Forfatter |
|
weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Gutter
Jeg var i elgiganten i vejle idag for at høre om de kunne skaffe en 50" Pioneer.. Sælgeren fandt så 5080XA modellen til mig og jeg fik forhandlet ham ned til 20.000kr!
Det er sgu 4000kr billigere end hvad jeg kunne finde på hifipriser!
Fik tvet idag og den er UBER fed!
Tak elgiganten :D
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
weirdo skrev:
Hey Gutter
Jeg var i elgiganten i vejle idag for at høre om de kunne skaffe en 50" Pioneer.. Sælgeren fandt så 5080XA modellen til mig og jeg fik forhandlet ham ned til 20.000kr!
|
|
|
Der er ellers den sprit nye Pioneer LX-5090 (lanceres om 2 uger) som kan fåes for omkring 20k via fælleskøb som mange er interesseret i på recordere.dk Den har ifølge Pioneer 5 gange bedre sortniveau end den forrige generation og Full HD Men det er uden tvivl et fantastisk tv du har købt  __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja,det går stadig den rigtige vej....tillykke
med tv-et----
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 07 August 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
weirdo skrev:
Hey Gutter
|
|
|
Der er ellers den sprit nye Pioneer LX-5090 (lanceres om 2 uger) som kan fåes for omkring 20k via fælleskøb som mange er interesseret i på recordere.dk
Den har ifølge Pioneer 5 gange bedre sortniveau end den forrige generation og Full HD
Men det er uden tvivl et fantastisk tv du har købt 
|
|
|
Hvordan måler man at sortniveauet er 5 gange bedre? fordi et tal er 5 gange højere end et andet, er det vel ikke ensbetydende med at det er 5 gange bedre?
Er der i øvrigt nogen der har set de to skærme - er der så stor forskel på deres performance at man ville kunne se forskel hvis de blev sat op ved siden af hinanden? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 07 August 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, det er billigt! Fint nok, men hvad forskel er der på 5080XA og 5090'eren - for hvis det nyeste Pioneer, dvs. 5090'eren er markant bedre på flere områder, så kan det jo være man skulle overveje det. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
5090eren har Full HD-opløsning, men værdien af det er så til gengæld overvurderet. Desuden har den indbygget digital-tuner, en særlig menu for ISF-kalibrering og muligvis flere indgange.
Ved siden af dette er der så forbedringen af den generelle billedkvalitet fra '80- til '90-serine. Jeg har ikke set dem ved siden af hinanden, men efter hvad jeg har forstået på flere kyndige folk, så er der forskel, men ikke markant. 5080 er stadig et enormt godt TV og til en ren røverpris
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad gør man så med 5080'erens analog tuner, hvis man gerne vil have en digital tuner, skal man have en boks til at sætte på og bliver det ikke besværligt med flere fjernbetjeninger osv? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kommer jo an på, hvilken type digitaltuner man har brug for. Hvis man får digitalt TV via kabel eller satellit, skal man alligevel have en ekstern boks
Ellers skal man have model 5080XD eller 508XD, som har digital DVB-T-tuner
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den boligblok hvor jeg bor, er jeg tilsluttet en antenneforening og på dennes hjemmeside står der at vi får leveret signalet fra You See, og for at se HD TV, så kan man kun bruge en af YOu See's bokse.
Så det vil vel egentlig sige at det nuværende signal der kommer ud af væggen fra min antenneforening er analogt? Og jeg kan ikke sådan lige sætte en lille digital tuner til selv for at få digitalt signal ind på 5080'eren - vel ? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, så skal du bruge Youssee's boks
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 07 August 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
I den boligblok hvor jeg bor, er jeg tilsluttet en antenneforening og på dennes hjemmeside står der at vi får leveret signalet fra You See, og for at se HD TV, så kan man kun bruge en af YOu See's bokse.
Så det vil vel egentlig sige at det nuværende signal der kommer ud af væggen fra min antenneforening er analogt? Og jeg kan ikke sådan lige sætte en lille digital tuner til selv for at få digitalt signal ind på 5080'eren - vel ? |
|
|
YouSee udsender deres kanaler både analogt og digitalt (dog findes der kanaler, som kun kan modtages digitalt og et par enkelte som kun udbydes analogt). Men for at modtage det digitale kabeltv signal, skal du have en DVB-C tuner, som f.eks. YouSee's egne bokse. Skal du have mulighed for at modtage HD-kanalerne, skal tuneren selvfølgelig også kunne klare dette. Dette kan en af YouSee's egne bokse ligeledes klare.
|
Til top |
|
|