Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 12:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Sprængfarligt i København (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 22 April 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg genbruger lige SES' glimrende emneoverskrift fra en anden tråd. Sagen er at der ligenu er rigtig rigtig mange gode live tilbud i Kbh.

På lørdag er der Loveshop i Store Vega. Efter Copenhagen Screaming koncerten i Lille Vega har jeg besluttet mig for at se mere til dette fremragende live-band. De skal efter min mening høres live, før man forstår deres storhed. Det ser ud til at de nu kan fylde Store Vega så det er nok gået op for flere end undertegnede .

1. maj er der Trine-Lise Væring på Jazzhouse. Efter at have hørt Trespassing er jeg meget forventningsfuld.

2. maj er der Saluzzi - Danielsson - Saluzzi på Jazzhouse. Deres Responsorium fra 2003 er fremragende også lydmæssigt. Jazz med Argentinsk bandoneon (en slags trækharmonika).

8. maj spiller Handsome Family fra USA i Lille Vega. Det er country - traditionel men alligevel ikke. Deres tekst univers er noget mere sort, det passer på en eller anden måde glimrende til det sentimentale udtryk der også er i deres musik.

5. juli spiller Herbie Hancock Kvartet i det kongelige teater  (Hancock, Brian Blade (trummer), Wayne Shorter (sax), Dave Holland (bas)). Shorter og Hancock behøves ingen intro. Blade på trummer glæder jeg mig til. Han spillede glimrende på Daniel Lanois' Shine, Bob Dylan's Time Out Of Mind, Emmylou Harris' Wrecking Ball og var også med på et Norah Jones album.

6. juli kommer Wilco fra USA. Her forventer jeg intet mindre end årets koncert ;o). Wilco er en afstikker fra alt. country bandet Uncle Tupelo. Wilco er ikke så country inspireret længere, men de skriver nogle fremragende alternative pop-inspirerede sange. Deres Yankee Hotel Foxtrot (som de i øvrigt ikke kunne få udsendt på Warner/Reprise - det var ikke kommercielt ) er efter min mening bedste album i 2002.

Og så har gaffa.dk lige skrevet at Angie Stone spiller i pumpehuset. Gad godt se hende i så forholdsvis intime rammer. Billetsalg starter på mandag - overvejer seriøst .

Digitalt eller analogt. IRL, mest rigtig lyd, osv....alle de overvejelser forsvinder når live-musikken spiller.

Det er lang tid siden jeg har oplevet en forår/sommer periode med så mange flotte tilbud - og så har jeg ikke studeret hvad der er af klassiske tilbud (endnu )

mvh

 

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 22 April 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Love Shop kunne være cool, men har desværre ikke tid, nok heller ikke råd.
Og Angie Stone synger jo fan... godt. er der er en dato for hendes koncert?
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 22 April 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hej zaka...

Du mangler da helt John Mayer d. 5/3-04 i VEGA... !!?

Husker du vi talte om Handsome Fam. ? Er (ubevidst) meldt til Rock `n`Royal dagen før..... Så den er lidt uvis... - skidt præstation, ved det godt...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 22 April 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:

Hej zaka...

Du mangler da helt John Mayer d. 5/3-04 i VEGA... !!?

Husker du vi talte om Handsome Fam. ? Er (ubevidst) meldt til Rock `n`Royal dagen før..... Så den er lidt uvis... - skidt præstation, ved det godt...



Ja jeg mangler sikkert flere , men valgte at nævne dem jeg har billetter til. John Mayer kender jeg ikke - hvad er han for en fætter?

Jep jeg husker det godt - lidt ærgeligt  da jeg stadig ikke har nogen at følges med til den koncert.

mvh
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 22 April 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Love Shop kunne være cool, men har desværre ikke tid, nok heller ikke råd.
Og Angie Stone synger jo fan... godt. er der er en dato for hendes koncert?


Angie spiller d. 8 juli se: http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=11906

mvh
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 22 April 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Nu må vi ha´en snak, zaka!........

Mayer er vel den største hvide blues/rock personlighed. Har spillet med alt og alle: Floyd, Clapton, Stones o.s.v. lavede en stripe fremragende Blues/rock plader i slut 60-erne, med en helt specielt sound, der bare var ham.

Han betragtes som en af de største inspirationskilder i vor tid og omtales med stor respekt blandt musikere.

Vi må arrangere en musikaften. Du har en del jeg gerne ville dykke i, bl.a. din avatar-plade m. Andy...(som jeg med skam ikke har eller har hørt.....)

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 22 April 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

He he Schelde, jeg er forvirret

John Mayer - ham der spiller i Vega -  er ham her:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB040 404201204142125&sql=Baq6dtr6ekl7x

Men han er født i 77, så han kan ikke have lavet plader i 60'erne

Ham du omtaler lyder mere som Johm Mayall, der bl.a. har dannet the Bluesbreakers m. Clapton som guitarist. Hvis det er ham så kender jeg ham godt og har været til koncert med ham.

