Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 14:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifi & surround 2006 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brownie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 September 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Tænkte jeg lige ville starte en ny "officiel" tråd op, hvor folk kan komme med deres indtryk fra weekendens messe.

Overordnet synes jeg det var en ok oplevelse, men selvfølgelig var der oplevelser - både gode og dårlige - som skilte sig ud.

Efter min mening blev messens bedste lyd leveret af Studiosound - fantastisk homogent og krystalklart. De SP tech. højttalere skal der kigges nærmere på, selvom det i mit tilfælde nok bliver de "små" Timepiece 2.1 - har ikke lige pladsen til Revelation MR.1 MKII.

Vassago-hifi´s rum med Kibri, Graaf, VPI og Eera var også super. Kibri spiller bare musik! Dette rum kom jeg tilbage til flere gange, og var lige imponeret hver gang - til 14000 kr for et sæt kan man virkelig tale om best buy.

Hos Dynamax på 2. sal blev der spillet på et komplet Accuphase set-up via JBL K2. Igen flot, om end lidt tilbagelænet lyd - var dog imponeret over at de kæmpe JBL´ere fungerede så godt i et hotelværelse på 10-12 m2.

Gamuts havde jeg glædet mig til, men det blev en kort fornøjelse - der blev simpelthen spillet alt for højt, så jeg gik videre til Artsounds rum ved iden af. Her havde de gang i et sæt Avantgarde Acoustic. Synes ikke umiddelbart at lyden hang særligt godt sammen - det lød ret mudret.

Den dårligste oplevelse, eller mest irriterende om man vil, var i Teni-fi´s rum. Jeg var kommet for at høre stereo produkter, men ville også gerne lige se demonstration af HD-DVD. Selve præsentationen var imponerende nok, men importøren, som stod og demonstrerede det, kunne altså godt have holdt sin mund lukket under fremvisningen. Han snakkede uafbrudt om hvor fantastisk det var "Se huden! se tøjet! Jeg gir´ en sjus til alle, der ser et mere imponerende billede på messen. Denne projektor er den absolut bedste!" AAARRRGGHHH!!!

Havde iøvrigt håbet at høre noget Gryphon, men det var kun udstillet hos Vassago-hifi - der blev ikke spillet på det, og som det blev nævnt i en anden tråd var hverken Wilson eller Krell repræsenteret på trods af, at de fremgik af listen - ærgeligt.

Hvad var jeres bedste oplevelse?

Med venlig hilsen

Mikkel

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 September 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja jeg var ca. 30 sek i Teni-fi´s rum, hvor jeg hørte: "Prøv lige at se det billed, det står fuldstændigt fantastisk, se lige der, så kan alle de andre med deres barco til 50.000 godt pakke sammen, wow der er flot". Jesus christ en klaphat.

Jeg var imponeret over Lyngdorf, det spiller fantastisk, og så på Dali´s Icon 1 til 2000kr stk. Det må helt klart være vejen frem med rumkorrektion! 

Audio Pro - Stereo One, til en samlet pris på 6000,- var jeg også imponeret over. Det bedste minianlæg jeg har hørt. Vi var flere der ikke kunne finde subwooferen .

Kibri lyd også rigtigt dog, dog synes jeg næsten at dynamikken var overdrevet.

Der var også et sted hvor der var sat et sæt VA Mahler med en Velodyne DD1812 i midten, og det kunne så sandelig også spille. WOW.

Alt i alt en fin udstilling, og meget bedre end sidste gang.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 September 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Det var en rigtig god messe, der var ikke alt for crowded, søde piger i indgangen, dog alt for unge og mange folk fra de forskellige sider, en ganske hyggelig dag.

for at starte fra en ende af.

Densen, det lød som det altid gør, nogle gode momenter, og nogle knap så gode, audiovector højttalere er noget fanden har skabt, mage til kedelig og intetsigende lyd skal man lede længe efter. så ærgeligt kt radio ikke valgte at stille op med jm lap, for densen er i en helt anden klasse end av speakers !

hifi-klubben hoppede jeg over, regnede med det var det samme system med classe og B&W som de altid bruger.

Studiosound, der var noget ved opstillingen eller rummet som ikke var helt optimalt, ved det setup kan mere end det gjorde på messen, men sådan er det jo altid. på trods af det havde karsten stadig messens klart bedste lyd, 4sptech speakers kan noget som jeg ikke har hørt fra nogen andre, de indtager rummet og skaber musikken på en helt anden måde, her kommer jeg tættest på live oplevelsen ! og fantastisk flot kage

Gamut var en sørgelig omgang, de spillede for højt samtidig med lyden var kedelig og tør, retfærdigvis skalsiges jeg kun ku holde lyden ud længe nok til at høre et enkelt nr, så hurtigt videre til

artsound/vassago

dette var den sjoveste oplevelse, artsounds store horn havde messen værste og bedste lyd, de højttalere lyder fantastisk til simpelt musik, men ligeså snart der er lidt rytme falder det hele fra hinanden.

vienna plus kæmpe sub, det lød sku godt, ik meget hifi over det, men stadig imponerende. stor ros til rene for at tage pis på hvad man forventer til en hifi messe.

accuphase, de højttalere var alt for store til det rum

kibri spillede sku godt til den pris og rummet taget i betragtning.

ik rigtig noget der rykkede ved min holdning, havde forventet mere af gamut, eneste positive overraskelse var faktisk kibri

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 September 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

God idé med denne tråd!

Jeg var derinde i går næsten hele dagen ca. 13-18.30 så der var rig mulighed for at se lytte og pille ved de fleste ting  

Jeg vil fremhæve Thorhauge som den forhandler der var mest imødekomne og helt nede på jorden, det var som at komme hjem til en god bekedt.

Dertil kommer hans nye serie 270 serie, den lyder bare fantastisk i mine øre  det blev den bedste lyd på messen for mig.

Var inde hos densen og lytte, først på et mega 300k setup, og senere på et lille 35k, syntes deres lille 410 afspiller lød dejligt (koster kun 10k), sammen med en lille 2x80 watt'er, vil næsten påstå at i de pågældene rum var lyden ligeså god som deres store setup, dog uden samme lydtryk...

"Den dårligste oplevelse, eller mest irriterende om man vil, var i Teni-fi´s rum. Jeg var kommet for at høre stereo produkter, men ville også gerne lige se demonstration af HD-DVD. Selve præsentationen var imponerende nok, men importøren, som stod og demonstrerede det, kunne altså godt have holdt sin mund lukket under fremvisningen. Han snakkede uafbrudt om hvor fantastisk det var "Se huden! se tøjet! Jeg gir´ en sjus til alle, der ser et mere imponerende billede på messen. Denne projektor er den absolut bedste!" AAARRRGGHHH!!! "

Der kan jeg kun give Brownie ret, selvom det måske er et super produkt ville jeg aldrig købe det af magen til spade, gik efter få minutter

Fik også tid til at høre Hans Theesiink, der blev spillet et par nure med fed blues

Men tak for en god messe

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 24 September 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg var der også næsten hele dagen igår... og inden jeg begynder med hvad der er bedst eller dårligst, vil jeg sige jeg stort set ikke kunne tag noget af det 110% seriøst, joo kun LYNGDORF AUDIO med de der små søde ikon 1 + LYNGDORF AUDIO´s bas/fuldtone kasser (700hz og ned!) fordi der skulle man bruge et rum med dårlig akustik!

Alt det andet syntes jeg enden var klemt i lyden, buller i bunden, eller for stiv diskant eller det hele samlet (KT-Radio) men det er ikke anlægets skyld vil jeg sige... for kæft hvor var det nogen super dårlige rum akustik mæsigt, og de der små hotel værelser de var da total tilgrin, minus audio pro´s lille system, det var sku sjovt/fedt! men de der stor lækre JBL K2 som jeg personlig havde glædet mig til høre var jeg ved at tuder over at de stod i sådan et lille hotel værelse!

men det ringeste lydne i mine øre var helt sikkert KT-radio´s densen/audiovector...

Og det klart bedst lydner, og mest imponerne var hfk´s  LYNGDORF AUDIO + Dali Ikon 2! det var sku fint!

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 September 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Mightyfish "hifi-klubben hoppede jeg over, regnede med det var det samme system med classe og B&W som de altid bruger." Pas på med fordomme... der er virkelig noget du er gårt glip af der den her gang!

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Sendt: 24 September 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Andreas KBH

"Den dårligste oplevelse, eller mest irriterende om man vil, var i Teni-fi´s rum. Jeg var kommet for at høre stereo produkter, men ville også gerne lige se demonstration af HD-DVD. Selve præsentationen var imponerende nok, men importøren, som stod og demonstrerede det, kunne altså godt have holdt sin mund lukket under fremvisningen. Han snakkede uafbrudt om hvor fantastisk det var "Se huden! se tøjet! Jeg gir´ en sjus til alle, der ser et mere imponerende billede på messen. Denne projektor er den absolut bedste!" AAARRRGGHHH!!! "

Der kan jeg kun give Brownie ret, selvom det måske er et super produkt ville jeg aldrig købe det af magen til spade, gik efter få minutter

Kan kun tilslutte mig ovenstående. Den mand er mere egnet til at sælge hudprodukter i Føtex

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 24 September 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Tja hvor skal en starte,,
Vi starter med de positive..

Det jeg fandt mest imponerende var lyngdorf's præsentation/Lyd. Imponeret hvor god lyd de fik ud av de små dali i sammen med subene. ( neste opgradering i mit setup?)
lod mig også "imponere" over selve demoen, og måden hr. Peter gennemførte præsentationen på en afbalanceret og behagelig måde.

Vassgo's Setup havner også i den positive pose. imponerende den "lille" sub Jensen havde taget med under armen.

Artsound også en av de positive opplevelser. super musikalsk (Mari Boine har aldrig før lydt så godt i mine øre) men som andre også har nævnt så, syntes jeg den fik nogle problemer når det med musik med lidt fart på. ( blev lidt muddrete)

Densen også positivt (som altid) i mine øre.

Medlyds's setup (med de franske Ht.. som jeg ikke husker hvad heder) var absolut en positiv oplevelse, og da gør det da heller ikke noget at importøren er hyggelig å tager sig tid til å forklare alle spørgsmål. + for at de havde gratis kaffe og sjokolade.

Det var også flere gode oplevelser.. men ingen som utmerket sig.••

Så til de lidt mere skuffende oplevelser.
Helt klart den mest skuffende oplevelse for mig var GamuT.. havde store forventninger når jeg satte mig ned i SweetSpot og kunne se hvad setupet bestod af. men... Nej De spilede for højt. og av en eller anen grund så fik jeg ondt i hovedet av å være der inde så måtte forladte lokale efter en sang, dog gik tilbage lidt senere på dagen for at give det en sjans,, men nej.

Som Brownie så fint beskriver det så var det nogle sælgere tilstede på messen som burde ha holdt sig til Tv-Shop eller lignende. MEGA irriterende.

Men alt i alt så var det da en god messe, og jeg kommer tilbage neste år.

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 September 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes nu de lyd super de der nye "små" fra GamuT... men L7 var de godt nok noget uheldige med desværre....

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 September 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Var der slet ingen af Jer der var inde ved setuppet hos McIntosh Nordic på 2. sal ?? (dem med Sonus Faber standere, BAT osv.).

Lækker lyd - afstemt til lokalet!! Smile (specielt sidsnævnte kunne mange andre lære af!!)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Brownie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2004
Sendt: 24 September 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Jo da - var inde hos McIntosh Nordic, som jo iøvrigt havde fået et af de lidt større værelser. De Sonus Faber Guarneri er uden tvivl nogle sindsygt flotte højttalere, men lyden fangede mig ikke rigtigt - det var på en måde for pænt og poleret.

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 September 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Mr. MBG skrev:
Mightyfish "hifi-klubben hoppede jeg over, regnede med det var det samme system med classe og B&W som de altid bruger." Pas på med fordomme... der er virkelig noget du er gårt glip af der den her gang!

måske, kender nu deres produkter udemærket i forevejen, og turde ikke nærme mig døren  tænk nu hvis jeg blev låst inde  hvad spillede de da på ? regnede med det var B&W 800D på et classe setup ?

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 September 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Øh, lige en sidebemærkning. For os som ikke lige tager til Københavnstrup, nogen som ved hvornår KT Radio Odense har deres årlige udstilling?

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 September 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
Øh, lige en sidebemærkning. For os som ikke lige tager til Københavnstrup, nogen som ved hvornår KT Radio Odense har deres årlige udstilling?

Hej.

Ja det har de D 21 & 22 okt.

power

Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 September 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

De spillede på LYNGDORF AUDIO TDA2200 RoomPerfect og LYNGDORF AUDIO CD-1 + et set Dali Ikon 1 og der ejen bas kasser...

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 24 September 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf demonstrationen på Ikon 1 var helt sikkert det som jeg var mest imponeret over.

Jeg havde desværre ikke tid til at se 1. og 2. sal så tingene der kan jeg af gode grunde ikke tale med om.

