Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 14:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dit nyeste film/koncert indkøb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2015 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte på en tråd, hvad var dit nyeste film af Blu-Ray. Skriv kort om dit køb, hvorfor du købte det evt. eller fx. var det pengene værd eller skulle den være set på TV osv.. Hvad gav det dig af værdi, ud over bare jeg ejer den. Tænkte en tråd, hvor vi som brugere kan se, hvad du har købt. Evt. hvis der er gode tilbud og hvis du har købt. Gerne om hvad du synes om produktet og om det var pengene værd og hvor du evt. købte det og pris. Kunne også være spændene med snak, om den enkeltes film indhold, værdi, eller bare bare om en film, som Interstellar, der bare giver fuld valuta for alle penge. Både underholdningsværdi mæssig og ikke mindst en visuelt flot film og vildt audio lydspor.

Og ikke mindst koncerter på både blu-Ray og DVD.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2015 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg starter med film

Interstellar Blu-Ray 99 kr. 2 Disc cdon. Visuelt: Forrygende Lydspor: Fantastisk Underholdningværdi: Fantastisk at vores moderne videnskab, gøres forståeligt.

Bruce Springsteen’s MusiCares Tribute Video Out March 25th

- Gæsteoptrædener af blandt andet Patti Smith og andre gode navne. En af de bedste til ære for kunstneren Blu-Ray, jeg har set. Ikke min en kammerats havde den med. Vi er begge store fans af ham. Et must see.

Bruce Springsteen And I

Blu-Ray Mener elgiganten 39 kr.

Sjov dokumentar og spændene da, der ses store idol dyrkere.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2015 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Tråden kan også indeholde film din ven har købt en film og i har set den sammen eller du har lånt den på biblioteket. Tænkte gerne film der er downloadet på piratsider ikke skrives om. Det er lidt åbenlyst med mindre den er købt i USA. Det kan også være digitale downloads, lovlige.

Tænkte, tråden kunne bruges til inspiration og ikke mindst til om filmene, koncerterne dokumentarerne er værd at købe, eller om de skal ses på TV eller Netflix, HBO eller Viaplay.

Evt. sammenligninger kunne være sjovt, hvis man som jeg ejer, film på Blu-Ray, tidligere DVD og VHS. Har ejet Saving Private Ryan på alle tre formater. Ejer to af dem endnu. Det samme med Pearl Harbor, selvom der er for meget romantik til min smag, da jeg så den første gang. Er det fedt da de bliver angrebet og holder endnu. Det samme med Saving Private Ryan, ved søsætningen på Normandiet. Det lyder fedt, selv i dag.

En film jeg kan anbefale på Blu-ray er eminent godt restaureret. Siger jeg uden, at have set den på DVD. Visuelt holder den og er optaget med datidens standarder der kongruerer med HD. En film som Patton .

For at give lidt hints, som de fleste kender.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2015 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Og ved godt noget hedder IMDB. Jeg bruger det selv. Det er nu sjovere på dansk og tænkte måske der kommer nogle titler ind der ikke har gået i biffen til inspiration.

Som We Are What We Are købt på DVD i Blue City til 5 kr. En rigtig god gyser, der virkelig har en mordbid god historie med mening. Titlen dejlig ironisk. Da den onde kannibal til far, bliver spist af sine døtre. Fantastisk historie hvis man er til det. Minder meget om fx. Woman og ikke mindst Painless, Børnehjemmet

Martyr's
Købt i Blockbuster 5 kr. Mest uhyggelige mest uetiske e korrekte film jeg har set. Handler kort om hvad mennesket ikke gør hvad de finder rigtigt. Filmens navn udkommer, af ordets groft fortolkede, en person der går gennem ind og vand. Dette finder i uf ad hvis i ser filmen. Religion på godt og ondt.

De nye The Possession, Annabelle, Insidious osv. er også ganske seværdige gysere. Ejer dem alle på Blu-Ray

En film om 2 Verdenskrig der er god er The Grey Zone, handler om bortskaffelse af jøder under krigen. Virkelig umenneskeligt og barsk slutning, med den lille pige.

Forfalskerne på DVD, god historie om Hitlers ide med at lave inflation, ved hjælp af falsk valuta, kunne have vendt krigen. God historie.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2015 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Et lille udpluk af film, da jeg ikke vil poste for mange billeder, selvom det måske blev til en del.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 September 2015 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Et lille udpluk af film, da jeg ikke vil poste for mange billeder, selvom det måske blev til en del.

Den film har klasse, et mesterværk

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2015 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Ja, Patton er en god film. Hvis jeg husker rigtig  er han general. Sjovt, som han gør hvad han finder rigtigt og indledningen er genial.

Har du set The Longest Day, en film jeg ejer us på Blu-ray. Jeg har ikke fået set den endnu, men den er jeg blevet anbefalet. Den er pokkers lang, men er da vist os lige en klassiker ifølge en ven.

Ærgelig med Blockbuster, var min foretrukne sted at handle ex. leje og demo. Fik da godt nok lige købt en masse film da de lukkede og gik konkurs. I både deres butikker og da Blue City opkøbte hele deres lager. Savner nu os snakken med en kvindelig ansat, der var film interesseret.

Nogle film jeg leder efter til en god pris er Gamle Mænd 1 + 2 og My Girl. Husker dem fra da jeg var lille. Kan huske hende pigen i My Girl, var lidt sød.

En anden film, jeg leder efter er Ude til søs. Hvis folk støder ind i dem på blå eller bare dvd er jeg interesseret hvis de er på et godt tilbud.

Overvejer dog at købe dem brugt på nettet, selvom jeg ikke er meget for det, da de ikke kan tjekkes ligesom i fysisk butik

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2015 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at du leder efter Gnavne Gamle Mænd 1+2 med Jack Lemmon og Walter Matthau - ja de er hyggelige.

Jeg er bange for at det er svært at finde dem på DVD.
Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2015 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Ja, det er det de hedder. Ja, det er ikke nemt. Jeg går også meget op i danske undertekster på film, så alle kan være med, når der ses film, her tænker jeg især børn.

De er klasse, tror jeg har Jern Henrik liggende i den bunke der ikke er sorteret. Svært at huske, når der købes mange af gangen. Den ene af dem du nævner, mener jeg der er med i dem.

En fornøjelse af vise sådanne film, til de små.

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes