Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 14:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dic.Nii.Lan.Daft.Erd.Ark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
broelling
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 April 2015 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Det synes jeg er lidt sært...

Jeg købte denne skive af D:A:D på CD da den udkom, og den lyder/lød supernice, indtil den dag hvor den selvfølgelig begyndte at hakke og sprutte osv. Sku' selvfølgelig ha' nuppet den på vinyl istedet.

Og det har jeg så gjort idag. Fået den på vinyl. Men - den lyder fuldstændig markant anderledes end CD'en - næsten somom den er helt anderledes produceret.

Jeg ka' ikke finde ud af om det er fordi der er skruet helt op for loudnessknapperne på vinylen. Der er meget mere bulderbas på vinylen, og så er LP-kvaliteten virkelig ikke specielt go' - på alle perioder med "sort baggrund" ka' man høre en frygtelig larm af mikrostøj. Meget mere end (tror jeg) på samtlige mine andre mange vinyler. Det lyder forfærdeligt, men den her type musik skal heldigvis høres lidt højt, såeehhh. Samtidig er pladen iøvrigt vind og skæv....

Synes bare det er vildt underligt at der er SÅ stor en forskel på lyden af selve musikken på CD kontra vinyl.

Andre der oplever det samme med denne udgivelse!???
Til top Vis broelling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broelling Besøg broelling's Websted

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 April 2015 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har også vinyl udgaven af Dic.Nii.Lan.Daft.Erd.Ark, og den er ganske enkelt frygteligt produceret... det er Loudness War i værste potens. Den er simpelthen så komprimeret, at det gør helt ondt.

Jeg lyttede til deres hit "I wan't what shes got" på YouTube, og det lød faktisk godt! Så da skiven kom på vinyl, stod jeg nede hos min pladepusher. Holdt kæft, hvor blev jeg skuffet, da jeg satte skive på. Jeg har ikke hørt den siden...

Jeg tror, at de har brugt streaming/CD master'en til vinyl, og det skal gå galt.

Jeg har endda prøvet at sælge den, men ingen ville have den  

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

broelling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2015 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Næsten ked af at sige, at det er jeg glad for Mikkel! Altså at jeg ikke er den eneste....

Det kan dog undre. Hvorfor pokker accepterer et band som D:A:D den lydkvalitet (jeg går ud fra at de er med til at kvalitetssikre deres produkter)?? Tidligere har de lavet fremragende vinyludgivelser.

Og hvorfor lyder CD'en rigtig fin og flot!??
Til top Vis broelling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broelling Besøg broelling's Websted

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 15 April 2015 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Det har måske været et krav fra pladeselskabets marketingsafdeling, at man også skulle udgive på vinyl fordi det er trendy, men at det skulle være billigt. Og så har man måske valgt at spare på vinyl-masteren.

Det er faktisk ret dyrt at få trykt en LP... omkring 30-40,- stykket! 

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 April 2015 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Det ses desværre ofte, jeg købte for ikke så længe siden en LP med Popa Chubby "How'd a White Boy Get the Blues?", netop fordi jeg
havde den i forvejen på CD, og på CD'en er lyden rigtig god.
Men til min store fortrydelse så var lyden på de 2 sorte 180 grams skiver ulden og kedelig, og samtidigt er der en del rillestøj, det eneste
positive er at skiverne ikke er skæve.
Men nok den største skuffelse jeg har haft med LP'er.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 15 April 2015 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Omvendt har jeg haft meget positive oplevelser med f.eks. Daft Punk & Rammstein's nyeste udgivelser på vinyl. Her er det meget tydeligt, at der er lavet en unik vinyl-master!

broelling
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2015 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Nu er der noget der tyder på at de udgiver "Helpyourselfish" på vinyl for første gang - la' os håbe den blir' i lydmæssig topform!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes