Sendt: 14 August 2015 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja dette emne har været oppe og vende en del gange på dette forum, problemet er lidt at man prædiker til koret når vi diskuterer det herinde - ude
i den vide verden hvor folk hører musik på tablets med elendige in-ears er problemet ikke-eksisterende - den gænge musikforbruger er godt tilfreds
så længe musikken kan streames mere eller mindre gratis, og så tæller en meget begrænset skare af musikinteresserede med gode anlæg meget
lidt.
Jeg synes at det er fint at en mand som Lyngdorf sætter fokus på det, men i det store hele tror jeg desværre ikke det rykker noget, fint nok at
'Nordic Dynamic' udgiver musik uden en masse komprimering - det er bare ikke den slags musik jeg typisk søger, ligeså udgiver Mark Knopfler fine
udgivelser, men det hjælper ikke så meget hvis man som jeg synes at mandens musik er til den kedelige side. Jeg er lykkelig for at jeg kan lide en
del bands som har udgivet musik i 70/80 og start 90'erne for så kan man udsøge de oprindelige cd udgivelser fra før loudness wars rigtig kom i spil.
De lyder ofte, men ikke altid..., bedre end de brickwall'ede remasters man kan købe/streame/downloade.
|