Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Rod Stewart extended editions? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2013 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Halløj derude.

Jeg har i den senere tid siddet og nærlyttet en stor del af min Rod Stewart samling i forlængelse af det nye Time album.

I den forbindelse sad jeg og irriterede mig lidt over ikke at have de Extended editions der bl.a. er udgivet af Absolutely Live og
Body Wishes albummet.

Kan det være rigtigt at disse udgiver kun kan findes som download ??

Jeg nægter kategorisk at skulle investerer i et album på Itunes, blot fordi pladesleskabet synes 256 kbit data uden coverart er
nok til den frådende forbruger
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juni 2013 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Absoilutely Live: På den CD udgave der kan bestilles hos WOWHD er der 17 numre og den koster 28 GBP, men nederst står der disc. 1 og mon ikke der er en CD mere med, for prisen antyder i hvert fald at der må være det.

På den LP jeg har i reolen er Absolutely live en dobbelt og her er 19 numre.

Body wishes kan så vidt jeg kan se ikke fås med flere mumre. Men det er også 2 af Rod Stewarts svageste albums. Der er næppe meget salg i dem.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2013 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har både cd og lp version af Live albummet og for den sags skyld også af Body Wishes.

De extended versioner jeg hentyder er pt. kun tilgængelige via Itunes. Ihvertfald hvad jeg lige kan grave frem. Der er
extended versioner af de fleste af de ældre albums...her 3 eksempler:

https://itunes.apple.com/dk/album/tonight-im-yours-extended/ id315611503

https://itunes.apple.com/us/album/body-wishes-extended-versi on/id315777330

https://itunes.apple.com/us/album/absolutely-live-extended-v ersion/id315777846

Priserne på de enkelte albums svinger temmelig meget, så det er en skidt indikator at bruge for antallet af disc i æsken :-)

Men der er jo ikke andet for end at downloade og så brænde dem ud....i skodkvalitet :-(

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Juni 2013 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

https://www.hdtracks.com/index.php?file=catalogdetail&valbum _code=HD00602537384105
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2013 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Takker for linket Jensen.

Det hjælper dog ikke på mit oprindelige problem, som er de Extended editions.

HD tracks versionerne er de almindelige albums og her foretrækker jeg trods alt stadig de fysiske medier

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juni 2013 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Jeg har både cd og lp version af Live albummet og for den sags skyld også af Body Wishes.

De extended versioner jeg hentyder er pt. kun tilgængelige via Itunes. Ihvertfald hvad jeg lige kan grave frem. Der er
extended versioner af de fleste af de ældre albums...her 3 eksempler:

https://itunes.apple.com/dk/album/tonight-im-yours-extended/ id315611503

https://itunes.apple.com/us/album/body-wishes-extended-versi on/id315777330

https://itunes.apple.com/us/album/absolutely-live-extended-v ersion/id315777846

Priserne på de enkelte albums svinger temmelig meget, så det er en skidt indikator at bruge for antallet af disc i æsken :-)

Men der er jo ikke andet for end at downloade og så brænde dem ud....i skodkvalitet :-(

Nu kan jeg ikke se de links du henviser til, da jeg ikke har Itunes og bestemt heller ikke ønsker det. Men WOWHD har flere af skiverne i extended versioner, prøv at se med mellemrum så kommer de nok hvis de bliver udgivet. Eller prøv at sende dem en mail, jeg bestilte på et tidspunkt noget hvor jeg fik mail retur om at det var nogle usædvanlige køb, men de kunne levere om 4 uger. Og det virkede bare, og de svarer hurtigt på engelsk. Bemærk at WOWHD også har en del CDer som ellers kun er udgivet i Australien.

Rod Stewart har udgivet mange gode albums, men det er godt nok længe siden. Tonight I'm yours må være det sidste jeg har bidt mærke i. Det er iøvrigt muligt at købe Storyteller for 13 £ hos WOWHD, og så har man vist det meste.

Hvordan er det nye. Er han tilbage i sin gamle form ?

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Juni 2013 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

For nogle år siden forsøgte Warner at blæse lidt liv i salget af deres Rod Stewart katalog. Der kom en 4 cd boks med ikke
tidligere udgivet materiale. Faktisk en fed udgivelse. Selv om det naturligvis mest er for fans Der er jo en grund til det ikke
blev udgivet oprindeligt.

Der udkom også fysisk udgivelse af Atlantic Crossing (1975) og A Night On The Town (1976) Begge remasteret og som dob.
cd. Med ikke tidligere udgivet/alternative versioner på cd2.

Samtidig udsendte man på Itunes flere album med bonus materiale. Men altså IKKE i fysiske udgaver. Jeg købte selv nogen
af dem. Bla. en alternativ Downtown Train og Hard Lesson To Learn som de bedste.

Planen var ellers der skulle komme flere fysiske udgivelser. Inkl live optagelser. Men det døde hen. Sikkert pga. dårligt salg.
(har dog hørt rygter om der snart skulle komme noget)

Body Wishes med bonus er aldrig udkommet i fysisk form. SÅ der må du nøjes med Itunes. Absolutly Live har altid været
enkel cd. Man smed 2 numre væk i forhold til den originale dob.vinyl udgivelse. Et smart geni fra Warner mente så det var
de 2 nye (dengang i 1982) numre der skulle væk. En coverversion af The Grat Pretender (Freddie go home) og en Rod
original Guess I Always Love You.

Men som tidligere nævnt. Ingen af de 2 albums er særlige gode. Personligt ville jeg gerne have de udsender dob.cd udgaver
af Footloose and Fance Free og Out Of Order.

Forøvrigt er Unplugged også udkommet med bonus DVD af koncerten. DOg kun det der blev sendt i TV.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2013 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

@Hermann

"Er han tilbage i sin gamle form" Nej, dog ikke. Men bedre end de sidste 12-15 år

Rolling Stones laver aldrig en ny Sticky Fingers. Rod Stewart laver aldrig en ny Every Picture Tells A Story.

Når det er sagt, så er jeg overrasket over den trods alt er så god som den er. Nogle af uptempo numrene synes jeg er lidt
ringe produceret. Men der er da et par af numrene der har givet mig "en musikalsk nydelse" (hvis du ved hvad jeg mener)
Det er mange år siden det er sket med et nyt Rod Stewart nummer. Langt bedre end alt det American dit og dat han har
lavet siden 2002.

Han synger bedre på pladen end han gør live. Heldigvis. FOr hans stemme er meget svag og har sine begrænsninger. Det
høres også på pladen.

http://www.youtube.com/watch?v=8IRFGc3giPo&feature=share

http://www.youtube.com/watch?v=dSn8OzBKthQ&feature=share

http://www.youtube.com/watch?v=7vWEpdsZVfg

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2013 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
For nogle år siden forsøgte Warner at blæse lidt liv i salget af deres Rod Stewart katalog. Der kom en
4 cd boks med ikke
tidligere udgivet materiale. Faktisk en fed udgivelse. Selv om det naturligvis mest er for fans Der er jo en grund til det ikke
blev udgivet oprindeligt.

Der udkom også fysisk udgivelse af Atlantic Crossing (1975) og A Night On The Town (1976) Begge remasteret og som dob.
cd. Med ikke tidligere udgivet/alternative versioner på cd2.

Samtidig udsendte man på Itunes flere album med bonus materiale. Men altså IKKE i fysiske udgaver. Jeg købte selv nogen
af dem. Bla. en alternativ Downtown Train og Hard Lesson To Learn som de bedste.

Planen var ellers der skulle komme flere fysiske udgivelser. Inkl live optagelser. Men det døde hen. Sikkert pga. dårligt salg.
(har dog hørt rygter om der snart skulle komme noget)

Body Wishes med bonus er aldrig udkommet i fysisk form. SÅ der må du nøjes med Itunes. Absolutly Live har altid været
enkel cd. Man smed 2 numre væk i forhold til den originale dob.vinyl udgivelse. Et smart geni fra Warner mente så det var
de 2 nye (dengang i 1982) numre der skulle væk. En coverversion af The Grat Pretender (Freddie go home) og en Rod
original Guess I Always Love You.

Men som tidligere nævnt. Ingen af de 2 albums er særlige gode. Personligt ville jeg gerne have de udsender dob.cd udgaver
af Footloose and Fance Free og Out Of Order.

Forøvrigt er Unplugged også udkommet med bonus DVD af koncerten. DOg kun det der blev sendt i TV.

Tak for den fyldige udredning af udgivelserne. Det med de to numre der mangler på cd'en er jeg bekendt med, da jeg også
har vinylen til at stå og har tjekket op på historien bag manglerne. Så no surprises der

Den 4 disc box du nævner....er det Sessions 1971-1998 ? Den står nemlig på listen, men er blot ikke nået dertil endnu. Der
kommer meget musik, så jeg bliver nød til at prioriterer ind imellem.

Både du og Hermann nævner at begge album ikke er specielt gode og Hermann synes slet ikke nyere materiale fra Rod er
noget ved.

Må tilstå at jeg er uenig. Om det skyldes min unge alder i forhold til Rod (er årgang 75) skal jeg ikke kunne sige, men mine
mest brugte Rod album er Absolutely Live, Tonight I'm Yours, Every Beat of my heart, Vagabond Heart og ikke mindst
nu..Time. Sidstnævnte er for mig et glædeligt genhør med den kække Rod og uptempo numrene er klart mine favoritter.

Jeg lærte Rod at kende gennem DR's udsendelser af de to L.A. Forums koncerter i henholdsvis 79 og 81. Han har hængt ved
siden. Koncerterne er umulige at skaffe. Fandt heldigvis den ene på Laserdisc, men koncerten fra 79 kan jeg ikke opdrive.
Noget af materialet ligger på You-tube, men det bliver aldrig det samme, som at have den rent fysisk.

I de senere år er der gået lidt samler-halløj i det med Rod og et af de store kiks på Absolutely Live skæringen (efter min
mening) er, at cd'en (efter Stripper introen) begynder med "Tonigh I'm Yours". Den optagede koncert fra Forum begynder
med "Give Me Wings". Jeg ved godt at, selvom de to ting som sådan ikke har noget med hinanden at gøre er det en fejl.

"Give me wings" eksisterer slet ikke på cd og vinyl, men er så netop tilføjet på den extendede udgave.

På Body Wishes albummet er det den alternative version af "Passion", jeg synes er en mangel i min fysiske samling. Jeg har
forsøgt mig med et 12" udgaver af "Passion", men det er ikke det samme nummer som det alternative på extended
udgaven.

Jeg har naturligvis investeret i de numre jeg finder relevante på Itunes, men det irriterer mig grænseløst, at man ikke kan få
ting fysisk. Dertil er jeg bare ikke moderne nok   

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2013 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Nu nævner du både Gi' Me Wings og Passion. Men vi er vel enige om de er fra Foolish Behaviour fra 1980 og ikke Body
Wishes fra 1983?

Jeg er fra 1963. Blev faktisk Rod fan da han udgav de albums vi snakker om her. De gamle fra tidlig 70'er kom først senere.
Den første jeg købte var Blondes Have More Fun. Den er fra 1978 (dec.) Men jeg fik den først senere. Kan huske de talte om
Foolish Behaviour da den udkom. Kan ikke hvornår jeg købte. Mener at huske det var Tonight I'm Yours fra 1981 der gjorde
mig til fan. ABsolutly live blev da spillet meget dengang. Særlig Sweet Little Rock Roller var jeg vild med. Og så fælles
sangen. Har oplevet Rod live vel 13 gange. Deromkring. Han er/var god live. Ihvertfald når man er til stede til koncerten.
Synes ikke der findes nogle live optagelser der rigtigt fanger. I dag.

Husker tydeligt de koncerter du nævner. Det er dog ikke nogen jeg savner i dag. Jeg var vild med Body Wishes da den
udkom. Jeg var jo kun 20 Af hans 80'er albums synes jeg Out Of Order fra 1988 er klart bedst. Produktionen kunne være
bedre. Lyden er lidt "indelukket" Men musikken og sangen er kanon. Cover versionerne af Try A Little Tenderness og Nobody
Knows You When You Are Down And Out er 6/6 værdige. Også de originale som WIld Horse, Lethal Dose Of Love og Crazy
About Her nyder jeg i dag. Også single hittet (vel 4 top USA top 20 hitsingler var der fra albummet) Forever Young er godt.
Bod DYlan rip of eller ej.

Ja, det er Sessions jeg tænker på. Kunne ikke lige huske titlen da jeg skrev.

I dag fortrækker jeg de første folk/rock plader. Men også Spanner In The Works (1995) og When We Where The New Boys
(1998) synes jeg er kanon. Dem når den nye Time ikke. Men den er et glædeligt genhør med Rod Stewart. I den "klassiske
udgave"

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Juni 2013 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Takker for linket Jensen.

Det hjælper dog ikke på mit oprindelige problem, som er de Extended editions.

HD tracks versionerne er de almindelige albums og her foretrækker jeg trods alt stadig de fysiske medier

Gør jeg også, men vælger at have begge dele.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes