Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 19:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Fed ny forretning i Kbh.!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Var inde til åbent hus arrangement idag hos High Performance Audio idag. Sikke en positiv oplevelse.

De spillede på de største Montana og et Plinius setup via Bertram Proxima.

Det må man sige, jeg har sjældent i nyere tid hørt den slags dynamik med bevaret naturlighed/timbre samt bevarelse af klangkarakter uanset volumen.

Flinke folk og nogle synes jeg åbningstilbud som ikke bare var et par "tjat-procenter", men nogle ordentlige ryk på priserne.

God fornøjelse.

mvh M

http://www.hifi4all.dk/arrangementer/Arrangement.asp?iType=5 &iAn=270

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeps der er rigtig fed sound i de Montana speakers. Det er dog deres 4 største model, men de største der er hjemme.

Har selv Plinius og Montana (dog kun subberne) og er rigtig glad for lyden.

Var der i onsdags og jeg kan kun give dig ret i det du skriver

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

*** SLETTET *** 

EDIT 2-5-09. Grundet et nyt samarbejde hos den pågældende forhandler, har jeg set mig nødsaget til at slette indholdet i mit oprindelige indlæg. Desværre har det vist sig umuligt at få mit indlæg slettet.

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for de fine ord

Vi har arbejdet hårdt for at blive klar, og jeg er meget glad for resultatet.

Det åbne hus fortsætter imorgen. Se mere under arrangementer her på siden.

Venlig hilsen

Morten

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Jeg lagde vejen forbi Mortens nye showroom søndag middag - (tak for Cola og slik)

Meget hyggelige og flotte lokaler. Der er virkelig gjort noget for at lokalerne skal fremtræde pæne og dæmpede på en HIFI rigtig måde.

Jeg lyttede til begge de opstillede anlæg og de lød særdeles overbevisende. Især var jeg imponeret over de små fra lækre Charisma højttalere fra Penaudio (Sjældent har jeg set en så lækker forarbejdning som dem) - De spillede simpelthen som en drøm taget deres størrelse i betragtning. De havde selvfølgelig ikke den dybe bund som man kender det fra en stor gulvhøjttaler, men hold da helt op hvor var der bare meget sjæl, rum og dynamik. Hørte både Diana Krall, Roger Waters og Charlie Haden på dem.

PurePower var også et interessant bekendtskab - Et must for dem der har rod i strømmen - Det ville ikke overraske mig, at der står en hos mig i løbet af 2009 !

Takker for en god lydoplevelse på en ellers kold og blæsende søndag.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

ankerstjerne2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Betragt ikke dette som spam!!!

Men lad mig fortælle om en rigtig god oplevelse jeg har haft hos High-Performence i Bagsværd.

Jeg er på ingen måde nørd eller det der ligner. Men mit forhold til musik er skam seriøst og jeg har gennem årene frekventeret diverse
"hifipushere" landet rundt.

Men jeg finder det dejligt befriende at møde et andet menneske, i dette tilfælde indehaver Morten Eskildsen, som ikke bare
vil sælge, men oprigtigt går i dialog om behov, lytterum og musik, før den store salgstale!!!

Morten Eskildsen og High-Performence har produkterne, ingen tvivl om det!!!

Jeg selv er på nippet til at knuse sparegrisen, leve af havregrød og springe på de GUDE SMUKKE, Penaudio Charisma.
Jeg har aldrig set eller hørt en så vellykket højttaler, størrelsen taget i betragtning.

Fruen har allerede sagt OK, efter hun så dem!!!

Med venlig hilsen

Kim Nielsen

Til top Vis ankerstjerne2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ankerstjerne2

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun stille mig i den lange kø og rose High Performance (Morten), det har været en fornøjelse at snakke med ham, få gode råd osv. og så har det været rigtig hyggeligt!
Og Penaudio er en fantastisk højtaler, ligesom ovenstående blev jeg vildt imponeret af den - så jeg lånte den hjem. Nu skal jeg snart høre Serenade, og spiller den som forventet (og forventningerne er MEGET høje), så skal jeg have mig et sæt!!

