| Forfatter |
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - det er som om Neil Young har lagt meget vægt på budskabet, og ikke fokuseret så kraftigt på kompositionerne.
Til gengæld lyder hans guitar fantastisk som altid - desværre synes jeg at trommerne er mixet lidt for meget frem i lydbilledet. (Og så spiller Cromwell lidt vel meget 'friskt' efter min mening  )
Det er ok rockmusik - og også ok Neil Young - men det er klart teksterne, som gør indtryk på mig. Han er sgu sur den gamle
Det bliver ikke en milepæl for ham - man kunne savne 'værker' som No wonder fra Prairiewind - men et gedigent spark i måsen på United Bluff må da siges at være afleveret eller....?? __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen, som har hørt 'Living with war' - og har en holdning til den?
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er på vej....
Mvh.:´*`:.
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt den nye, har faktisk ikke hørt så meget, men har en greatest hits med ham. Og det er satme godt! Hvordan er den nye sammenlignet med de andre han har udgivet? Er der nogen udgivelser man 'skal' have? så jeg har noget at gå efter..
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
For f***** Spencer! Tak tak tak for det link - der er så meget guf jeg ikke har set før. Især Wonderin', Touch The Night og Hey Hey er  Krog, han har en meget varieret produktion, så hvis du skriver hvilke sange du kan lide fra den greatest hits du har, vil jeg gerne prøve med nogle anbefalinger.
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Jeg har ikke hørt den nye, har faktisk ikke hørt så meget, men har en greatest hits med ham. Og det er satme godt! Hvordan er den nye sammenlignet med de andre han har udgivet? Er der nogen udgivelser man 'skal' have? så jeg har noget at gå efter..
|
|
|
Hej Krog
Nu er smag og behag jo forskellig. Men jeg vil ikke undvære flg. Neil Young
Freedom (1989) Harvest Moon (1992) Unplugged (1993) Sleeps With Angels (1994) Living With War (2006) Ovennævnte synes jeg du skal have. Men det sidst i 60'erne og tidlig 70'er er også kanon. Men hvis man ikke er til tidlig 70'er musik (ved ikke hvor gammel du er) er det måske ikke der man skal starte. Pas på med plader for perioden 1980 - 1987 Det synes jeg er ringe. 1988 (tror jeg det var) blev han god igen med en cd kaldet This Note For's You Jeg har ikke nævnt den her. Dels fordi den lige knap når de andre, og dels fordi den falder noget uden for hans stil. Men efterflg. Freedom er Neil Young når han er bedst. Are You Passionate fra 2002 er også rigtig god. God jagt og skriv hvis du finder noget du kan bruge.
Bare min mening __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det 'klassiske' Young album er det der bare hedder "Harvest", fra '72 . Og det ER godt...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Livealbummet 'Mirror Ball', var min intro til Neil Young, og den mener jeg ikke man kommer uden om. Der er en totalt trippet stemning på det album, og noget af det fede guitarspil jeg forbinder med Neil Young - elektrisk vel at mærke. Nummeret ' Scenery' er det der står klarest i hukommelsen.
Wikipedia
|
| Til top |
|
| |
Lars P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Det 'klassiske' Young album er det der bare hedder "Harvest", fra '72 . Og det ER godt... |
|
|
Hej Krog.
Hvis du er til den rå upolerede rock, er RAGGED GLORY et must.
SLEEPS WITH ANGELS, HARVEST, EVERYBODY KNOWS THIS IS NOWHERE, AFTER THE GOLD RUSH er også plader jeg ikke vil undvære.
Men MR. Young`s stil er meget varierende, så stilmæssigt ligger mange af hans udgivelser langt fra hinanden.
Mvh. Lars
__________________ Lars P
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
D'herrer - det glæder mig at der er så meget begejstring, for at udbrede Hr. Youngs meritter, men skulle vi ikke prøve at få tråden tilbage til hvad jeg ville med den - nemlig at høre folks indtryk af 'Living with war' - please!
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nej, men der er nok mange der lige vil vise hvor meget de ved om NY
eller om hvilke plader de hører selv, uanset trådens indhold.
LWW er en "typisk" protestsanger mix - altså produktionen er typisk
lavet filg "protestsanghåndbogen". Lissom Lennon, når han lavede protestsange var det ikke
lydproduktioinen han koncentrerede sig om, det var indholdet og at beskeden var klar - ikke til at misforstå.
Der er ikke gået mange timer med at lave sarte overgange og smarte
riffs på denne NY cd, det er meget traditionelle melodier med et
sikkert refræng. .."no more lies" kan alle jo synge/skrige/skråle med
på. Sådan skal det laves, det er helt iorden, men det er dermed
også sagt at det ikke er en af de dybe plader med.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Nå nej, men der er nok mange der lige vil vise hvor meget de ved om NY eller om hvilke plader de hører selv, uanset trådens indhold. |
|
|
Nu stilte Krog jo et spørgsmål, som så blev besvaret - længere er den vist ikke. Vi er her ikke for at 'kloge os'. Jeg sidder og lytter til albummet lige nu, og kan da godt more mig lidt over den mexicanske trompet der bruges flere steder. Sikkert et lille hint, til den kære hr. Bush.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu stilte Krog jo et spørgsmål, som så blev besvaret - længere er den vist ikke. Vi er her ikke for at 'kloge os'. Jo
den er længere: det spg han stillede var om der var nogle som havde en
holdning til det. Ikke om hvad holdning man har til hans andre
produktioner.
Din sidste sætning med vi ikke er her for at kloge os kan du nok ikke skrive, da der er rigtig mange kloge Åge´r herinde.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
| D'herrer - det glæder mig at der er så meget begejstring, for at udbrede Hr. Youngs meritter, men skulle vi ikke prøve at få tråden tilbage til hvad jeg ville med den - nemlig at høre folks indtryk af 'Living with war' - please! |
|
|
Ja nu kan jeg lide det meste han har lavet, måske lige bortset fra noget af det der er lavet i 80'erne.
Den nye er da fin, men ikke helt på højde med det han ellers har lavet på det seneste. Men absolut fin protestplade der varmer om hjertet!  (at der er andre der tænker som én selv!!)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
| Jo den er længere: det spg han stillede var om der var nogle som havde en holdning til det. Ikke om hvad holdning man har til hans andre produktioner. |
|
|
Han spørger: "Er der nogen udgivelser man 'skal' have? så jeg har noget at gå efter.." Overså du den sætning ?
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg kan faktisk ikke se den nogen steder!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
| Ja, jeg kan faktisk ikke se den nogen steder! |
|
|
Her er det:
Krog skrev:
|
|
|
Let at overse - måske... Det er dét spørgsmål, som mange er glade for at besvare.
|
| Til top |
|
| |
Hamster Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pladen er for længst bestilt, men CDWOW har åbenbart ikke kunnet få den på lager, så jeg venter stadig... 
Har dog hørt den streamet fra Youngs hjemmeside, og man må jo konstarere, at den rå guitar er fundet frem igen. Den har ellers stået alene bagest i skabet i alt for lang tid, så det er rart, at han har fundet den igen. 
Hans budskaber har jeg det måske lidt sværere med. Jeg er sandsynligvis lige så anti-Bush som Neil selv, så det er ikke det, der er problemet. Men jeg er nok en af dem, der primært hører musik for musikkens skyld. I reglen er sangen "bare" et instrument for mig. Det er sjældent, jeg for alvor fortaber mig til sangtekster.
Men Niels Youngs ligefremme måde at sige tingene kan måske være med til, at endnu flere amerikanere får øjnene op for, at Bush måske ikke er det bedste, der er sket for det store og magtfulde land... 
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hamster skrev:
Pladen er for længst bestilt, men CDWOW har åbenbart ikke kunnet få den på lager, så jeg venter stadig... 
Har dog hørt den streamet fra Youngs hjemmeside, og man må jo konstarere, at den rå guitar er fundet frem igen. Den har ellers stået alene bagest i skabet i alt for lang tid, så det er rart, at han har fundet den igen. 
Hans budskaber har jeg det måske lidt sværere med. Jeg er sandsynligvis lige så anti-Bush som Neil selv, så det er ikke det, der er problemet. Men jeg er nok en af dem, der primært hører musik for musikkens skyld. I reglen er sangen "bare" et instrument for mig. Det er sjældent, jeg for alvor fortaber mig til sangtekster.
Men Niels Youngs ligefremme måde at sige tingene kan måske være med til, at endnu flere amerikanere får øjnene op for, at Bush måske ikke er det bedste, der er sket for det store og magtfulde land...  |
|
|
Bangcd har den på lager, og så er den billigere!
|
| Til top |
|
| |