indenfor et studenter-budget dvs. 0-10000 pr. sæt(nyt eller brugt), her er der ingen sammenhæng imellem pris og kvalitet i mine øre. Det hænder at man bliver nødt til at være ærbødig overfor det billige og til tider arrogant overfor det dyre. Så som altid, men især i dette segment, skal man lukke øjnene og lytte.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz skrev:
| Jeg synes du( ikke slipsefyr) har ret i at højttalere kan drille lidt. Jeg bevæger mig rundt indenfor et studenter-budget dvs. 0-10000 pr. sæt(nyt eller brugt), her er der ingen sammenhæng imellem pris og kvalitet i mine øre. Det hænder at man bliver nødt til at være ærbødig overfor det billige og til tider arrogant overfor det dyre. Så som altid, men især i dette segment, skal man lukke øjnene og lytte. |
|
|
Jamen man skal også huske at der er ingen regler uden undtagelser, der er en del producenter der gerne vil tjene kassen på ingenting. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|