Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 00:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Arken / Swedish Statement 2006 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 September 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Lille beretning fra Arken messen 2006

Jamo Loudspeakers

I det første rum blev der spillet på de nye Jamo højttalere (Open Baffle Design). Lyden var på mange måder rigtig god (fint perspektiv - alle leder), men der var et problem med underligt betonet bas !..... Synd; når nu højttalerne ellers er utroligt vellykket !.....

Så gik turen videre til rom 2 - her blev der spillet på udstyr fra hhv. Dynaudio, Mcintosh og Plinius !...... Mcintosh er sædvanen tro ikke noget særligt !......

Plinius/Dynaudio kombinationen spillede rigtigt fint, dog manglede der lidt varme !.....

Ovenpå i er ret stort rum blev der budt på Burmester !..... Dette fhv. lille system spillede uhyggeligt overbevisende !..... Klar kandidat (sammen med MBL) til messens bedste lyd !.......

Igen lidt lækre sager fra Burmester !......

Højttalere fra Bolzano og elektronik fra Moon !... Ret middelmådig præstation !......

Højttalere fra JM-Lab - cd-afspillere fra hhv. Pathos og DCS - forstærker var ASR Emitter.
Igen også ret middelmådig præstation !.......

Så gik turen videre til et rum jeg havde glædet mig lidt til !...... Der har jo været meget snak om Wilson og Krell på det sidste !........ Højttalerne var Wilson Watt Puppy Mk. 8 og elektronikken var fra Krell's Evolution serie !...... Lyden var (som lidt af en overraskelse) ikke noget særligt !...... Hvor blev musikken af ?........

Næste setup bestod af hhv. Avalon, Conrad Johnson og Edge !...... Ret skuffende lyd !...... Her manglede simpelthen alt !...... Musik var der ihvertfald ikke meget af !......

Avalon igen !.....

Triangle og Roksan !...... Trods den beskedne prislab, var dette noget af det bedste på messen !..... Fik en aldeles overbevisende demonstration af Q-Sound (Rogers Waters - Amused to death).

Grej fra MBL !....... Fot og velspillende system, trods det at rummet var noget for lille !..... Kandiderer (sammen med Burmester) til messens bedste lyd !......

I det næste rum blev der spillet på Quad og Manley grej !...... Lidt skuffende præstation !..... Kunne godt fristes til at tro, at det er gået kraftigt ned af bakke (lydmæssigt) for Quad ???

Her har vi så rummet med Martin Logan Summit og Ayre !....... Med bred margin den største skuffelse på messen !.....

Ja, og så lige et smut forbi Marten Design privat

Først lige et lyt på det lille system bestående af Marten design, Bladelius og EAR !.....

Marten Design Duke

Inde i det store lokale var intet mindre end Swedish Statement systemet sat op !....... I sandhed en imponerende oplevelse !....... Man fristes til at sige "messens bedste"

Ja, hvad skal jeg sige !...... Et meget imponerende system !...... Ubeskriveligt !...... Skal høres !......

Lidt (nat) mad skulle der også til !.......

Jorma !..... Du er genkendt  

Efter et dejligt måltid mad, gik turen atter tilbage til Marten Design !..... Her blev der så festet til langt ud på natten !...... Takker for en dejlig oplevelse !.....

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 September 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Næste setup bestod af hhv. Avalon, Conrad Johnson og et forstærkermærke jeg ikke kan huske hvad hedder !......

det var EDGE

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 12 September 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Carsten S Chr skrev:

Næste setup bestod af hhv. Avalon, Conrad Johnson og et forstærkermærke jeg ikke kan huske hvad hedder !......

det var EDGE

Takker !.......

Vil blive indført med det samme !

Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 September 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

He He - ( Her har vi så rummet med Martin Logan Summit og Ayre !....... Med bred margin den største skuffelse på messen !..... )

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 12 September 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Det er sgu ikke noget at grine af !........

Det er sørgeligt  !.......  

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hvad med akustikken, tilspilning osv. Det gør det vel svært at konkludere noget på baggrund af en messe, eller hvad??

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 12 September 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Akkustikken var samtlige steder rigtig god - tåler ingen sammenligning hvad man ellers oplever (kig bare på de danske messer). Alle rum på nær 4 stk var på over 30 m2, og der var gjort rigtig meget ud af dæmpning og diffusion alle steder.

Vi må gå ud fra at man ikke er så idiotisk at slæbe et utilspillet system med til messe !....... Skulle dette alligevel være sket, ber man nærmest også selv om dårlig omtale !...... Ret dumt, da det koster kassen at udstille !......

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Sendt: 17 September 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Hmm, ikke den store interesse for Arken messe hvis man ser på antallet af indlæg  Det var
ellers en oplevelse...mange kræfter var sat ind på at arrangere det...bare en skam der kom så lidt musik ud af de fleste af de eksklusive (og dyre) anlæg...hvad mon det kan skyldes? Måske lyder mange af de dyre sager så pænt at de ikke kan spille musik.? Synd.! Men der var nu enkelte anlæg der lød virkelig godt, og det var såmænd turen værd 
Til top Vis bigfoot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigfoot

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 September 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

..."Så gik turen videre til et rum jeg havde glædet mig lidt til !...... Der har jo været meget snak om Wilson og Krell på det sidste !........ Højttalerne var Wilson Watt Puppy Mk. 8 og elektronikken var fra Krell's Evolution serie !...... Lyden var (som lidt af en overraskelse) ikke noget særligt !...... Hvor blev musikken af ?........"

Tak for billederne som altid giver anledning til "bare det var mig"- tanker.
Ofte lader man sig imponere af steupéts størrelse og ikke mindst prisniveauet, og mange forlader sig på disse parameter og bedømmer på den baggrund lydniveauet, ofte til den positive side.

Jeg kan se at du stiller det væsentlige spørgsmål: Hvor bliver musikken af..? Det må til hver en tid være omdrejningspunktet, uanset størrelse og pris, og dit ovenstående eksempel, er  et af mange man støder på, når man er på messer. Det er forbavsende hvor lidt musik der kan komme ud af selv mægtige og dyre velrenommerede setup´s. Den nye Krell-serie er et eksempel af mange.
Men billederne er herlige for os interessanter. Tak for dem.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 September 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hmm det Burmester setup kunne jeg godt tænke mig at høre... Man har jo lov at drømme, men flot er det i alle tilfælde.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Hmm det Burmester setup kunne jeg godt tænke mig at høre... Man har jo lov at drømme, men flot er det i alle tilfælde.

Du er velkommen til at få lidt af Burmester-kagen her på matriklen

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 17 September 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:
Hmm, ikke den store interesse for Arken messe hvis man ser på antallet af indlæg  Det var
ellers en oplevelse...mange kræfter var sat ind på at arrangere det...bare en skam der kom så lidt musik ud af de fleste af de eksklusive (og dyre) anlæg...hvad mon det kan skyldes? Måske lyder mange af de dyre sager så pænt at de ikke kan spille musik.? Synd.! Men der var nu enkelte anlæg der lød virkelig godt, og det var såmænd turen værd 

Hej !.......

Giver dig 100 % ret !.......

Størsteparten af al HiFi der laves/sælges i dag spiller så røvkedeligt, at det nærmest er uundgåeligt at falde i søvn !....... Men en ting er sikkert !....... Næsten uanset hvad der bliver lagt i skuffen, er man altid sikker på at det lyder pænt !...... Gaaaaab !.......

Heldigt at der er nogle få tilbage der ikke er hoppet med på den vogn (endnu !...)

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 September 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

..."Så gik turen videre til et rum jeg havde glædet mig lidt til !...... Der har jo været meget snak om Wilson og Krell på det sidste !........ Højttalerne var Wilson Watt Puppy Mk. 8 og elektronikken var fra Krell's Evolution serie !...... Lyden var (som lidt af en overraskelse) ikke noget særligt !...... Hvor blev musikken af ?........"

Jeg kan se at du stiller det væsentlige spørgsmål: Hvor bliver musikken af..? Det må til hver en tid være omdrejningspunktet, uanset størrelse og pris, og dit ovenstående eksempel, er at af mange man støder på, når man er på messer. Det er forbavsende hvor lidt musik der kan komme ud af selv mægtige og dyre velrennomerede setup´s. Den nye Krell-serie er et eksempel af mange.

Hej Gl. Jas - du betoner at nogle selv større mærker der ellers står respekt om fra gamle dage, nu ikke spiller musik mere. Hvad musik så end er for en størrelse, tror du så det er en trend at nogle high-end producenter går "reproduktionsvejen" frem for "musikvejen", hvis man kan skrive det så bredt?
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 17 September 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
gl.jas skrev:

Jeg kan se at du stiller det væsentlige spørgsmål: Hvor bliver musikken af..? Det må til hver en tid være omdrejningspunktet, uanset størrelse og pris, og dit ovenstående eksempel, er at af mange man støder på, når man er på messer. Det er forbavsende hvor lidt musik der kan komme ud af selv mægtige og dyre velrennomerede setup´s. Den nye Krell-serie er et eksempel af mange.

Hej Gl. Jas - du betoner at nogle selv større mærker der ellers står respekt om fra gamle dage, nu ikke spiller musik mere. Hvad musik så end er for en størrelse, tror du så det er en trend at nogle high-end producenter går "reproduktionsvejen" frem for "musikvejen", hvis man kan skrive det så bredt?

Hej !.....

Der er kun en ting der tæller for producenter/distributører/sælgere (nogle få undtaget !..), og det er PENGE !..... Svært at kæmpe imod, da hele vores samfund (verden) udelukkende (nogle få undtaget) bygger på økonomiske overvejelser !...... Nej du !..... Der er ingen (nogle få undtaget) der gør noget af hverken idealistiske eller entosiastiske grunde !...... Det eneste der tæller er cool cash !......

Ovenstående forklarer måske hvorfor det meste grej der produceres/sælges i dag ikke spiller musik (IMO) !....... De har nok ganske enkelt ikke tænkt på den parameter !......

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 September 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

rattanhuset skrev:

Hold da op, er der virkelig folk i dette land som har dette guf indenfor deres mure, det havde jeg ikke troet. Desværre kommer jeg sjældent nord på, men jeg skal gerne have dig i mente når det sker, det er helt sikkert. Tak for tilbudet.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
gl.jas skrev:

rattanhuset skrev:

Hold da op, er der virkelig folk i dette land som har dette guf indenfor deres mure, det havde jeg ikke troet. Desværre kommer jeg sjældent nord på, men jeg skal gerne have dig i mente når det sker, det er helt sikkert. Tak for tilbudet.

Døren står altid åben

Du kan få et visuelt indtryk her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32215&P N=13

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
gl.jas skrev:

Jeg mener at  mange producenter forsømmer en kvalitativ udvikling. Ofte er det en kvantitativ udvikling    eller en designrettet udvikling vi observerer. På de mange systemer jeg har lagt øre til, er der langt mellem de stærke oplevelser.
Ovenstående eksempel er blot et af mange, og i tråden her nævnes der flere skuffende oplevelser, så trenden er IKKE nytænkning omkring en bedre musikoplevelse. Jeg fornemmer derimod at der er tale om en design-trend og en "størrer er bedre"-trend.    Mcintosh er et godt eksempel.
Til den ende har jeg ofte oplevet at små veltrimmede systemer i den grad "tæver" de store stærke systemer, med langt mere harmonisk, ,sammenhængende og velopløst lydbilled.
Ofte lader folk sig forføre af "data", og glemmer den enkle kunst blot at lytte....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes