| Forfatter |
|
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er med 99,9% sikkerhed piratkopier. De skriver det faktisk næsten selv:
Region Code: 0 (Region-Free - Plays Worldwide) DVD Format: Format-Free DVD-R
Så jeg ville ikke handle der. Gad vide hvad sådan nogen banditter kunne finde p åat gøre med ens kreditkortinformationer... __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det ser ikke helt hæderligt ud... :(
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay! mange tak synes også at det var underligt at jeg ikke kunne finde Malcolm in the middle all seasons nogen andre steder, er lidt træt af det for ville vildt godt have den box  __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man da straffes for at handle sådan et sted?
Kan man overhovedet blive holdt ansvarlig på nogen som helst måde, når de markedsfører det som lovlige produkter? - Man skal vel bare beholde kvitteringen, og så bliver det aldrig ens eget problem...?
Ikke at jeg selv umiddelbart kunne finde på at handle der, men der er jo masser af folk som måske ikke ville kunne gennemskue at det var fup, og hvis de får deres varer, så tror jeg ikke de får problemer. Hvis ikke de gør, så er det let at få sine penge tilbage når det er fusk på den måde, fordi det har været så almindeligt... (har selv været igennem det, og fik erstattet mine penge indtil forretningen betalte tilbage, så havde kun det bøvl at jeg skulle op i banken)
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pirat kopier er forbudt at inføre i DK og man kan let blive stoppe i told og så koste det en dyrt bøde plus man miste filme (hvad men kan lev med
da pirat kopi mange gange er optage med et video kamera i en biograf og derved se meget ringe ud), så hold dig væk fra disse DVD film.
Ved faktis ikke om det også er forbut at eje pirat kopi af film ?
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke, at de markedsfører det som lovlige produkter - de skriver blot ingen steder, at det er ulovligt. Det er meget tydeligt udgivelser uden censurmærker og den slags info, der skal være på en original udgivelse.
Og jo, du kan godt blive straffet for at handle der. Du køber jo en piratkopi, og det er ikke tilladt. Det kan dog blive meget svært at bevise, for at du kan ifalde straf- eller erstatningsansvar forudsættes det nemlig, at du på tidspunktet, hvor du foretager den ulovlige handling, ved eller bør vide, at det du gør ikke er tilladt.
Og jo - det er forbudt at eje en piratkopi. Det er bare "endnu mere forbudt" at sælge den videre eller dele den med andre. __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad gør man når man han sendt en ven til at købe DVD film fra østen og så optager at der er tale om piratkopier, og han ikke ønsker at film
tilbage eller betale pengen tilbage og så ligge man inden med nogle pirat kopier som det slet ikke var mening af man skulle købe, så hvad gør
man så ?
Hvad siger love til dette ?
For de kunne værre sjov at beholde dem (men det må jeg nok ikke, uden at jeg overtræder loven), for at vise hvordan en pirat kopi se ud, og
derved få folk til at holde sig fra disse.
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dam man kan blive snydt let sådan noget møj
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt er opbygget som en helt almindelig internetforretning, hvis ikke jeg kendte lidt til hvad der var udgivet, ville jeg ikke have skænket det en tanke, at det var fusk. - det er da at markedsføre det som lovligt.
Læg iøvrigt mærke til at jeg spørger om man kan blive straffet, om det kan få konsekvenser osv. Der er ingen tvivl om at det er ulovligt, gradvist er lovgivningen jo blevet ændret til at alt er ulovligt, medmindre man selv har købt dvd'erne i en forretning. Udlån, videresalg, udleje osv er jo alt sammen ulovligt... -i princippet i hvert fald. - selvom det drejer sig om lovlige produkter.
StarTrek der findes kopier i ligeså god kvalitet som der findes kilder. Du kan sagtens få kopier der er bedre end den lokale dvd-udgivelse, fordi det er taget fra en dvd der er produceret bedre et andet sted i verden. Det er ikke engang sjældent.
Jeg må ærligt tilstå kopier irriterer mig.
Dels fordi at den der l**te-kampagne om at "Piracy is a crime" ikke er med på kopier (verdens største idiot var manden der fandt på at lægge den kampagne på dyrtkøbte originale dvd'er) , og dels fordi at idioter der ingen interesse har i film som sådan har set de nye film længe inden jeg kan købe dem på dvd til en mindre formue, hvad jeg jo alligevel gør, som det grødhoved jeg nu engang er.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig hørt om dette "Du kan sagtens få kopier der er bedre end den lokale dvd-udgivelse, fordi det er taget fra en dvd der er produceret
bedre et andet sted i verden. Det er ikke engang sjældent", dog har jeg hørt om Star Wars IV-V-VI skulle fås med DTS lyd, disse må så værre
pirat kopier ?
Og det ville så også sige at man kan ligge inde med pirat kopier uden at vide det, hvis film se helt ok ud og cover et 100% ens med det orginale
cover, så hvordan kan man så se hvad der er hvad ???????
Gad god vider hvor mange der ligge inden med pirat kopier uden af vide det ?
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg ikke, men virker usandsynligt at nogle har valgt at kopiere Star Wars og lave lydsporet om til DTS... For ikke at sige at det lyder dumt... -til gengæld lyder det ikke helt dumt at en udgivelse findes med DTS, men at den er regionsbestemt, og at du dermed kan få en piratkopi med DTS-lyd som rent faktisk er i bedre kvalitet end den tilsvarende udgivelse i Danmark...
Ved dog ikke om det forholder sig således.
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi et lydspor er DTS betyder jo ikke, at det er bedre end andre lydformater. DTS er ikke et kvalitetsstempel i sig selv!
For lige at slå det fast: Star Wars-udgivelserne med DTS er piratkopier! George Lucas er Dolby-mand til fingerspidserne, og alle film hvor han har haft fingrene med er "kun" med Dolby Digital.
Det er ikke spor svært at lave et stereospor om til DTS, hvis man alligevel er i gang med at lave en vellignende piratkopi. Så kan lyden være nok så elendig - et DTS-logo på coveret sælger masser af enheder til de uvidende masser. Det er ikke dumt at lave et DTS-spor til sin piratkopi - det er til gengæld dumt at købe den... 
__________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er alligevel godt fundet på. Jeg mener bare at have hørt om en test-dvd med Pod-race scenen fra Star Wars med DTS, så fandt det sandsynligt at de gamle film rent faktisk fandtes med DTS lydspor.
Nej DTS er ikke et kvalitetsstempel i sig selv, men hvis det er lavet rigtigt, og er det jo bedre end DD... -det er i hvert fald mindre komprimeret.
Pointen med at der kan findes piratkopier i bedre kvalitet end den lokale dvd er nu stadig reel nok. Der findes virkelig nogle dårlige dvdproduktioner, og det er ikke altid at de er så hurtige til at få lavet noget bedre og få det sendt ud over hele verden.
|
| Til top |
|
| |