Emne: Proshop.dk - Nej tak! ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
daj72 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her en lille beretning om dårlige kundeservice hos Proshop.dk. Et sted jeg har handlet meget, men ødelægges af nedenstående:
Den 10/12-08 modtager Proshop min Synology207+ til rep. kun 5 måneder gammel.
Den 11/12-08 sender Proshop.dk den til rep. hos producenten.
Grundet jul og nytår er jeg large og rykker først den 7/1-09.
Den 8/1-09 modtager denne mail: Din Disk Station er ifølge producenten færdig, vi afventer blot at de sender den til os, så vi kan sende den videre til dig.
Den 9/1-09 modtager denne mail: Du kan forvente sagen afsluttet i starten af næste uge, beklager ventetiden.
Den 15/1-09 rykker jeg igen, da produktet ikke er modtaget. Efterfølgende får jeg denne mail:
Vi har desværre kun mulighed for at refundere købet, da købsprisen
er steget væsenligt siden købstidspunktet.
Jeg skal bede dig sende alt tilbehør ind til os, da Synology kræver
den fulde salgspakke før de accepterer sagen.
Jeg sender dig derfor en fragtseddel så det ikke skal koste dig noget
i porto.
Dét kan jeg ikke acceptere, og får så denne mail den 15/1-09:
Dit produkt er ikke forsvundet.
Det hele handler om at en reparation skal formidles gennem os
til Synologys eget servicecenter. Hvis vi havde mulighed for at
reparere produkter selv gjorde vi selvfølgelig det.
At det eksterne servicecenter overskrider en forventet returdato
er selvfølgelig beklageligt, men det er af gode grunde ikke noget
vi selv kan styre.
Vi tilbyder nu at refundere det fulde produkt, uden om Synology,
og det er i dette tilfælde det bedste vi kan klare.
Jeg er ked af hvis du er utilfreds med serviceproceduren, men det
er det eneste vi har mulighed for i dette tilfælde.
Den 16/1-09 efter at have snakket med Forbrugerstyrelsen, sender jeg denne mail:
Jeg betragter mit produkt som forsvundet. Der er jo ingen, inkl. Proshop, der kan redegøre for hvor det er. Ergo er det forsvundet.
Din undskyldning med det er steget i pris og I derfor ikke kan ersatte det med et nyt er, ifølge Forbrugerstyrelsen, som jeg har snakket med lige for 5 minutter siden forkert.
Bortkomst af et produkt der er i forhandlerens, i dette tilfælde Proshop, varetægt er at sidestille med misligeholdelse jf. den almindelige reklamtionsret. Og hvis forhandleren, Proshop, kan erstatte den bortkomne varer, skal forhandleren gøre dét. Og da I har pt. 20 stk. Synology Disk Station DS207+ på lager skal Proshop erstatte den bortkommet med en ny fra laget.
Der er altså ikke så meget at diskutere. Jeg skal have en ny Synology Disk Station DS207+ i erstatning. Jeg påregner at den afsendes fra jer allerede fredag.
Kan du ikke træffe den beslutning, må du sætte mig i forbindelse med en der kan.
Dan Jensen
Senere den 16/1-09 får jeg denne mail:
Hej Dan,
Vi er fuldt ud klar over hvor den er. Desværre er den acceptable reparationstid overskredet. Og der har vi et af to valg.
- enten sende en ny eller
- give dig det fulde beløb retur
Og det er sidstnævnte vi har valgt. Hvis du føler du må gå videre med sagen så er det dit valg. Sagen er lukket herinde fra.
Den 19/1-09 modtager jeg en afslutning af reperationen er afsluttet og pengne overføres.
Sååååå... Det er slut med at handle hos Proshop (og SHG/samme ejer).
Jeg tygger på om jeg skal starte en sag hos Forbrugerstyrelsen. Ulempen er det tager 6 måneder af køre en sag hos dem. Men lige nu er humøret godt nok FOR at køre en sag.
__________________ Med venlig hilsen
Dan Jensen
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
daj72 skrev:
Desværre er den acceptable reparationstid overskredet. |
|
|
Er det Proshop selv der har draget den konklusion? Hvis ja, så forsøger de jo at løbe fra det. Kan du ikke bare stå fast på at de skal reparere, og så må det tage den tid det tager?
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
De vil hellere give dig det fulde beløb retur, fordi prisen er steget? Er det sådan det skal læses? Det er da negativ PR, så det vil noget.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
daj72 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, det er Proshops egen regler. Fuldstændig i strid med købeloven.
Wymax skrev:
daj72 skrev:
Desværre er den acceptable reparationstid overskredet. |
|
|
Er det Proshop selv der har draget den konklusion? Hvis ja, så forsøger de jo at løbe fra det. Kan du ikke bare stå fast på at de skal reparere, og så må det tage den tid det tager? |
|
|
__________________ Med venlig hilsen
Dan Jensen
|
Til top |
|
|
daj72 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepper, prisen er steget fra 1660.- til 2012.- Dén væsentlige stigning gør de giver pengene retur.
352.- i difference og al den gode PR jeg kan skaffe dem. 
Spencer skrev:
De vil hellere give dig det fulde beløb retur, fordi prisen er steget?
Er det sådan det skal læses?
Det er da negativ PR, så det vil noget. 
|
|
|
__________________ Med venlig hilsen
Dan Jensen
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
daj72 skrev:
Jepper, prisen er steget fra 1660.- til 2012.- Dén væsentlige stigning gør de giver pengene retur.
352.- i difference og al den gode PR jeg kan skaffe dem. 
Spencer skrev:
De vil hellere give dig det fulde beløb retur, fordi prisen er steget?
Er det sådan det skal læses?
Det er da negativ PR, så det vil noget. 
|
|
|
|
|
|
Den koster ellers kun kr. 1800,- her, så noget virker lidt uldendt. EDIT: Måske er det en ældre model, så vidt jeg lige kan se på andre sites.NB. Skriv teksten under det citerede (omvendt af måden man besvarer emails på, men det er kotume på internetfora). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme, at det undrer mig meget, når internetbutikker vælger at behandle kunderne, som om alle kunder alligevel kun vil handle der én gang. Det er få butikker, der kan overleve på kunder, der aldrig vender tilbage. Det antal kunder de tillige mister på dårlig omtale, giver også dårligere omsætning, i det lange løb.  EDIT: Hvis det var mig, der skulle vurdere om det kunne betale sig at køre en sag på dem, vil jeg nok droppe sagen, med den begrundelse at netbutikken nok ikke overlever længe nok, til at du kan nå at få sagen kørt.  Hvis de har råd til at behandle kunderne på den måde, kan det være et tegn på at rotterne er ved at forlade skuden. (Min personlige fornemmelse, der naturligvis kan være ubegrundet.) Sjovt nok, så kigger jeg pt efter en NAS-løsning til min Popcorn Hour, så i dette konkrete tilfælde, har din tråd været til stor hjælp for mig.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
HyBrider Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da et værre 'fesent' grundlag at give dig pengene tilbage på.
Jeg havde nok sat mig for - nu hvor supporteren (eller hvad det er) skriver så uprofessionelt - at jeg ville have det produkt tilbage, som blev bestilt i første omgang. Og ikke pengene tilbage, som egentlig har mistet valuta.
Det er bare ikke godt nok!
Og sjovt som jeg også kigger efter lidt NAS og evt. en Popcorn Hour. Men er ikke sikker på det skal være denne.
Har kig på 4-5 andre også (er ikke til at blive klog på :P).
__________________ // Karsten
|
Til top |
|
|
daj72 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
HyBrider:
Du kan roligt købe en Synology, men nok bare et andet sted ;-) Det gør jeg i hvertfald.
Det er jo nemt nok at sælge varen, det er når skidtet går i stykker forretningen skal vise sit værd (læs: god kundeservice)!! __________________ Med venlig hilsen
Dan Jensen
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke som sådan nogen mening om sagen, men vil blot (for fremtidens skyld) gøre opmærksom på at man mange gange lettere for lavet sine vare hvis man tager direkte fat i producenten.
Jeg har for nyligt haft en RS407 til reperation hos Synology. Da den var inden for fabriksgarantien, mailede jeg blot til dem og spurgte hvad jeg skulle gøre. De startede med at beskrive hvordan jeg kunne give dem fjernadgang, så de fra Taiwan af kunne diagnostisere min enhed. Da dette ikke løste noget, sendte de så en fragtseddel til UPS som jeg så skulle få til at hente min enhed.
Jeg skulle altså ikke betale en øre for at få den sendt til Taiwain, repereret og returneret. Oven i købet ville de også forsøge at gendanne det data de kunne få fat i på trods af at diskene slet ikke var købt sammen med boksen.
Denne info hjælper selvfølgelig ikke daj72 specielt meget. Men det viser dog at du roligt kan købe en ny Synology boks hvor som helst (gerne det billigste sted) og så ellers bare vær ligeglad med hvilken butik det er fra.
/Stefan
|
Til top |
|
|
kongruens Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
daj72 skrev:
Yes, det er Proshops egen regler. Fuldstændig i strid med købeloven.
Wymax skrev:
daj72 skrev:
Desværre er den acceptable reparationstid overskredet. |
|
|
Er det Proshop selv der har draget den konklusion? Hvis ja, så forsøger de jo at løbe fra det. Kan du ikke bare stå fast på at de skal reparere, og så må det tage den tid det tager?
|
|
|
|
|
|
Det tør svagt antydes! Det er selvfølgelig ikke dem, der afgør hvad den acceptable reparationstid er. Hvis den vitterligt er overskredet, har du to valgmuligheder, nemlig at fastholde dit krav på afhjælpning, eller at ophæve købsaftalen. De skal afhjælpe og hvis de ikke kan det, skal de erstatte - og eftersom de har varen liggende på lager, er det kun dig, der kan kræve handlen ophævet.
Jeg synes, du skal vende tilbage til forbrugerombudsmanden og lade dem få alle de problemer, de beder om. Det må ikke være rentabelt at overtræde loven.
Mvh.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|