Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 21:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifiklubben, dårlig erfaring! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lars Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Købte i Maj 2008 NAD’s topmodel A2 med indbygget 160GB harddiskoptager. Med beslag, højtaler osv., beløb denne investering sig til omegnen af 20.000kr. Da vi kun havde husantenne, hvilket vi stadig har, og aldrig har haft planer om at lave om på, var det et uomtvisteligt krav, at fjernsynet skulle være fremtidssikret på den front. Vi bliver forsikret om at dette selvfølgelig er tilfældet.

Vi var superglade for fjernsynet og især harddiskoptageren bliver brugt flittigt. Varmer mig ekstra godt, ved tanken om min fantastiske investering, da hele kampagnen vedrørende det nye tv-signal går i gang. Den vedrører jo ikke vores skærm. Glæden holder indtil for et par dage siden, hvor jeg ved en tilfældighed, falder over forskellige debatemner vedrørende mpeg2/mpeg4-problematikken. Af ren nysgerrighed gransker jeg papirerne på mit NAD A2, og til min store skuffelse kan jeg se at det kun er udstyret med en mpeg2-dekoder.

Hvad betyder det så?

31. Oktober 2009 ryger mit elskede DR Update.

2012 mister jeg så resten af public service kanalerne, dvs. DR, DR2 og TV2

Altså har jeg ikke noget dansk fjernsyn tilbage i 2012, SIKKE en fremtidssikring!

Ærgelsen bliver ikke mindre, da jeg finder ud af, at alt dette er vedtaget i sommeren 2007, dvs. et helt år før jeg køber mit tv. En sådan viden burde en specialforretning som Hifiklubben vel ligge inde med?

Løsninger?

Ekstern digital tuner der kan afkode mpeg4? Nej tak, det fylder, skal bruge en ekstra fjernbetjening og desuden udelukker det brugen af den indbyggede harddiskoptager.

Yousee, stofa, canal digital, parabol? Nej tak, igen er muligheden en ekstern boks som har indflydelse på harddiskoptageren, ellers kræver det en større sum penge til nedgravning af kabler.

Med alt den nyfundne viden, opsøger jeg den pågældende sælger, for at afkræve en forklaring og for at finde en løsning. Da jeg er færdig med at forelægge min sag, begynder guldkornene ellers at vælte ud af sælger: “Det var da ærgerligt”, “Det har vi ikke haft nogen viden om, desuden har vi ikke ressourcer til at undersøge den slags”, “Få jer en ekstern digital tuner, i kan lige så godt vænne jer til det”, “Det kan jeg desværre ikke hjælpe jer med” osv..

Er det normal adfærd overfor en kunde der føler sig godt og grundigt snydt?

Er min vrede og irritation begrundet?

Ved godt at det altid være ord mod ord, og vælger derfor heller ikke at hænge den pågældende sælger ud, da der ikke vil komme noget konstruktivt ud af det. Har bare brug for at få andres mening om denne sag.

På forhånd tak

Lars

Til top Vis Lars Toft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Toft

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Nej, det lyder sgu' som dårlig service. Det er da netop sådanne aspekter som skal retfærdiggøre merpris i de fysiske butikker.
Jeg bliver bekræftet i mine lave forventninger til HFK - et sted som ikke udlåner til test i hjemmet har efter min mening ikke en
berettigelse. Man har bedre vilkår når man køber hos dem over nettet. Og når de så oven i købet ikke ved besked i de fysiske
butikker, hvad skal man så med den kæde?
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Ja hvad kan man sige andet end det er ringe, vejledning (vildledning)
Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Encore...

der er noget helt galt der... du skriver hifiklubben ikke ulåner, for mit vedkommende passer det ihvertfald ikke... jeg har et i
godt års tid handlet rigtig meget i hifiklubben holstebro... der har de pænt udlånt rigtig mange ting til mig og min svoger...
deriblandt en pose kabler med indhold for omkring 20 kilo... og diverse højtalere og forstærker cd osv. har været super glad
for behandlingen af mig derinde og det samme er jeg sikker på der gælder i viborg hvor jeg kender personalet også....

til lars toft...

da jeg købte mit fjernsyn et 46 tommer sharp... som var med mpeg2 tuner... frarådede de mig det hvis jeg ikke ville have
en xtra box... men nærighed er derlidt af og da det var et rost tv jeg havde set på ville jeg have det...

nu skal det siges at jeg bruger en universal multi fjernbetjening fra sunwave for tiden og er glad for det... har så sat et øje i
loftet og gemt min modtager afvejen i et skab...

jeg forstår self. problemet med optageren i dit tv, nu har jeg aldrig prøvet at lege med det omtalte tv. så kan ikke sige så
meget der men kan ikke forstå den ikke har mulighed for at optage de medier som blier sendt ind i tv'et også... ligesom jeg
har mulighed for med min gamle gamle dvd med HD i...

men hvad hifi klubben angår har jeg kun ros og specielt til drengene i holstebro de driver den butik fantastisk, og vil helt
sikkert henvende mig til dem med alt hvad jeg har af spørgsmål...
har lige fået dem til at bestille en cambridge 840 forforstærker og 840a cd afspiller hjem som jeg skal prøve at låne et
stykke tid og det var ingen problem...

hvis jeg var dig ville jeg tage det roligt og vente til problemerne kommer og så anskaffe mig en mpeg4 box og en uni
fjernbetjening, har prøvet nogle forskellige nu... og er glad for det... har en del ting der skal styres og det klarer sunwave'en
rigtig flot...

M2tech -> Cambridge DacMagic -> Tara Labs RSC -> Cambridge Azur 740A -> Konkel Cable No.2 -> Dali Ikon MK2 + NAD T577 -> Tara Labs Spectrum 2A + Rega Ear -> Denon AH-D2000
Til top Vis storekonkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af storekonkel

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Du skulle have gjort dit hjemmearbejde først og vælge at ikke stole på en sælger, de er pr. def. uduelige og ikke meget andet bevendt end at holde døren når man går ud.
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Nej, det lyder sgu' som dårlig service. Det er da netop sådanne aspekter som skal retfærdiggøre merpris i de fysiske butikker.
Jeg bliver bekræftet i mine lave forventninger til HFK - et sted som ikke udlåner til test i hjemmet har efter min mening ikke en
berettigelse. Man har bedre vilkår når man køber hos dem over nettet. Og når de så oven i købet ikke ved besked i de fysiske
butikker, hvad skal man så med den kæde?

Ja, der skal ikke meget til førend der stemples "Dårlig service", hva´?

Inden du går helt i selvsving, så vil jeg tilføje at man sagtens kan låne varer med hjem i Hi-Fi Klubben mod betaling af depositum. Denne praksis er ganske normal, og i og med at man får pengene retur ved aflevering, så er der heller ingen der bliver fornærmede. Det er muligt at man er ikke er begejstret for udlån af udvalgte varer, men det skal også stå mål med risikoen - et sæt B&W 802D er f.eks. ikke det der er mest begejstring over pga. risikoen for skader under transport, ridser osv., og INGEN butik køber noget hjem udelukkende for at tilgodese udlån, og især ikke hvis det koster mange penge. Oftest kan der dog laves en aftale med de fleste af butikkerne om at de kan levere et bestemt produkt på bopælen.

Dertil vil jeg dog tilføje at udlån af varer absolut IKKE er en selvfølge nogle som helst steder. Det er helt op til en hvilken som helst butik om de overhovedet vil det. Desværre er folk bare blevet så forkælede at de efterhånden har bildt sig selv ind at det er en selvfølge - det er let at tage tingene for givet, ik´?

For at tage snakken om MPEG-4 så er det fuldstædigt korrekt at de færreste har været klar over problematikken, og det har ikke det fjerneste med dårlig service at gøre. Tværtimod har det med det at gøre at MPEG-4 debatten er et Boxer-TV issue, og da langt størsteparten af vores kunder har fællesantenne, er det ikke noget der har været på tale. Først da Boxer-TV kom ind i billedet, og vi begyndte at få diverse materialer på det, var vi klar over at det ville give problemer enkelte steder. Men for at sætte tingene i perspektiv har vi f.eks. i Aalborg-butikken kun haft to kunder indtil nu, som skal vælge enten Boxer-TV eller en anden løsning, for at undgå at skulle have en box imellem - det er en lille procent-del af det samlede antal. Det er naturligvis stadig kedeligt, da det går ud over de få der render ind i balladen.

Desværre er det sådan med fladskærme at tingene går hurtigt - det tror jeg de færreste vil anfægte. På tuner-siden har vi hele tiden forsøgt at være på højkant med udviklingen, og det er naturligvis også værd at bemærke at A1/A2 har passeret 2 års model-levetid. På udviklingstidspunktet var talen udelukkende om enten DVB-T eller DVB-C, som det, der ville komme til at gælde. At Boxer-TV så vælger DVB-C men i MPEG4 var umuligt at forudse. Til den del skal det siges at der altså ikke vælter ud med info så snart nogle ting falder på plads i tv-ræset. Det er jo også først i løbet af det sidste år, at Samsung og de andre for alvor har fået smidt lignende MPEG4 i deres apparater - problematikken er jo ikke et hak anderledes for dem, men da NAD-tv´et er "vores", så er der naturligvis nyt skyts mod HFK, hvilket jeg synes er ret kedeligt.

Når endelig snakken går på udviklingen, så er B-serien jo en videreudvikling, og det var egentlig først i slutfasen at MPEG4-problematikken kom ind i billedet, og her var der så tilpas megen afklaring på fænomenet, at det naturligvis skulle bygges ind i tv´et sammen med et andet must - FullHD.

Det generelle facit med MPEG4-delen kontra producenterne er, at alle sammen afventede hvad der ville blive udfaldet af teknik-valget, og først da det endelig faldt på plads, smed producenterne de ting i der var påkrævet. Samsung havde jo f.eks. A656-modellen, som efter få måneder blev udfaset og afløst af A676 - forskel?? MPEG4......her var der også støj på linien, hvilket er forståeligt for dem der havde købt 656´eren 3-4 måneder tidligere. Men det var desværre ikke helt så forudsigeligt som man kunne håbe!

Som kunde med almindelig stue-antenne, er det møgkedeligt at udviklingen har sat denne begrænsning der udelukkende sætter nye krav, men det er så uendeligt svært at gøre noget ved det for at dække alt ind!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Du skulle have gjort dit hjemmearbejde først og vælge at ikke stole på en sælger, de er pr. def. uduelige og ikke meget andet bevendt end at holde døren når man går ud.

Ja, selvfølgelig da......

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Ronin

Bravo...

flot at nogen kan fortælle at som sælger ved man ikke alt bare fordi jeg er elektriker ved jeg jo heller ikke alt indenfor
udvikling af elektriske produkter...

og det er rigtigt hva du siger med hensyn til udlåning...

M2tech -> Cambridge DacMagic -> Tara Labs RSC -> Cambridge Azur 740A -> Konkel Cable No.2 -> Dali Ikon MK2 + NAD T577 -> Tara Labs Spectrum 2A + Rega Ear -> Denon AH-D2000

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

storekonkel skrev:
Encore...

der er noget helt galt der... du skriver hifiklubben ikke ulåner, for mit vedkommende passer det ihvertfald ikke... jeg har et i
godt års tid handlet rigtig meget i hifiklubben holstebro... der har de pænt udlånt rigtig mange ting til mig og min svoger...
deriblandt en pose kabler med indhold for omkring 20 kilo... og diverse højtalere og forstærker cd osv. har været super glad
for behandlingen af mig derinde og det samme er jeg sikker på der gælder i viborg hvor jeg kender personalet også....

til lars toft...

da jeg købte mit fjernsyn et 46 tommer sharp... som var med mpeg2 tuner... frarådede de mig det hvis jeg ikke ville have
en xtra box... men nærighed er derlidt af og da det var et rost tv jeg havde set på ville jeg have det...

nu skal det siges at jeg bruger en universal multi fjernbetjening fra sunwave for tiden og er glad for det... har så sat et øje i
loftet og gemt min modtager afvejen i et skab...

jeg forstår self. problemet med optageren i dit tv, nu har jeg aldrig prøvet at lege med det omtalte tv. så kan ikke sige så
meget der men kan ikke forstå den ikke har mulighed for at optage de medier som blier sendt ind i tv'et også... ligesom jeg
har mulighed for med min gamle gamle dvd med HD i...

men hvad hifi klubben angår har jeg kun ros og specielt til drengene i holstebro de driver den butik fantastisk, og vil helt
sikkert henvende mig til dem med alt hvad jeg har af spørgsmål...
har lige fået dem til at bestille en cambridge 840 forforstærker og 840a cd afspiller hjem som jeg skal prøve at låne et
stykke tid og det var ingen problem...

hvis jeg var dig ville jeg tage det roligt og vente til problemerne kommer og så anskaffe mig en mpeg4 box og en uni
fjernbetjening, har prøvet nogle forskellige nu... og er glad for det... har en del ting der skal styres og det klarer sunwave'en
rigtig flot...

Boxen er en løsning, men den løser desværre ikke det hele idet at Lars Toft her får problemer med sin indbyggede harddisk som han derved ikke kan have til at optage medmindre at boksen er tændt på kanalen der skal optages på og at tv´et ligeledes skal stå tændt imens det foregår. Jeg tror nemlig ikke at nogle af digital-modtagerne sender et signal igennem selvom de ikke bliver brugt og tv´et er slukket.

Den løsning ville være genial, men jeg mindes ikke at det kan lade sig gøre. Kommer der en sådan, så ville sagen være en helt anden, for så har man jo en form for dekoder der smider et digitalt signal videre til tv´et med rette kodning.

Og problemet er jo netop at undgå den ekstra boks

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Uanset om sælgere i HFK kun har venner med kabel-tv, så burde de nu efter min mening alligevel have
vidst i maj 2008, at den form for fremtidssikring, som kunden direkte spurgte til, ville kræve MPEG4. At
andre producenter også har været sene til at få dem i tv'ene, undskylder jo ikke, at man vejleder forkert
eller siger noget direkte forkert.

Det er korrekt at der kommer mange nye standarder, men er det ikke netop derfor, at folk går til 'fagfolk'
og spørger? Jeg synes det er svært at løbe fra, at der er givet dårlig vejledning her, da det jo faktisk lyder til,
at kunden har været ret klar omkring sine kriterier.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København

C.Bukowski skrev:

Det er ligesom en Ingeniør de er ikke meget bevendte heller!

Jeg synes du er lidt fræk og fornærmer bl.a. mig med at skrive sådan som du gør og skære alle sælgere over en kam som uduelige og ikke til at stole på, for er der noget jeg går meget op i så er det at vejlede mine kunder ordentligt og det samme gælder for mine sælgere i min butik, som iøvrigt ikke er en HK men en anden kæde og det er irrelevant hvilken kæde det er.

I dette tilfælde i HK er det enten en uvidende sælger eller en sælger der så sit snit til at sælge for 20.000,- Men i alle tilfælde dårlig vejledning af den pågældende sælger.

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

storekonkel skrev:
Ronin

Bravo...

flot at nogen kan fortælle at som sælger ved man ikke alt bare fordi jeg er elektriker ved jeg jo heller ikke alt indenfor
udvikling af elektriske produkter...

og det er rigtigt hva du siger med hensyn til udlåning...

Lige nøjagtigt - jeg vil aldrig foregive at vide alt, for det ville være en løgn. Jeg kan forsøge at sætte mig så godt ind i tingene som muligt, men alt har begrænsninger og så vil jeg hellere erkende det. Jeg foretrækker at kunne se folk i øjnene bagefter - det er trods alt mig der ryger på pinebænken hvis jeg ikke har gjort mit arbejde godt nok.

Derfor irriterer det også ligeså meget at det altid er HFK som kæde der skal stemples med alt muligt fra rodeskuffen. Oplevelsen er ikke længere end til den sælger man har, men alle sælgere er forskellige og har deres måde at gøre tingene på. Nogle har været der længe og andre ikke - nogle ved meget om tingene og andre knap så meget. Jeg skal ikke snakke for andre sælgere da jeg ikke har indflydelse på hvordan de gør tingene - men jeg kan for Hi-Fi Klubben som kæde, og her kan man være ganske sikker på at vi gør hvad vi kan for at komme med det nødvendige info - når, og HVIS, vi har det. Vi har bl.a. et intranet hvor der konstant kommer nyt info om stort set alt hvad der rør sig af tekniske detaljer hos vores leverandører og bagland.

Nu er der jo mange der kender mig herinde fra, og de fleste ved at jeg ikke hælder vand ud af ørerne - jeg får intet ud af at opdigte noget som helst. Derimod fortæller jeg tingene som de er - så er det til at forholde sig til!

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

okay jah se det er jo et problem der kun kan løses på en måde så....

gå ned til hifiklubben i aalborg og køb et dejligt nyt NAD tv med mpeg4 og harddisk og gå derfra glad og tilfreds for så er der
ikke flere bekymringer....

hva den gamle skærm angår så kan den jo enten sendes til mig da jeg finder den anvendelig og byder allerede nu 100 kr. plus
forsendelse for det... og ellers skal den jo bare ud i værkstedet at hænge...

træls men sådan er verden nu engang og tror der er mere end et par stykker der er blevet skuffet...

du må nyde det den sidste tid, og ellers held og lykke på markedet efter det nye tv...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Uanset om sælgere i HFK kun har venner med kabel-tv, så burde de nu efter min mening alligevel have
vidst i maj 2008, at den form for fremtidssikring, som kunden direkte spurgte til, ville kræve MPEG4. At
andre producenter også har været sene til at få dem i tv'ene, undskylder jo ikke, at man vejleder forkert
eller siger noget direkte forkert.

Det er korrekt at der kommer mange nye standarder, men er det ikke netop derfor, at folk går til 'fagfolk'
og spørger? Jeg synes det er svært at løbe fra, at der er givet dårlig vejledning her, da det jo faktisk lyder til,
at kunden har været ret klar omkring sine kriterier.

Jeg snakker ikke om venner - jeg snakker om kunder der har kabel-tv. Læs det jeg skriver, og forhold dig til det istedet. Det er her vigtigt at bemærke at langt de fleste kunder i Aalborg-butikken har enten Yousee eller Stofa, og derfor er problematikken så sjældent set hos os.

Men som jeg skrev i mit forrige indlæg, så skal jeg ikke udtale mig om hvordan sælgeren har håndteret sagen i forbindelse med salget, da jeg ikke kender til det. Iøvrigt så smuttede der lige starten af Lars´ indlæg - jeg så ikke at der stod Maj 2008, til hvilket jeg vil tilføje at B-serien med MPEG4 ikke var lanceret endnu. Jeg kan ikke huske præcist hvornår vi fik detaljerne på det, og baggrunden for valget af teknikken, men jeg mener at det var henover sommeren inden det endelige release i sensommeren.

Det, der er så pokkers ved det er, at vi også får at vide at hverken Stofa eller Yousee har planer om at skifte, men alligevel så ved man at tingene hurtigt kan ændre sig. Sådan er det også med DAB iøjeblikket - nu skal det tilsyneladende hedde DAB+ istedet, hvilket går ud over de eksisterende DAB-radioer. Her skal der også nok komme en masse ballade som vi gerne var fri for, men det er ikke os der træffer valgene bag teknikken, og forsøger bare, som resten af branchen, at følge med!

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

godt så... hvis manden har ønsket et tv med harddisk så er det jo forståeligt at manden har fået hvad han ønskede og på det
tidpunkt tror jeg ikke det var lanceret at signalerne kun ville blive sendt i mpeg4 til 2012 dengang....

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Lidt off topic måske - men jeg fik faktisk anbefalet, at vente med at købe nyt TV, i Hifiklubben på samme tidspunkt som du køber dit NAD.

Der har været meget polemik mht. de nye signaler og jeg er ihvertfald glad for at jeg blev rådet til at vente hvis jeg kunne.

At køre alle Hifiklubben butikker over samme kam er at overdrive vildt, det er min erfaring at der er stor forskel på butikkerne(og sælgerne), endelig kan man jo også gøre lidt "hjemmearbejde" selv, jeg skulle ihvertfald ikke spørge ret meget før jeg fik ovenstående råd. 

Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

storekonkel skrev:

jeg forstår self. problemet med optageren i dit tv, nu har jeg aldrig prøvet at lege med det omtalte tv. så kan ikke sige så meget der men kan ikke forstå den ikke har mulighed for at optage de medier som blier sendt ind i tv'et også... ligesom jeg har mulighed for med min gamle gamle dvd med HD i... 

Jeg har/får selv samme problem med min harddiskoptager og mit tv der begge har MPEG2. Det er måske nok muligt at optage fra en evt. box, men der er nogle ulemper ved det. For det første kan man ikke optage et program mens man ser et andet, medmindre man har en box til hvert apparat. Man kan heller ikke timeroptage flere programmer fra forskellige kanaler da der så skal skiftes program på boxen. Hvis man vil optage via timer skal man have boxen tændt på det ønskede program. Om der kommer flere problemer udover de nævnte med ekstra box og fjernbetjening, har jeg ikke tænkt på endnu. Jeg kører nok videre med min nuværende løsning til 2012. Derefter starter jeg nok med at skifte harddiskoptageren, da det løser nogle af problemerne og jeg undgår ekstra boxe. Men der kan jo ske meget inden 2012, så det kan jo også blive en anden løsning.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

C.Bukowski skrev:

Det er ligesom en Ingeniør de er ikke meget bevendte heller!

Jeg synes du er lidt fræk og fornærmer bl.a. mig med at skrive sådan som du gør og skære alle sælgere over en kam som uduelige og ikke til at stole på, for er der noget jeg går meget op i så er det at vejlede mine kunder ordentligt og det samme gælder for mine sælgere i min butik, som iøvrigt ikke er en HK men en anden kæde og det er irrelevant hvilken kæde det er.

I dette tilfælde i HK er det enten en uvidende sælger eller en sælger der så sit snit til at sælge for 20.000,- Men i alle tilfælde dårlig vejledning af den pågældende sælger.

Mvh.

Du må gerne føle dig fornærmet - Er der en grund ?

Sorry - Men jeg er ikke imponeret over "personen" sælger og bliver det nok aldrig. Selv i dag måtte jeg nærmste lære min farvehandler om noget så simpelt som linolie. Det ses gang på gang at div. sælgere vildere køberen. Hvad det skyldes kendes jeg ikke svaret på. Manglende tid til ajourføring over udvilking og tid til efteruddannelse eller at de er provisionlønnet, kunne være muligheder. Eller ligger der andet bag ?

Min tese er man skal gøre sit hjemmearbejde før man træder ind i en forretning.

Eller bliver man snydt og er det nemme ofre som der nemt kan "prakkes" en ekstra pakke ind under armen på.

Ja - Ingeniører er heller ikke meget bevendt, men jeg føler mig ikke truffet af den påstand.

Ps. Mit tv har mepg4 og er købt over nettet for 1 år siden. Fordi jeg selv dag undersøger hvad jeg købte og hvordan fremtiden ville blive. Det burde pågældende sælger så også vide eller ?
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

storekonkel skrev:

jeg forstår self. problemet med optageren i dit tv, nu har jeg aldrig prøvet at lege med det omtalte tv. så kan ikke sige så meget der men kan ikke forstå den ikke har mulighed for at optage de medier som blier sendt ind i tv'et også... ligesom jeg har mulighed for med min gamle gamle dvd med HD i... 

Jeg har/får selv samme problem med min harddiskoptager og mit tv der begge har MPEG2. Det er måske nok muligt at optage fra en evt. box, men der er nogle ulemper ved det. For det første kan man ikke optage et program mens man ser et andet, medmindre man har en box til hvert apparat. Man kan heller ikke timeroptage flere programmer fra forskellige kanaler da der så skal skiftes program på boxen. Hvis man vil optage via timer skal man have boxen tændt på det ønskede program. Om der kommer flere problemer udover de nævnte med ekstra box og fjernbetjening, har jeg ikke tænkt på endnu. Jeg kører nok videre med min nuværende løsning til 2012. Derefter starter jeg nok med at skifte harddiskoptageren, da det løser nogle af problemerne og jeg undgår ekstra boxe. Men der kan jo ske meget inden 2012, så det kan jo også blive en anden løsning.

Ja, og i 2012 hedder det jo HD, så det stiller igen krav om ny teknik - optagere osv. snupper jo heller ikke HD endnu!

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Har efterhånden set en del reklameskilte der påstod fremtidssikring. Først var HD-ready = fremtidssikring (glemte at fortælle om 1080i og 1080p osv.). Så var digital tuner = fremtidssikring (glemte at fortælle om DVB-T, DVB-C osv.). Og nu så MPEG2/4 debatten.

Mine forældre var blandt de "heldige" der nåede at få et dyrt Alfaview TV - de har allerede en boks sat på for at kunne bruge det. De skal endda også have en HDMI omskifter boks fordi deres tv er "fremtidssikret" med 2 scart- (?) og kun 1 HDMI indgang

Det er som om nogen ikke har fattet at mange køber en fladskærm for at kunne hænge den op og undgå tv-bordet... mange når knap at få skruerne i vægen før der kommer en sælger med en hjemmeklyttet digitalboks og en tilhørende elendig fjernbetjening som kræver genindførelse af det møbel de lige har betalt kassen for at slippe af med... FLOT  

Jeg har opgivet branchen og har sænket forventingerne til et niveau som diverse udbydere kan følge med til (det er lavt). Med den kasket på er anbefalingen herfra at du glemmer forhåbningerne om at dit udstyr er fremtidssikret og glæd dig i stedet over at du i 2012 kan få et nyt fjernesyn der er MEGET bedre end det du har for 1/4 af prisen

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes