Forfatter |
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inspireret af JDGs tråd om Indianer Johannes, vil jeg lige henlede opmærksomheden på, at Weekendavisen har en meget grundig artikel om Blade Runner i denne uge, hvor der bl.a. står en del om bogen bag filmen. Interessant læsning for folk med hang til Blade Runner.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
I er da meget velkomne til at mene noget om artiklen folkens. Troede der var mange flere Blade Runner nørder derude bag skærmene.
Eller måske står artiklen bare i den "forkerte" avis. Lidt for lange ord i lidt for lange sætninger i alt for lange artikler? 
Just kidding! Beklager!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro at de er bange for at bekende kulør, de god Blade Runner nørder, jeg er ikke
Var inde og se den i imperial bio, hvor den går til på Onsdag, og så er det snart india tid
Kan kun sige, gå ind og se den, der er komme meget mere sammehæng i den, plus den er ucensuret (nogle af de hård klip. er komme tilbage),
desværre blive den vis digital og uden undertekster.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Blue Fishy, Well, Weekendavisen - jeg læser den altså kun i weekenden - var forsinket og ankom ikke her, på landet, i fredags, men først i dag mandag. Så godt Bo Green (Jensen) sædvanligvis gode artikel om Blade Runner og om novelleforlægget "Drømmer androider om elektriske får?". Den artikel er der vist ingen der tager skade af at læse. Min teenage-søn har allerede tidligere på året købt et DVD boxsæt med den seneste (forrige nu?) director's cut-version og en 4-5 andre. Mon den, der har biografpremiere i disse dage, er nyere endnu? Under alle omstændigheder: Blade Runner er altid værd at se - igen! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg har forstået det, minder den ny version meget om 'Directors Cut' (?). Så den oprindelige da den kom, og osse directors cut i biffen. Det er & bliver en meget vellavet film - der var for øvrigt en morsom reference til den i TV-serien "Numb3rs" for nylig . Men den er jo osse Ridley & Son.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der vises i biffen, er vel den som hedder "Final Cut" på Blu-Ray? Eller tager jeg fejl?
I hvert fald er den (forbandede) voiceover fjernet i Final Cut på Blu-Ray..
Final Cut er helt klart den bedste udgave.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Såvidt jeg har forstået det, minder den ny version meget om 'Directors Cut' (?). Så den oprindelige da den kom, og osse directors cut i biffen. Det er & bliver en meget vellavet film - der var for øvrigt en morsom reference til den i TV-serien "Numb3rs" for nylig . Men den er jo osse Ridley & Son. |
|
|
Den største forskel på Directors Cut og Final Cut skulle være af kosmetisk karakter, men denne skulle så til gengæld være helt fænomenal __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er stor fan af Blade Runner, som i min verden er verdens bedste sci-fi film til dato.
Har også læst bogen til filmen, og sågar også 2'eren. Kunne godt tænke mig at se 2'eren på film. Den er dejligt dyster som 1'eren.
Ham Philip K. Dick har gjort det godt.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Er stor fan af Blade Runner, som i min verden er verdens bedste sci-fi film til dato.
Har også læst bogen til filmen, og sågar også 2'eren. Kunne godt tænke mig at se 2'eren på film. Den er dejligt dyster som 1'eren.
Ham Philip K. Dick har gjort det godt. |
|
|
Ja, blev lidt overrasket for et stykke tid siden da jeg hoppede rundt på IMDB http://www.imdb.com/name/nm0001140
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjovt han også har skrevet minority report. Den filmatisering er da absolut ikke lige så vellykket som blade runner.
...Og totall recall, som er en af de bedste arnoldfilm imho.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet en lang artikel om netop Blade Runner og lidt om den nye udgave her: http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=230Håber ikke dette opfattes som spam.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Ham Philip K. Dick har gjort det godt. |
|
|
Nu er det ikke Philip K. Dick der har skrevet Blade Runner 2.  Det er ikke rigtig hans stil at lave fortsættelse af sine bøger. det er også derfor jeg ikke har læst den. Men måske man skulle.. http://en.wikipedia.org/wiki/Blade_Runner_2:_The_Edge_of_Hum an Men han er en af mine absolutte yndlings forfattere. Kan varmt anbefalde UBIK og Flow my tears the policeman said.  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den beste Philip K. Dick overførlse fra bog til film, er netop Blade Runner og der er ingen der bare komme tæt på, især nu hvor Ridley Scott har
fået lov til at lave den version, har havde ønske for starten af, ind til at filmselskabet fik ødelagt dette, ved at lave en blød verson (US verione
med voiceover mm., noget som jeg mener at Ridley Scott ikke havde ønske), bla. smække de penge kasse i, før at alle special effekter kunne
gøres helt færdig.
Der ville aldrig komme en Blade Runner 2, og hvis der skulle komme det, så håber jeg at det bliver Ridley Scott der skal stå bag (gerne hele
holde for 1), ingen andre kan lave dette så flot, ellers glem det, og lade os så glæd for 1.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes nu også A scanner Darkly er en fed film.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft svært ved at forstå hvordan blade runner kunne gå fra at blive haglet ned af anmelderne samt publikum udeblev fra biffen. Til at være en kultfilm som bliver rost af publikum og anmeldere 
Så den på VHS da den kom frem og syntes at det var noget værre bras 
Men nu har jeg ikke kunne dy mig mere og har så lige købt den på BD for at se om jeg stadigvæk syntes at den stinker eller om den er blevet bedre med årene 
Billede og lyd er jo nok helt klart forbedret siden VHS tiden, men det betyder jo ikke at selve filmen er blevet bedre  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blade Runner skal ses en del gange før den sidder der. Sådan havde jeg det i hvert fald. Der er mange film der er blevet modtaget skidt men siden blevet klasikkere. Tænk bare på 2001 f.eks.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har godt nok kun set den 2 gange, men jeg har ikke fundet ud at hvorfor den har fået sin status som klassiker endnu. Det er Directors Cut versionen jeg har set.
det er faktisk den eneste klassiker jeg er blevet skuffet over, bortset fra "Dr. Strangelove"... Men der er mange Kubrick film jeg ikke har set, jeg var bare utrolig fascineret af 2001
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Hey Blue Fishy,
Well, Weekendavisen - jeg læser den altså kun i weekenden - var forsinket og ankom ikke her, på landet, i fredags, men først i dag mandag. Så godt Bo Green (Jensen) sædvanligvis gode artikel om Blade Runner og om novelleforlægget "Drømmer androider om elektriske får?".
Den artikel er der vist ingen der tager skade af at læse. Min teenage-søn har allerede tidligere på året købt et DVD boxsæt med den seneste (forrige nu?) director's cut-version og en 4-5 andre. Mon den, der har biografpremiere i disse dage, er nyere endnu?
Under alle omstændigheder: Blade Runner er altid værd at se - igen!
PQR
|
|
|
Hej PQR
Jep. Bo Green Jensen gør det for det meste godt. Uanset om man er enig med ham, er han i det mindste nuanceret. Må indrømme, at jeg aldrig har læst bogen bag filmen, men i artiklen lyder det også som om, der er sket så mange ændringer, at det kan være næsten lige meget.
Jeg har "kun" en version af filmen og jeg aner faktisk ikke hvilken det er. Hvordan ser man det?
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Blade Runner skal ses en del gange før den sidder der. Sådan havde jeg det i hvert fald. Der er mange film der er blevet modtaget skidt men siden blevet klasikkere. Tænk bare på 2001 f.eks. 
|
|
|
Man skal fandme lede længe for at finde noget som overgår 2001 af ringe film Det er dog godt nok det mest opblæste og kedelige gang l**t jeg nogensinde har set
Det kan godt være at den er lavet flot osv, men du må på ingen måde kalde det en god film 
(dette er bare min mening om 2001 ) __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|