Jeg er da med på en musik aften - så kan jeg måske få lyttet lidt til jeres fine HT'ere. Har set og hørt dem nede i Circles (som iøvrigt snart satser 100% på vinyl ). De lød interessante og var rigtigt flotte - selv min Elvira kunne lide dem - , så jeg kunne godt tænke mig at høre dem opstillet korrekt.

mvh


Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 22 April 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

(krype...krype..) Dér var tale om en misforståelse af dimensioner. Tænk at man kan læse så galt ! - godt at jeg ikke har købt billetter.

He..he.. Det er da flot at jeg spiller sprød....... godt du kan din musik så der undgås disse misforståelser.

Undskyld alle ! Gør som witzel: læs hvad jeg mener og ikke hvad jeg skriver. 

Vil ikke afspore din tråd ved at tale kibri HT, men de skal rigtignok noget længere fra væggen på en let stander. Stærk at slæbe Elvira med i Circles - måske var det jer jeg "mødte" dernede i lørdags? Anders stod bag disken..

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 22 April 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Og alle gik I glip af Bjørn Berge, den brutale norske guitar-bluesorkan der spillede i Mojo Bluesbar i tirsdags

Og i gik glip af MANGE lækre numre fra hans nyeste plade St.Slide, I kvajpander!

Mvh. Jens/Modifix von DCA,-og klar til at støde horn med Monday Night Big Band igen, gæt hvilken aften, i Vognporten i det indre københavn..



__________________
Oksen er træg men jorden er tålmodig..
Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 738
Sendt: 23 April 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:
din avatar-plade m. Andy...(som jeg med skam ikke har eller har hørt.....)

Denne LP er skelsættende. For mig har den haft en enorm personlig impact, mere en noget andet enkeltstående album, og kunne også siges at være min 'top of the stak'.

- Håber det står bedre til med Lou Reed's Transformer, som også er en 'must have' / 'can't do without it'.

zaka ved om originalens banan er rødlig idet? - Jeg har overværet en skrældning af en sådan (og nej, der gemte sig ikke noget under bananen).

kibri skrev:
Vi må arrangere en musikaften. Du har en del jeg gerne ville dykke i, bl.a. ....

Jeg vil også være med!

 

BTW gider i ikke råbe op hvis i ser at Järv kommer til byen? Jeg så et kort glimt (fik gæster) af et koncert-program 'Jazz Lounge: Järv' på DK4 som genudsendes Lørdag d. 24 april kl. 22:20 -> 23:30 (DK4 texttv s. 459). Det var ihvertfald noget der lød som om det skulle checkes ud - helst IRL.

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 23 April 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hej,

Schelde: Du behøves da ikke undskylde . Ang. Kibri HT'ere: Ok, jeg forstår. Jeg sender dig en privat mail  eller bruger kontakt formularen på jeres hjemmeside. Skal til at lave nyt køkken så der går nok lidt tid før jeg kan kaste mig ud i seriøse overvejelser ang. HT køb . Det var iøvrigt ikke os du mødte. Wifi og jeg var der efter arbejde en hverdag.

Velvet Underground & Nico er efter min mening et must hvis man interesserer sig for rock. Der er fare for at man kasserer den pga. den ehm øh alternative lyd. Og ja  - Macwerk - jeg kan heller ikke nævne et album der har haft større personlig indflydelse end det.

Bananen er ganske rigtig lyserød inden under skralden ;o) Har stået med en mint stereo vinyl (gys!) i hænderne nede i Soundstation. Jeg turde ikke pille .

Musikaften: Måske vi kunne mødes med en top 5 hver fra vores samlinger og bruge en aften på at lytte. Det ville være overordentlig interessant vil jeg mene .

mvh

 

 

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 23 April 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

kibri skrev:
Vi må arrangere en musikaften. Du har en del jeg gerne ville dykke i, bl.a. ....


Jeg vil også være med!




Ditto!
Jeg vil vide hvorfor den banan er så skelsættende. For mange år siden prøvede jeg den, men den fængede ikke rigtig. Måske er jeg blevet ældre siden da?


/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 23 April 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Vi må finde en dag...
Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 738
Sendt: 23 April 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Velvet Underground & Nico er efter min mening et must hvis man interesserer sig for rock. Der er fare for at man kasserer den pga. den ehm øh alternative lyd.

Andre vil ganske enkelt mene den er kedelig - synd for dem.

Jeg har forresten en gammel lommeteori der går ud på at rigtige velvet-lovers-typer vil mene at Hunky Dory er Bowie's bedste plade.

vilmann skrev:
For mange år siden prøvede jeg den, men den fængede ikke rigtig. Måske er jeg blevet ældre siden da?

He he, du er tæmmelig sikkert blevet ældre siden da, men jeg tror faktisk ikke det er fordel mht. til at blive velvet-junkie. Jeg tror den skal ramme i de forvirrede teenage år, hvis den for alvor skal gå i blodet.

vilmann skrev:
Jeg vil vide hvorfor den banan er så skelsættende.

One would be hard pressed to name a rock album whose influence has been as broad and pervasive as The Velvet Underground and Nico. While it reportedly took over a decade for the album's sales to crack six figures, glam, punk, new wave, goth, noise, and nearly every other left-of-center rock movement owes an audible debt to this set. While The Velvet Underground had as distinctive a sound as any band, what's most surprising about this album is its diversity......... Few rock albums are as important as The Velvet Underground and Nico, and fewer still have lost so little of their power to surprise and intrigue more than 30 years after first hitting the racks. — Mark Deming (allmusic.com)

Det var næsten for nemt På inder-coveret til 'Live 1969' har jeg hentet en beskrivelse som sagtens kunne være skrevet om bananpladen (OBS: sort-snak-advarsel! - men giver måske alligevel et billede på det jeg nævnte med aldren lige før):

The Velvet Underground must have scared a lot of people. What goes through a mother's mind when asks her fifteen-year-old daughter, "What's the name of that song you're listen to?" and her daughter replies, "Heroin." ...... And maybe it's 1969, and some kid is borrowing his parents' car and driving into the city and doing things he'd never done before and getting home later than he's supposed to and getting into trouble, but it's alright because he knows he'll never be the same again. (That's what this album is about.) Rock 'n' roll people tend to live on the edge. (That's what his album is about.) Rock 'n' roll has always been and still is one of the few honest things left in this world. (That what this album is about.)

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk
 
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 738
Sendt: 24 April 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Ovenstående skulle helst ikke stå alene, eller umodsagt, pladen fortjæner ihvertfald flere (og andre) ord med på vejen. Jeg har nu prøvet på min øhhh lidt specielle måde, men kunne vi ikke få et par stykker mere på banen - i kender den jo allesammen.

Hvad er det, der er med denne plade?

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk
 
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 738
Sendt: 27 April 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

John Cale-koncert fra Odense i Radium på P2

Det er en veloplagt John Cale, man kan opleve, når P2-programmet Radium onsdag 5. maj sender en koncertoptagelse fra Rytmeposten i Odense.

DR var ude med optagevognen, da John Cale og hans band i december 2003 gav koncert på Rytmeposten i Odense. Nu kan Cale-fans i hele landet høre koncerten, som P2-programmet Radium sender onsdag 5. maj kl. 23. Og det er en John Cale i en rocket, udadvendt og charmerende storform, man kan se frem til at høre i denne koncertoptagelse fra Odense.

Fra Velvet Underground til solokarriere
Walisisk-fødte John Cale var den ene af de to toneangivende skikkelser i et af 1960'ernes mest banebrydende og i dag stadig stilskabende rockbands, newyorkerkvartetten The Velvet Underground. Han medvirkede på de to første, mesterlige og absolut vigtigste Velvet Underground-album – 'The Velvet Underground & Nico' (1967), den såkaldte 'bananplade', og 'White Light/White Heat' (1968) – inden uoverensstemmelserne med kvartettens andet store ego, Lou Reed, blev for meget.

Siden har John Cale haft en markant og meget indflydelsesrig solokarriere med en lang række både populære og kritikerroste album – inden for vidt forskellige genrer. John Cale har siddet i producerstolen for blandt andet Patti Smith, Modern Lovers, Squeeze, Nico, Siouxsie & The Banshees og Happy Mondays, og han har udgivet samarbejder med Brian Eno og William S. Burroughs samt ikke mindst genforeningen med Lou Reed omkring albummet 'Songs For Drella' i 1990 - en hyldest til afdøde Andy Warhol. Og sidste år udkom hans seneste og kritikerroste album 'Hobo Sapiens'.

Sangeren, sangskriveren, multiinstrumentalisten og produceren John Cale har bevæget sig inden for avantgardemusik, støj, banebrydende rock, klavervignetter, spoken word, sofistikeret pop og mere ligetil rock'n'roll. Og det er en ualmindelig veloplagt og rockende John Cale, man kan høre i koncertoptagelsen fra Odense.

- DR

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 27 April 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jep, Cale er også god .

Check hans Fear fra 1974.

Den første Modern Lovers fra 1976 er genial -

 http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UID SUB020404250722240526&sql=Aizj9kebtdq70

Den minder på mange måder om den første med Velvet... blot mere lys og optimistisk.

Songs for Drella er et af højdepunkterne i Reed/Cale samarbejdet. Uh jeg vil give meget for at se en "Songs For Drella" koncert live med de to.

Tak Macwerk . Kan nok være jeg vil tænde for radioen d. 5 maj.

Og check også det nye live album fra Lou Reed. Det bedste live album der er kommet fra den kant.

mvh
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 506
Sendt: 27 April 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Apropos gode koncertoplevelser, så overvej kraftigt at bruge en aften og en sjat penge på G3 den 14. juni i KB-hallen! Her kommer Joe Satriani, Robert Fripp og den altoverskyggende guitar-virtious Steve Vai!!!!!

LÆs eventuelt om G3-konceptet andetsteds på hifi4ll...

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 28 April 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Hej...

Har disse til låns med J. Cale:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB02040 4280216591046&sql=Asq6gtr49klox

http://chrisspedding.com/session/jc/jc2.htm

Der er noget i det, dog roder han for meget...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 28 April 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Hmm Vintage Violence og Helen Of Troy er ellers nogle af hans bedre. Giv dem tid  - du bliver belønnet til sidst.

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes