Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: 3D i Imperial (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blaznee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 November 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Jeg skal snart ind til min første 3d oplevelse i en biograf i forbindelse med Avatar, og ville lige høre om andre herinde har oplevet 3d i Imperial biografen i København.. Jeg har spurgt omkring, men kender åbenbart ingen der rent faktisk har prøvet det..

Det jeg tænker mest på er de briller der bliver udleveret. Er det sådan nogle engang papbriller eller er det nogle med plastikstel der skal afleveres tilbage? Og hvordan er kvailteten af dem i det hele taget? Er der evt. nogle herinde der har invisteret i sit eget sæt 3d briller til bioturene, eller såmænd bare vil anbefale man gør det?

Hvordan er oplevelsen eller på 17 række midtfor? Jeg er lidt bekymret for det måske er for langt tilbage i salen til at 3d effekten ser "naturlig" ud og ikke bliver "strukket" for langt ud i salen..

Til top Vis blaznee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blaznee

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Har ikke oplevet 3D i Imperial men har oplevet det 2 gange i Cinemaxx i København og de briller vi fik udleveret der er helt sikkert magen til dem i Imperial og de var af plast, de sidder ok, synes man ret hurtigt væner sig til at have dem på, tror ikke dem man kan købe er ret meget bedre, med mindre at man bruger en del penge på dem.

Har endda set folk stadig have brillerne når de kom gående på gaden efter de har været i biffen, så de må helt sikkert have vænnet sig til dem

Nick1535
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Har endda set folk stadig have brillerne når de kom gående på gaden efter de har været i biffen, så de må helt sikkert have vænnet sig til
dem

HAHA :D
Til top Vis Nick1535's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nick1535

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 November 2009 kl. 04:14 | IP-adresse registreret  

Uhh, lyder ikke trafiksikkert... 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 25 November 2009 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Det er omtrent lige så trafiksikkert som polariserede solbriller.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 November 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Forskellen er at polariserede solbriller er polariseret horisontalt i begge glas, hvoir 3D brillerne er polariseret vertikalt på det ene glas.

Man vil umiddelbart se det samme i det virkelige liv, men længere tids brug vil sikkert medføre hovedpine, pga at hjernen kommer på overarbejde for at kombinere de to forskellige lysindfald i øjnene.
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

and.poulsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Det system som f.eks. Cinemaxx bruger benytter cirkulær polarisering istedet for horisontal/vertical.
Forskellen er den at systemet fungerer lige godt uanset hvor meget du lægger hovedet på skrå, hvis man bruger cirkulær
polarisering.
Til top Vis and.poulsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af and.poulsen Besøg and.poulsen's Websted

alexmj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Aaah, så kan man også se "virkeligheden" i 3D
Til top Vis alexmj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alexmj

and.poulsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Jeg tror godt jeg kan garantere at du kan se virkeligheden i 3D med sådan et par 3D briller på
Til top Vis and.poulsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af and.poulsen Besøg and.poulsen's Websted

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Forresten....nu har jeg set Avatar og det er absolut en oplevelse!!!!

Både filmen i sig selv, men også 3D effekten.
Man skal selvfølgelig se den i DKs bio no. 1 Imperial ( og ikke Cinemaxx's dåselyd), og helst sæde 1 og 2 på række 10 eller 11.

Og brillen ........ får man endda lov at beholde hehe.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Enig! Fuldstændig fantastisk. Personligt den største filmiske oplevelse nogensinde.

Brillerne kunne godt være lidt mere venlige mod næseryggen. Det billige plastik skærer lidt, men når først filmen kører, så glemmer man sgu det

Nick1535
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

avatar 3D i esbjerg var også helt vild godt...!
Til top Vis Nick1535's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nick1535

minos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

jeg har også set avatar i bio'en i esbjerg men da vi kom ud var det sådan ´set en god oplevelse men jeg har et par punkter vi har snakket lidt om

Vi blev også udstyret med de sorte lidt firekantet plastik briller og jeg synes stellet var lidt træls det var hele tiden i syns feltet.

Skal siges jeg bruger briller til dagligt så de sad måske lidt længere ude på næsten end andre men jeg ville gerne have haft nogle med meget tyndere stel og mere "glas".

Vi sad på række 13 (anden bagerste) og vi snakkede om at måske var 3d oplevelsen mere intens hvis man var nede omkring række 8 i salen evt?

Så nu er spørgsmålet ændre 3d oplevelsen sig alt efter hvor i biografen man sidder?  

Til top Vis minos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minos

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Har lige været inde og se Avatar 3D i Imperial i dag kl. 16, og den er bare SÅ gennemført godt lavet! Historien er klassisk, men det er uden tvivl den mest imponerende effekt-film til dato på grund af de 3D effekter.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Jeg var i Biocity, Randers og se den og jeg stiller mig gerne i rækken af fans. Gammel historie, men virkelig flot lavet. Skal absolut ses i 3D.

Men er jeg den eneste der undervejs sad med en smule skuffelse over at 3D effekterne til syneladende er på niveau med specialeffects i Terminator 1? De får klar vist at teknologien har potentiale, men også at der er et pænt stykke endnu teknologisk.

Her hentyder jeg primært til den langsomme opdatering, som tilsyneladende endnu ikke egner sig fremragende til hurtige bevægelser (lidt som et 50Hz LCD tv). Mon ikke filmen kun kører 50Hz i hvert spor = 100Hz.

Derudover de trivielle problemer, som at det ikke altid er lykkedes at styrre dybden i billederne ordentligt (giver rod i størrelsesforhold). Et ofte set problem i low-budget special effekts - her vel sagtens fordi de skal lære at styrre teknologien.

En anden lille sjov smutter, er hvor en person kigger på gammeldags papirfotos... de er også i 3D

Jeg synes som sagt stadig at filmen er fed, især fordi 3D oplevelsen trodsalt er så overbevisende... men jeg glæder mig til at se 3D med mere moden teknologi. Fremover vil 2D film bare ikke være det samme.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes