Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: God dynamisk optaget musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 November 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst lidt af denne debat på hifi4all  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78542&P N=1 og blandet fundet et link til denne side (ikke første gang jeg har set siden)   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78542&P N=1 der er det tilfældig jeg læser en artikel/debat (den er lang og har endnu ikke læst halvdelen) om Studiemonitorhøjttalere: Kvalitet på skrump   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78542&P N=1  i artiklen støder jeg på en dansk plade Gustav Wincklers: "Jeg byder dem en rose som skulle være meget meget godt optaget uden de der dynamik begrænser og rumklangs effekt bokse som b.la en aphex box der referares til.

Jeg vil så godt vide er der nogen der kender nogen specielle, meget godt optaget plader som kan fås på cd og som der ikke er brugt dynamik begrænsninges bokse til såvel som speciel rumklangs effekter til, altså optaget som i gamle dag uden alt det der elektroniske bokse man i dag bruger og derfor har en fantastisk god lyd som den plade med gustaw Winkler der referares til i mit sidste link 

Er mest til pop og rock musik som Km larsen, Pink floyd Dire straits,U2 men også BB king, James brown,The shadows kan jeg meget godt li af de gode gamle grupper,musikker.

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 November 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

kim larsens værsgo er en dejlig plade og høre på, bånd sus, fejl og så vidre vor er det skøndt at man kan få disse ting med på et genop tryk på cd fra 1995 fra sony music ( culumbia ) dejlig enstrumendt klang gode stemmer her er der ikke rodet med noget alt er som den gode gamle lp bravo, den kan jeg godt give grønt lys for

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
kim larsens værsgo er en dejlig plade og høre på, bånd sus, fejl og så vidre vor er det skøndt at man kan få disse ting med på et genop tryk på cd fra 1995 fra sony music ( culumbia ) dejlig enstrumendt klang gode stemmer her er der ikke rodet med noget alt er som den gode gamle lp bravo, den kan jeg godt give grønt lys for

Kender udemærket pladen har den selv samt alle de andre på nær julepladen. Skal det være den nye version eller er den originale på cd lige så god ? For jeg ved ikke om man har gjort den genoptrykte bedre i lyden uden at bruge masser af elektroniske bokse ?

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 November 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hmmm, prøv John Cougar Mellemcamp's "Big Daddy" den er uden filter selv på CD'en. Jeg bruger LP versionen og det er en af mine mest dynamiske skiver ;-)

F

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 November 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
nhj4 skrev:

Kender udemærket pladen har den selv samt alle de andre på nær julepladen. Skal det være den nye version eller er den originale på cd lige så god ? For jeg ved ikke om man har gjort den genoptrykte bedre i lyden uden at bruge masser af elektroniske bokse ?

den udgave jeg viser her er der ikke pillet ved som jeg kan høre det, der er sus og fejl og så vidre på den, er en anelse bedre en lp udgaven som jeg husker den, der er nogle ting der står klare på cd´en forhold til det jeg kan huske fra lp´en

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Synes også et er tydeligt at høre at Nikolaj Nørlund's produktion er lavet med noget godt udstyr, for de har generalt meget god lyd. F.eks Jens Unmark's Aftenland express synes jeg har god lyd

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Muddy Waters : Folk singer   original master recording udcd 593.

Pladen er indspillet i 1963 live i studiet og er super dynamisk.Ved ikke om den kan fås mere som guld cd (set brugt til ca. 1.000 kr.) men den kan fåes som alm.cd med næsten lige så god lyd.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Pladen er indspillet i 1963 live i studiet og er super dynamisk.Ved ikke om den kan fås mere som guld cd (set brugt til ca. 1.000 kr.) men den kan fåes som alm.cd med næsten lige så god lyd.

carsten

Men fås stadig til menneskepenge i den ultimative udgave: DVD-Audio (ca. 150 kr).

"Well here it is, wait no longer. The most talked about "true audiophile" blues recording ever. Captured from the original 1964 Chess analog master tapes, this true 24 / 96 and 24/192 transfer will bring the intimate and spooky studio production further into your listening room than ever before. If you thought the gold CD and the DSD were one of the greatest "analog sounding" discs released, you're in for a real treat with the HDAD 24/96/24/192. Muddy's supporting cast includes Buddy Guy on guitar, with occasional visits by Chess veteran drummer Clifton James, Otis Spann's piano and Willie Dixon at the upright bass."

Hvis man vil "nøjes" med MFSL Gold Disc'en kan den fås til ca. 300 kr. SACD'en derimod er svær at få fingre i til under 1000 kr.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:
CARS10 skrev:

carsten

Men fås stadig til menneskepenge i den ultimative udgave: DVD-Audio (ca. 150 kr).

"Well here it is, wait no longer. The most talked about "true audiophile" blues recording ever. Captured from the original 1964 Chess analog master tapes, this true 24 / 96 and 24/192 transfer will bring the intimate and spooky studio production further into your listening room than ever before. If you thought the gold CD and the DSD were one of the greatest "analog sounding" discs released, you're in for a real treat with the HDAD 24/96/24/192. Muddy's supporting cast includes Buddy Guy on guitar, with occasional visits by Chess veteran drummer Clifton James, Otis Spann's piano and Willie Dixon at the upright bass."

Hvis man vil "nøjes" med MFSL Gold Disc'en kan den fås til ca. 300 kr. SACD'en derimod er svær at få fingre i til under 1000 kr.

Har lige lånt (biblioteket) den idag på cd og det lyder godt, første håndsindtrykket var den mindede mig og Kt radios Hifi & High end udstilling i odense hvor man ofte lytter til sådanne musik, på store og enormt dyre højtaler tilsluttet en omkring 30 kg tung krell, mark levinson, accuphase, gryphon forstærker eller bare et par gode mono rørforstærker. Mangler bare at kunne give den lidt gas da hustruen ikke lige har skullet til lægen eller ud og handle i føtex eller bilka.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes