| Forfatter |
|
Nessumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg er ny herinde, men mener ikke selv at jeg er ny i området!
Så vil jeg bare hører hvordan folk har det med cerwin Vega?! Personlig synes jeg at de skrækkelige! Efter min mening er hele filosofien bag dem afskyelige! Ikke nok med at de ser uheldige ud, de spiller jo ikke specielt imponerende!
Nu håber jeg ikke at jeg har trådt for mange personer over tæerne! Jeg vil bare lige tage pulsen på området...
Mvh __________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 03:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at de har lige så meget ret til at være herinde som alt andet herinde - det hedder hifi4all, og dette er sagt med frygt for at blive flamet af dem der vil påstå at det kun er highend anlæg der hører hjemme herinde nu det er "hifi". __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Lar5 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 03:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig skal der være plads til CV.
At udelukke et mærke, ser jeg ingen mening i. Der findes mange højttalere der er både bedre og dårligere. Vi har alle vores egen smag og for nogen er CV bare det helt rigtige. Det kommer an på hvordan man prioriterer. For nogen er CV hifi nok 
Tak Jesperthomsen
|
| Til top |
|
| |
Nessumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 03:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok. jeg tror også jeg har stillet de forkerte spørgsmål! Jeg skulle bare hører om folks meninger og ikke om de hørte hjemme herinde (jeg blev grebet af en hadsk stemning!)Sorry. Nå, se bare væk fra spørgsmålene og kom med et indlæg Kunne jeg få admins til at rette på spørgsmålene til:
1: Jeg kan godt lide dem!
2: Don't know, don't care!
3: Bryder mig ikke om dem!
Mvh __________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
|
| Til top |
|
| |
peter27 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 03:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mærkelig afstemning..Selvfølgelig hører de da til herinde. ligeså vel som dali,B&W,kef osv.
Da jeg hører meget energisk musik og har lidt hang til den hårde bas, så er de jo ideelle.
Skulle jeg udsætte nogle af de "andre" mærker for noget af det samme som mine vega'er er blevet udsat for,så havde jeg nok div. membramstykker og svingspoler liggene rundt omkring i stuen.
Der er Cerwin vega også er der de andre.
Igen en smagsag.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 04:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet er ikke cv.. problemet er når man laver et indlæg i stedet for at søge på om andre har haft de samme problemer, og dermed flyder man over i de samme trivielle (eks.) cw spørgsmål.
jeg har selv lavet samme fejl, blot ikke med cerwin vega... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 05:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stemt på nummer 2 da jeg mener CW har en fod i begge lejre.
Den bygger så at sige bro med PA verdenen, og derfor kan jeg godt forstå dem der mener det ikke er hifi. Men plads til det skal der være. Lev og lad leve.
Ovenstående er helt min egen mening, og jeg gider dybest set ikke diskutere det yderligere. (Har set hvordan emnet kan stikke af ) __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 05:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nessumsar skrev:
Hej!
Jeg er ny herinde, men mener ikke selv at jeg er ny i området!
<>Så vil jeg bare hører hvordan folk har det med cerwin Vega?!
Personlig synes jeg at de skrækkelige! Efter min mening er hele
filosofien bag dem afskyelige! Ikke nok med at de ser uheldige ud, de
spiller jo ikke specielt imponerende!
Nu håber jeg ikke at jeg har trådt for mange personer over tæerne! Jeg vil bare lige tage pulsen på området...>
Mvh |
|
|
Om CW spiller imponerende...
tja det kommer jo nok an på hvad du lytter til på dem og hvad dit krav
er.. Du ville jo nok ikke købe CW hvis du er til klassisk musik..
derimod er de rigtig gode til hård rock og techno... hvilket du
åbenbart ikke er til siden du ikke kan lide CW
jeg kan ikke helt se problemet... kan man ikke lide det.. skal man ikke købe/lytte til det.. så er den ikke længere..
selvfølgelig skal der være plads til ALLE! højtalere herinde store som små.. dårlige som gode
det der definere en god højtaler er at den som ejer dem er glade for lyden resten kan være helt ligemeget 
p.s.
ja jeg har selv Cerwin Vega.. jeg er ikke "længere" super glad for
lyden af dem.. men nyder alligevel stadig at de kan spille bragende
højt hvilket kan være rart nok af og til når man bor på kolegie ligsom
jeg 
|
| Til top |
|
| |
LasseWP Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nessumsar skrev:
|
Personlig synes jeg at de skrækkelige! Efter min mening er hele filosofien bag dem afskyelige! Ikke nok med at de ser uheldige ud, de spiller jo ikke specielt imponerende!
|
|
|
Hej Nessumsar. Først og fremmest vil jeg takke dig for god og saglig argumenta-/provoka tion. Dernæst vil jeg kalde dig for racist, fordi hele filosofien bag dig er afskyelige! Ikke nok med at du ser uheldig ud, du skriver jo heller ikke specielt imponerende! ------------------------------------------- Og så til det, du kan bruge til noget: - Hvis ellers ordbogen på hifi4all.dk taler sandt, står High Fidelity for "Naturtro eller troværdig (lyd)-gengivelse." Hvis dette er tilfældet vil jeg (med risiko for senere at blive toastet på begge sider) våge den påstand, at der er flere opgaver hvor en Vega højt. vil give 'mig' en bedre og mere naturtro oplevelse, end en lille reol højtaler til fire gange Vega's pris. (f.eks en live Rock koncert i surround!)
- Jeg vil også tillade mig at tolke lidt på navnet "Hifi >>4 ALL<< .dk" Og så ..og dog - Det vil jeg undlade, for så i stedet at kaste mig over den del af afstemningen der siger: "Dem skal der også være plads til, 'men ik for meget!'" Det er på ingen måde mit indtryk, at hifi forummet er overfyldt med CV i en grad, at det kan være til gene for størstedelen af debattens brugere. ------------------------------------------ Hvis man endelig skulle kaste sig over et højtalermærke, og få siden til automatisk at brændemærke brugere heraf pga. f.eks solidaritet eller medlidenhed med de udstødte og ikke nævnte mærker, kunne jeg evt. få naboens 3 årige søn til at lede efter 'og finde' et mærke der på hifi4all.dk er mere dominerende end CV
'Varme' hilsner Den i debatten normalt så stille 16 årige dreng, som endnu ikke har råd til andet end de "skrækkelige" Cerwin Vega'r 
Rettet af moderator : Navnet rettet fra dit lidet positive "NessumPEsar" - hold dig til folks navne, og lad være med at gå over i det personlige og lidt for smarte - alternativet er at lade være med at skrive!
__________________ Almindelig sund fornuft, er ikke så almindelig endda.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neget muligt, at filosofien bag CV ikke er high end. Men de hører alligevel til....
Lidt som at lave en bilblad, og så sige at kun biler som Mercedes, BMW og Jaguar måtte være med. Og at Ferrari var helt udelukket, da det ikke er en komfortabel bil.... Nej.... det er en hurtig bil.... En CV er på samme måde ikke en spille-behageligt højtaler, men en spille højt-højtaler!
Og hvis man endelig skal udelukke nogen, så burde vi vel starte med det der er værre.... ELTAX, DANTAX, BAZE, PROSONIC osv.....
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal være plads til det hele.
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sådan set ligeglad, men jeg har bemærket en sjov ting. Alle staver Cerwin Vega som her...men rigtig mange skriver forkortelsen CW. Altså, dobbelt-v. Hvoffer det? Det må da være CV, ikke?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
| Der skal være plads til det hele. |
|
|
det kan vel ikke siges mere præcist..
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vel ikke grund til at udelukke noget bare fordi det ikke er ens egen smag
seføli er der plads til alle/alt uden hensyn til pris eller filosofi
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du haft en meget kedelig oplevelse med CV ? 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
CV er heller ikke min smag !! Det de kan er at spille højt uden det kræves meget af en forstærker !! en subwoofer med diskant
Til film er de sikkert velegnede, men at sige de er velegnede til rock går over min forstand !!
Men selvfølgelig har de deres berettigelse, men ved ik lige om jeg som hurtig vil sammenligne dem med ferrari, måske en opel 
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Som så mange andre giver udtryk for, skal der være plads til alt der har med musik at gøre i dette forum, hvad angår cerwin-vega, så skal der også være plads til dem, og så ringe behøver de altså ikke være, som nogen giver udtryk for!!!!!
Jeg har lidt fornemmelsen af at der er mange unge personer herinde, og de ved måske ikke hvad cv engang lavede???? gå 20 år tilbage, da lavede de bestemt gode højtalere, men folk vil jo også have alt så billigt idag, så må det gå ud over kvaliteten, anderledes kan det ikke være, man ser jo så mange ting komme fra Kina, hvor arbejdskraften intet koster.
Lad mig give et eksempel, f.eks så har JBL 250 ti da altid været lidt af en kult.højtaler, og må vel gå ind i kategorien som hifi, men af dem der har prøvet at eje sådan en, har vel også hørt at hvis den får lidt tæsk, hvordan svingspolen slår i bund, og hvis man skærer den til ikke at køre under ca 40hz ja så er sagen en anden, hvis man så sætter en cerwin-vega 189 es til at køre under 40 hz, ja så har man pludselig et system der siger spar to til det meste.
Folk der har denne interesse, skal da købe det de vil lytte på, det er der jo ikke andre der kan afgøre, de kan jo købe det de finder atraktiv.
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa... Cerwin Vega står nok for en lidt anden lydfilosofi end den mange lever efter herinde. Men de hører da til i begrænset omfang. PA og HiFi, bliver ofte delt op i to lejre, men som HiFi mand, må jeg indrømme at jeg absolut har PA tendenser.
- Jeg går med en lille drøm om at eje fire Cerwin Vega AL-1000 højttalere i en hjemmebio-opsætning
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag har jeg brugt en time i hifiklubben silkeborg for at købe CV højttalere, aldrig har jeg været tvunget til at virkelig lytte på dem før !! men kan da starte med deres horndiskanter ligefør jeg bløder ud af ørerne endnu men tilgengæld havde de ok smæk i bassen, men lydbilledet var fuldstændig smadret, detaljeringen af diskanterne var ikke eksisterene.. men der skulle jo vælges, så jeg måtte ha en v-12F hjem, mit indtryk af den er relativt positivt, når man ser på prisen that is !! bassen er lidt kedelig, tør, og kan ik ramme mange forskelle, diskanten er nogenlunde til at høre på, men har en udpræget mangel på detaljer og virkelighedstro kan man absolut ik kalde den.. alt i alt har jeg et anlæg der spiller ok men lyder lidt som en forvoksen ghettoblaster..
med det sagt tror jeg det bliver svært at finde noget der kan gøre det bedre til de 2600 kr sådan et sæt koster, især ik de dyrere CV med horn !! dali blue har bestemt os fået kam til deres hår
Cv kunne godt få en plads ved siden af mit tv, men en fast plads ved mit anlæg vil de aldrig få !!
(skal siges jeg købte dem for en kammerat der lader mig låne dem indtil han flytter midt i denne måned, og da jeg venter på mine nye HT sprang jeg straks til)
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|