Matin Logan og Lexicon demonstrationen bekræftede desværre mine tidligere indtryk af Martin Logan. Den har et flot bredt lydbillede men den er for "hård" i lyden til mig og har en tendens til at blive skarp i toppen.

Densen og Audiovector synes jeg var et af de bedre bud ud af de demonstrationer som jeg ellers generelt var en smule skuffet over.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 24 September 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Brownie skrev:

Den dårligste oplevelse, eller mest irriterende om man vil, var i Teni-fi´s rum. Jeg var kommet for at høre stereo produkter, men ville også gerne lige se demonstration af HD-DVD. Selve præsentationen var imponerende nok, men importøren, som stod og demonstrerede det, kunne altså godt have holdt sin mund lukket under fremvisningen. Han snakkede uafbrudt om hvor fantastisk det var "Se huden! se tøjet! Jeg gir´ en sjus til alle, der ser et mere imponerende billede på messen. Denne projektor er den absolut bedste!" AAARRRGGHHH!!!

Helt enig - han var lige til et cirkus!

Gyldne udtryk: "Jeg giver en kasse øl til den person der kan se en regnbue" (under en demo på deres dlp-projektor, hvor der næsten var et festfyrværkeri af regnbuer).

"jov tak" blev der mumlet flere steder i lokalet - hvorefter "cirkus-direktøren" kvitterede: "Der findes ikke regnbuer - det er kun noget der eksisterer i folks hoveder".

Yes sir!    Yderst kompetent og troværdig sælger - jeg tror lige nøjagtig at jeg bruger nul kroner i hans biks

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 24 September 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Brownie skrev:

Helt enig - han var lige til et cirkus!

Gyldne udtryk: "Jeg giver en kasse øl til den person der kan se en regnbue" (under en demo på deres dlp-projektor, hvor der næsten var et festfyrværkeri af regnbuer).

"jov tak" blev der mumlet flere steder i lokalet - hvorefter "cirkus-direktøren" kvitterede: "Der findes ikke regnbuer - det er kun noget der eksisterer i folks hoveder".

Yes sir!    Yderst kompetent og troværdig sælger - jeg tror lige nøjagtig at jeg bruger nul kroner i hans biks

Ok, det kan godt værre, men denne Optoma HD70, imponerede mig i den grad, så jeg har besluttet mig for at købe den - kan fås i Tyskland til ca. kr 8000,-, og det må da siges at være en fair pris, eller? 
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 24 September 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Der var knap så meget godt som jeg havde forventet. Generelt var der ingen rum på 1. og 2. sal der ydede nogen af anlæggene retfærdighed... Og hvis de gjorde er det nogle sørgelige anlæg.

Er også dybt enig... ham fyren fra tekni-fi var lige en tand for meget. Så var der meget bedre nede hos MEDLYD hvor der var tændt op under en samsung projektor, som viste et rigtig godt billede synes jeg.

Vasssago havde også godt styr på det, der var ret god lyd.
Og TDA2200 var vist heller ikke rigtig til at komme uden om - det var sgu en oplevelse. Kunne være de skulle have smidt det sæt ovenpå i et af de helt små umulige rum.
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 September 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jeg var meget imponeret over HTPs, KT-radios? elektrostat og barco dlp projektor setup. De havde spændt en DVDO VP50 på og billedet på deres 123" lærred var suverænt synes jeg. Jeg sidder og tænker at mit næste projektorkøb muligvis må indeholde en VP50! Gad godt se VP50eren på fx Sonys pearl SRXD....TC har det muligvis kørende på et tidspunkt?

Ellers var Lyngdorfs "roomperfect" altså ret så imponerende. Men lyder det også godt med fx en U2 CD kørende? ja det ved jeg ikke, men imponerende var det bestemt.

Pioneer havde nogle rimelig solide højtalere i deres rum, jeg var ret overrasket over størelsen på deres center og baghøjtalere! hold da fast...lød også ok, men de mangler altså en sub til deres EX? serie.

Ellers var det rimelig godt til messen, jeg er mest til surround og billede så var lidt skuffet over der ikke var flere af disse setups.

Og surt at de 2 klaphatte på 2 sal skulle demo Optomas fremragende produkter! det var jo decideret pinligt efter min mening...

Jeg havde håbet på at høre en velodyne 15 eller 18 DD, men så vidt jeg kunne se havde de sat monsteret af en sub op i stedet, den er vild! men koster jo en bondegård! :)

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes