Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder skisme godt 
Jeg må bare vente helt til den 30. - men sådan er det, når man nu kun vil sidde ganske få steder i den Imperiske 
/Henrik
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bryder mig ikke om at putte malurt i bægeret, men Christian Monggaard i Information var ikke entusiastisk - han var skuffet . Nå, den skal jo ses alligevel .
|
Til top |
|
|
bpep Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 507
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder til at det er fantastisk underholdning, og at information ikke kan lide den!! forudsigeligt, da ionformation aldrig roser gentagelser af eksisterende koncepter.
Prøv at gemme nostalgien væk et øjeblik. Jeg er stor fan af indy filmene, men mener ikke at de et øjeblik kan måle sig med pirates of caribian serien, som effekt og specielt plotmæssigt er indyserien overlegen?
|
Til top |
|
|
bpep Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
har set den i bio og den holder stilen. men det er synd at den er plaget af dårlig filmning i starten.
men når dr. jones går i aktion     så er man solgt som da jeg så nr 3 i bio __________________ brian pedersen
7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma
Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
|
Til top |
|
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bo Green Jensen roser den også i Weekendavisen, men slutter dog af med disse sigende sætninger: "Det er flot, det har stil, det er flot underholdning. Og kan man så komme videre med de vigtige film, når drengesjælen har vederkvæget sig i dette nostalgiske frikvarter."

|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
glæder mig osse......
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Bryder mig ikke om at putte malurt i bægeret, men Christian Monggaard i Information var ikke entusiastisk - han var skuffet . Nå, den skal jo ses alligevel . |
|
|
skurken er jo ogsaa kommunist, saa det kan vel daarligt undre... :-)
skulle mene, at den holder 100%, som roger ebert siger: "I can say that if you liked the other Indiana Jones movies, you will like this one, and that if you did not, there is no talking to you." __________________ 'stue bio' (denon, podspeakers, clic)
film
|
Til top |
|
|
Paggee Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så den på premieredagen i Imperial, København - og hold da op, hvor er det god underholdning! Der er længe mellem film hvor jeg ikke kigger på uret bare en enkelt gang undervejs i filmen, og dette er en af dem. Knald på fra start til slut, super flotte effekter, den holder stilen flot, og der er FED lyd i, ikke mindst hvis man kan lide at mærke filmen i maven. Til gengæld knækker den lidt pga. filmens historie og plot, som synes en smule ved siden af, i forhold til de andre tre. Mere kan jeg ikke sige uden at komme med spoilers...
In conclusion: det er fremragende underholdning og en værdig efterfølger. Den er ikke til UG men er langt over forventning. Must see!
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange gode anmeldelser på filmz.dk og noget tyder på at "hard core" fans (her hører jeg under) af de tidligere film kan blive noget skuffet, det er lidt ærgeligt at det jeg frygtede ser ud til at være en realitet, men tjek selv anmeldelserne her:
http://www.filmz.dk/forum/item/31971/
Jeg ser den dog nok alligevel i biograffen.
|
Til top |
|
|
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved denne type film plejer man næsten altid at skulle lytte til DR's Jacob Stegelmann's holdning - han var desværre ret så negativ over for den - efter hans mening begyndte filmen at gentage sig selv efter ca. 45 min, og gå lidt på "tomgang" så at sige.....
http://www.dr.dk/DR1/Troldspejlet/Film/2008/0521141702.htm
Men hva' fan'.......som Mollecon skriver lidt længere oppe : Nå, den skal jo ses alligevel 
Tøffe
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob Stegelpanden er nok den SIDSTE mand på jorden, jeg ville lytte til.
|
Til top |
|
|
bpep Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg set den 2 gange i bio. den er ikke lige så god som de gamle 3 film men den holder stilen. det er jo indiana jones.  __________________ brian pedersen
7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma
Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter nu at have set filmen er jeg fristet til at ændre trådens overskrift til: "Indiana Jones holder hele vejen - den første lille time". I løbet af den sidste halvdel taber filmen moment og ender i rent CGI/rummands-pladder.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mig en gåde hvordan du kan mene, at "Temple of Doom" er på højde med "Raiders" og overgår "Last Crusade". Endvidere hvordan "Crystal Skull" overgår "Last Crusade". Nuvel, hver sin smag - men alligevel....
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Med fare for at "spoile" for dem der endnu ikke har set filmen, vil jeg sige at det forekommer mig meget mystisk hvordan I kan synes godt om filmen. Jeg er meget stor fan af Indy filmene og jeg må indrømme at jeg var meget skuffet, nærmest sur da jeg forlod biografen. Jeg synes hver eneste gang der var lidt rigtig "Indy stemning", så gik der ikke 5 min før det blev smadret af ligegyldige grafiske vidundre eller sindssygt platte "stunts". (igen vil jeg ikke spoile. Dem der har set den ved forhåbentligt hvilke jeg snakker om)
Det skal så lige siges at jeg synes Harrison Ford gør det fint, og der var visse scener som fik mig helt op af stolen. - Så som pakhuset fra Raiders. Jeg synes bare den film havde så mange løse ender og lugtede alt for langt væk af at være en pengemaskine. Når de har haft så mange år til at lave den, så synes jeg det er for nemt sluppet.
Den skulle aldrig have været lavet...
Fortsat god søndag fra chubbz
|
Til top |
|
|