Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke damen, MEN:
Jeg var inde på www.allmusic.com og fandt også der den engelske version. Den passer også med de lydsamples, der er på allmusic. En sjælden gang sker der fejl i disse internetbutikker, for eksempel ved at en varekode tastes forkert ind eller lignende.
På den amerikanske amazon dukker nogle billeder op. Et af dem viser bagsiden af coveret. Titlerne her ... er de samme som i den engelske udgave. Brugeranmeldelserne (på amazon.com) passer med "den engelske udgave". Desuden har den tyske amazon samme track-liste som den engelske, men et andet cover. Den engelske udgave må derfor formodes at være den rigtige. Desværre.
Desuden kunne jeg heller ikke få tracklisten på den amerikanske amazon til at stemme med andre af Shelby Lynnes plader (kilde: allmusic.com), så det mest sandsynlige er faktisk, at der er tale om en helt anden sangerinde. Igen desværre.
Hvem det så er, kan blive et detektivarbejde, medmindre nogen tilfældigvis kan genkende pladen udfra tracklisten. Har du prøvet at 'google' på sangtitlerne eller brudstrykker fra teksterne ??? __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 21 September 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shelby Lynne er en lidt speciel country-baseret sangerinde. Og, hendes albums ER meget 'forskellige'. Hendes baggrund er vist temmelig barsk. Jeg kan godt lide damen, selvom hendes musik ikke altid lige er min kop te.
Jeg kan ikke se andet på dine links, end at det ser rigtigt ud? Både m.h.t. albums og nummerlisterne... 
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til jer begge.
Gryff: Har du tid til det detektiv arbejde, i alt dit Beatles gennemlytning? Jeg kan godt se når jeg går ind på all music.com (som må formodes at tage udgangspunkt i USA) så er det samme trackliste som Amazon.UK. Og du har helt ret, godt tænkt, Amazon US billiede af bagsiden viser en trackliste som er ens med Amazon.UK. Og dermed forskellige fra det som Amazon.US ellers skriver og spiller.
Så de har lavet en fejl. Det de viser/spiller er faktisk i stil med Shelby Lynne. Det kan godt være hende. Men kan dog ikke finde hvilken cd det så er. Kan også være en anden, i samme stil.
Jeg har bestilt den rigtige på musikbiblioteket i første omgang. Nu skal jeg se on jeg kan finde vedkommende som Amazon US spiller. Særligt track 5, Running back to you lyder til at være lige min stil.
Mollecon: Det første link er til pladen fra Amazon USA. Hvis du ruller ned og ser tracklisten vil du se den er forskellige fra Amazon.UK (og alle andre steder der omtaler dette album) Men nu gennemlyttede de numre, og faldt for nogle af dem. Særlig nr. 5 er jeg vild med (ud fra de 30 sek.) Men så opdagede jeg jeg var på USA. Da jeg så gik ind på UK opdagede jeg den helt anden track liste.
Nu kender jeg jo ikke din smag. Men hvis du ikke kender dem, skulle du prøve at tjekke den seneste "A Little Lovin" og den som hedder "Identity Crises" Det er i hvertfald mine favoritter. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 21 September 2009 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
"A Little Lovin" kunne lyde som et Dusty Springfield cover, og en af de andre titler ligeså. Jeg kender "Identity Crisis".
Dusty Springfields egen version af "Just A Little Lovin (Early in the Morning)" er en af de mest sensuelle sange, jeg kender. Jeg benytter lige lejligheden til at anbefale Ms Springfield .
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 21 September 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
"a little lovin'" er et fremragende dusty springfield tribute-album, stedvis martret af for megen kompression - og i
åbningsnummeret ligefrem digitalt overstyret (tror jeg!) --- jeg har solgt mit eksemplar.
dusty springfield var i særklasse - prøv f.eks. "dusty in memphis", hvorfra netop "just a little lovin'" stammer. cden kan vist
stadig fået i tp musik til en flad 50'er - og det inkl adskillige bonus-tracks, hvilket gør der uomgængelig !
uden at ville hi-jack'e må man i forbindelse med gudsbenådede country-influerede sangerinder nævne mary gauthier og lucinda
williams - hvis man er ude efter autenticitet og "yden af (dyrekøbt) "erfaring". __________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
Til top |
|
|
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
Sendt: 22 September 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mærkelige er, at det viser sig umuligt at søge (på allmusic.com) på sangtitlerne. Man kan ikke finde nogle "fornuftige" muligheder. Og hvis man prøver på "google", og følger de links, der gives, ender man altid med "den engelske" version, som (sandsynligvis) er den korrekte, men jo ikke er den, du ønsker.
Og varekoderne, som er vist på amazon.com og amazon.co.uk er ens. Du bliver nok nødt til at rette henvendelse til amazon.com for at finde ud af, hvad det faktisk er, de spiller. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Gryff
Jeg har fundet ud af det. Det musik som Amazon USA har lagt ind er jo forkert. Som du selv var inde på, det med coveret.
Det musik de spiller med en sangerinde (eller måske band) som bare hedder Shelby. Derfor er fejlen nok sket hos Amazon. (Shelby blev til Shelby Lynne, eller modsat) Kan næsten ikke finde noget om denne Shelby. Kan enkelte steder finde en cd fra 2005. Men det her musik stammer fra en plade fra 2008. Hvidt cover med et billede af sangerinden. En ung lyshåret sangerinde. Men den CD er meget svær at finde. Amazon UK har den ikke. Bibliotek.dk har den ikke. (altså samtlige musikbiblioteker i Danmark) CD Wow har den ikke. Rillen har den ikke. Stereo Studio har den ikke. CD On har den ikke.
Så måske jeg skal bide i det sure æble og tag en download i MP3 fra Amazon USA. Så er der jo altid spændingen hvilken musik jeg så får??? Den rigtige, eller den de har lagt somlydprøver  __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
winding skrev:
"a little lovin'" er et fremragende dusty springfield tribute-album, stedvis martret af for megen kompression - og i åbningsnummeret ligefrem digitalt overstyret (tror jeg!) --- jeg har solgt mit eksemplar.
dusty springfield var i særklasse - prøv f.eks. "dusty in memphis", hvorfra netop "just a little lovin'" stammer. cden kan vist stadig fået i tp musik til en flad 50'er - og det inkl adskillige bonus-tracks, hvilket gør der uomgængelig !
uden at ville hi-jack'e må man i forbindelse med gudsbenådede country-influerede sangerinder nævne mary gauthier og lucinda williams - hvis man er ude efter autenticitet og "yden af (dyrekøbt) "erfaring".  |
|
|
Det kunne være jeg skulle give Dusty et lyt. Har hørt meget godt om hende.
Jeg har selv Shelby Lynne Just A Little Lovin. Uden at vil gøre mig klog på emnet, så synes jeg ikke den har en dårlig lyd. Tværtimod. Kan ikke huske hvor. Men jeg læste en artikel da den udkom. At den var indspillet meget autentisk. Med gamle mikrofoner osv. (Eller med mikrofoner som var konstrueret som i gamle dage.) Og det gik igen igennem en stor del af indspildningen.
Har også med hende Mary Gauthier. Også dejligt, og med en god sound. Lucinda Williams er også herlig. Særlig den forgående er jeg vild med.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
Til top |
|
|