Mange hilsener

Og tak til Morten

Simon
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 19 April 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Med nogen forsinkelse kan jeg kun give d'herrer brevskrivere helt ret. Jeg er netop vendt hjem, og skal lige have samlet tankerne, for der er lidt at berette fra i går.
Havde biksen da åben igår? Nej, men da jeg bor langvejs fra og havde indtryk af, at der generelt er åbent i weekenden, kørte jeg forbi og overraskede indehaveren, der var på vej hjem efter at have svunget en malerrulle det meste af morgenen. Da jeg er en del bredere end ham, kunne han ikke komme ud, så længe jeg stod i døren, så det endte med, at jeg alligevel fik en lytter.
Men jeg vender tilbage ildt senere, for jeg må lige have fundet mine notater.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Da mit besøg hos high-performance var uanmeldt og meget ureglementeret, da der strengt taget slet ikke var åbent, måtte jeg ”nøjes” med at lytte til det udstyr, som var opstillet og sammenkoblet. For et par år siden købte jeg et sæt Montana Monitor og i Mortens tidligere domiciler har jeg hørt såvel EPS2 som XPS fra samme producent sammen med forstærkere fra samme producent.

Det var med andre ord ikke de produkter jeg havde sat næsen op efter, selv om jeg lige måtte høre den nyeste forstærker-konfiguration fra PBN med Pure Power sat foran. Mens kaffen var på vej fik jeg demonstreret, hvad batteridrift betyder - Morten hev netstikket til forstærkeren og Pure Power 1050 ud af  stikket, uden at man overhovedet kunne høre det. Den gode lyd fortsatte bare, og jeg mener der blev sagt, at det kunne den blive ved med tyve-tredve minutter om så skulle være. Batteriet lades op, uden at det har indflydelse på lyden, og det er i virkeligheden batteriet, der leverer strømmen til forstærkeren. Det lyder jo som den ideelle løsning, hvis jeg da skal dømme efter de andre indlæg, der har været om batteridrift.

Dybt overraskende

Nå, men jeg var egentlig kommet forbi for at høre Plinius og Penaudio. Jeg hørte dog ikke Penaudio Charisma, som andre refererer til, men producentens model Serenade, som er en trevejs konstruktion. En meget (15 cm) smal højttaler, som jeg ærlig talt havde afskrevet på forhånd, men jeg blev meget overrasket. Det skyldtes nok også, at jeg ikke havde bemærket, at der siddder en bashøjttaler i siden af kabinettet, vist en 8 tommers.

Højttalerne blev drevet af den integrerede Plinius Hiato, som kan levere 2 x 300 watt, men ifølge højttalerens datablad, (følsomhed 87dB), kunne den sagtens have være drevet af en langt mindre effektfuld forstærker.

Da tiden var knap, lyttede vi til nogle af de musikstykker, som er hørt før - det vil sige Eva Cassidy’s gudesmukke stemme, Chris Jones, Saint Saëns og Three Blind Mice samt en meget flot duo med bas og guitar - mon det var NHØP og Joe Pass? jeg ved det ikke, men Penaudio Serenade spillede musik-musik-musik så jeg bare sad der og var forbløffet, og dybt overrasket, fordi de også gengav langt dybere, end jeg havde troet de ville.

Vi hørte også udstillingsbilleder af Mussorgsky, samt SRV og ikke mindst Jim Keltner på de store Montana, men det er Penaudio Serenade, jeg skal høre mere på næste gang.
Og det bliver nok også med overraskelser, for når Morten var i gang med malerrullen, var det fordi der er en udvidelse på vej med nyt lytterum. Siden jeg kom hjem, har jeg set på facebook, at han roder med CMS-systemet Joomla, hvilket kunne tyde på, at der strikkes på en anden hjemmeside...

Hmmm.... nyt lytterum, ny hjemmeside? Nye produkter? Prima Luna er jo også i hus, men et helt lytterum til det? Tvivler.
Men jeg fik da det ud af ham, at jeg skal købe næste nummer af high fidelity .... hmmm ... det har han formentlig ikke investeret i, men hvad foregår der mon så bag kulisserne?
Nogen bud?

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Penaudio Serenade, lidt mere. Hvor Montanas højttalere er temmelig analytiske, er Serenade lidt mere til den varme side. En violin lyder mere som en violin end på Montana Monitor, hvilket jeg sagde til Morten E. Sjovt nok svarede han, at konstruktørens kone spiller violin, så det er ikke helt uden grund, at der er ramt rigtigt. De kan muligvis ikke spille en gymnastiksal op, men en stue på 30m2 burde ikke være noget problem for disse vellydende kasser. Hvis man er ude efter højttalere i den prisklasse, skal man ikke undlade at lytte til Serenade, før man beslutter sig. Basta.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Helt enig ang. Serenade, hørte først Chrisma og derefter havde jeg en 3-timers lytteseance med Serenade... Det skulle gerne blive til noget mere, da den skal herhjem til låns hvor jeg skal have lyttet noget mere indgående til den.
Det er en formiddabel højtaler, der kombinerer en masse godt og rigtigt af det jeg har hørt tidligere...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Lyder spændende - hørte du den på en Plinius forstærker?
Hvilket grej har du selv til at føde den med?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Lyder spændende - hørte du den på en Plinius forstærker?
Hvilket grej har du selv til at føde den med?

Ja jeg hørte den på plinius, 9200 og Hiato (hedder de vidst?) - de to største intgr. forstærkere!
Jeg har ikke noget grej endnu, har haft surround længe, i den dyrere/bedre ende - det var bare ikke godt nok til stereo. Så nu har jeg solgt det meste, og har fået mig et lille Pioneer setup i surround. Så skal der investeres i noget ordenligt stereo; Så først højtalere, derefter forstærker, CD-afspiller osv...

Men får lov til at låne en Plinius forstærker med hjem når den skal testes...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Aha, den service hørte jeg ikke noget om, men det var jo også uden for normal åbningstid.
Jeg ved ikke, om jeg husker forkert, men jeg mener, at Hiato er den integrerede forstærker, jeg lyttede på - mindre kan dog gøre det, så Plinius 9200 tror jeg også vil være et godt match - og flinkere ved bankkontoen.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

@Kim Nielsen skrev
"Jeg selv er på nippet til at knuse sparegrisen, leve af havregrød og springe på de GUDE SMUKKE, Penaudio Charisma. Jeg har aldrig set eller hørt en så vellykket højttaler, størrelsen taget i betragtning."
Kan de bruges, som de er, eller skal der en subwoofer til?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Aha, den service hørte jeg ikke noget om, men det var jo også uden for normal åbningstid.
Jeg ved ikke, om jeg husker forkert, men jeg mener, at Hiato er den integrerede forstærker, jeg lyttede på - mindre kan dog gøre det, så Plinius 9200 tror jeg også vil være et godt match - og flinkere ved bankkontoen.

Lige præcis, der var ikke den store forskel IMO på Hiato'en og 9200 på Serenade. Men den er selvfølgelig noget bedre bygget - måske det giver noget i længden? Om ikke andet er den MEGET mere venlig ved ens bankkonto og rådgiver...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
@Kim Nielsen skrev
"Jeg selv er på nippet til at knuse sparegrisen, leve af havregrød og springe på de GUDE SMUKKE, Penaudio Charisma. Jeg har aldrig set eller hørt en så vellykket højttaler, størrelsen taget i betragtning."
Kan de bruges, som de er, eller skal der en subwoofer til?

Det kommer an på hvad for musi du høre, for de kan spille RIGTIG meget de Charisma - uden sub vel at mærke. Men hvis man sætter Rammstein på (som undertegnede godt kan lide), så kunne man godt høre den manglede lidt. Den lider lidt under det mindre kabinet og kun at have to enheder. Men hvis man kun hører ved lavt volumen, og ikke hører musik der udfordrerer dette så er de HELT perfekte!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jeg blev inspireret til et lille hifi-digt

< http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 11">< name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CUsers%5CJan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml" target="_blank">< style>

Plinius det har karisma,

og kører godt deruda.

Men Penaudio Serenade?

den er fyldt med imponade!

Woof woof woof og waf -

jeg er ganske paf!

undskyld

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Ellers usynlige koder fra Word smuttede med i indlægget - hvorfor ved jeg ikke.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Meget smukt, det kan være Morten giver en skærv for at bruge det som Slogan...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum