Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 06:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: problemer med nils lofgren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
læderlap
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 15 April 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg fik forleden Nils Lofgren: Live tilsendt fra cdskiven. Putter den i cdafspilleren, en sony scd 555, som forgæves prøver at læse tocén. Efter laang tid prøver jeg at stoppe læsningen, men maskinen modtager ikke kommandoer- play, stop, eject o.s.v.- mens den er ved at læse. Et øjeblik frygtede jeg, at Nils havde taget permanent ophold i min maskine, men heldigvis kan man slukke for strømmen. Når man igen tænder, kan man nå at åbne skuffen, inden maskinen giver sig til at læse.

Jeg prøver igen at slukke maskinen, tænder og putter Nils i, med samme resultat. Jeg har aldrig været ude for dette før, og maskinen afspiller alle mine andre cdér problemfrit.

Efter aftale med cdskiven sendte jeg cdén tilbage, hvorpå sekretæren ringede og fortalte, at nu sad hun da og hørte nils lofgren. Om ikke min cdafspiller havde det lidt dårligt? Hun troede ikke det ville hjælpe at bestille en ny, da den sikkert ville opføre sig på samme måde i min sony. Jeg vil jo gerne have den skive, så jeg syntes jo nok, der skulle prøves med en anden, så jeg får en ny om et stykke tid.

Har andre været ude for noget tilsvarende? Nogen bud på en forklaring? Jeg prøvede den ikke på nogen af de andre cdafspillere i huset, for skal jeg have den skive, skal den da kunne spilles på mit anlæg.

mvh Thomas

Til top Vis læderlap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af læderlap

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 April 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen løsning til dit problem, men husk lige at pladen Live ikke er den samme som mange bruger til demo, den hedder Acoustic Live og det er slet ikke den samme musik på de to plader.

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 April 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej
Min gamle pioneer maskine, har det på samme måde med et lille udvalg af cd´er, og har fået at vide at det er laseren der er ved at være slidt.

Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges

Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

læderlap
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 April 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Til jesper: Jeg bestilte i samme omgang acustic live cdén, den kom bare ikke sammen med den anden. Jeg frygter jo lidt, at der også er problemer med den, når den engang dukker op.

Til elleson: Det er som skrevet den eneste cd, den har gjort det med både før og siden. Sammen med nils fik jeg david bowie: stage, som er kopibeskyttet. Ingen problemer.

Cdafspilleren er fra 2001, er altid blevet behandlet pænt. Hvis det er laseren, hvad koster det så at få en ny i?

mvh Thomas.

Til top Vis læderlap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af læderlap

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 April 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Det koster ca. 1000 kr. at skifte laser, men det er ikke sikkert det er problemt.

Ofte er det blot ophænget der er blevet lidt træt, mangelfuld smøring af bevægelige dele og andre småting. Dette bør et værksted kunne lave for 3-500 kr.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes