Emne: MM-Vision i roskilde ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Terr1 Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pludselig en dag virkede den ene HDMI port på mit Panasonic TH-50PX70E ikke mere, jeg kontaktede derfor min forhandler MM-Vision, hvor jeg fik besked på at kontakte InfoCare/Powermill service på et bestemt telefonnummer, da de tog sig af alle deres reperationer på Panasonic udstyr.
Jeg fik afhentet mit TV (Panasonic TH-50PX70E) d. 10 april (Uge 15).
Jeg kontaktede efterfølgende powermillservice via. mails og fik kun
standard svar tilbage at mit tv manglede dele som er i restordre... De
er åbenbart ikke meget for at oplyse en præcis dato for hvornår de
FORVENTER at få mine reserve dele på lager, så jeg kan få tv'et tilbage.. Jeg fuldte desuden status på mit tv online via deres hjemmeside næsten dagligt..
Jeg har også prøvet at rykke powermillservice nogle gange for status på mit tv via. telefonen (Grunden til jeg ringede til powermill service og ikke MM-Vision, var at den seddel man får udleveret af ham der henter TV'et står der at man skal kontakte dem på et bestemt telefonnummer hvis man har spørgsmål ang. reperationen).
Onsdag d. 04-06-2008 (uge 23, dvs. efter 8 uger) ringede jeg så endelig til forhandleren MM-Vision, jeg var sådanset allerede ved at tænke på at kræve pengene tilbage her, men MM-Vision vil fremskynde sagen via. Panasonic Danmark, så jeg gav dem lige nogle dage mere til at kunne give mig en dato på hvornår jeg kunne få tv'et tilbage.
Mandag d. 09-06-2008 (uge 24) ringede jeg til MM-Vision igen, hvor jeg krævede at ophæve købet såfremt de ikke kunne give mig en dato på hvornår jeg kunne få mit TV, hvilket de ikke kunne. De sagde at de ikke kunne give mig et svar på om jeg kunne få pengene tilbage før de havde kontaktet Panasonic Danmark, hvilket jeg i princippet ikke kunne forstå, da min handel er imellem MM-Vision og mig, det kan ikke være mit problem hvordan de skal afregne internt. Men de lovede at ringe igen senere på dagen, hvilket de så ikke gjorde, da jeg ringede til dem 5 minutter før lukketid kunne de stadig ikke give mig et svar, men de lovede mig et svar Tirsdag.
Tirsdagen gik og jeg ringede igen 5 minutter før lukketid, hvor de havde nogle nye undskyldninger, Onsdag det samme..
Så bestemte jeg mig for at sende en mail til Panasonic Nordic's Service Manager, hvorfor det skulle tage så lang tid at reperere et TV, og få pengene tilbage?
Her idag (fredag) ringede de så fra Infocare/Powermill service at de havde fået en opringning fra denne Service Manager for at høre hvad der var sket i denne sag, men at de kunne reperere TV'et idag og sende det til mig i næste uge.. Jeg sagde så, at jeg havde en sag kørene med forhandleren omkring ophævning af købet pga. den langsomme reperationstid, og jeg derfor lige skulle snakke med MM-Vision.
MM-Vision kunne stadig ikke give mig et svar på evt. ophævning af købet, grundet den lange ventetid (som jeg bedte dem om i Mandags). Fordi medarbejderen med min sag ikke var på arbejde ligenu (jeg snakkede med chefen). Jeg har seriøst opfattelsen af at de bevidst har udskudt at give mig et svar i forsøget på at få TV'et reperet hurtigst muligt for at undgå at skulle give mig pengene tilbage..
Senere på dagen ringede samme chef fra MM-vision, han havde snakket med Panasonic Danmark og de kunne tilbyde mig ny 2 års fuld garanti og 1500 kr kontant. Jeg sagde at jeg stod fast ved min beslutning om at få mit køb ophævet da jeg efter næsten 9 uger stadig ikke kunne få noget svar på hvornår mit TV var klar, og jeg følte at de bevidst bare havde udskudt muligheden for at få ophævet købet for at få mulighed for at reperere TV'et i sidste øjeblik. Med det samme jeg nævnte forbrugerklagenævnet, kunne det førnævnte tilbud ikke længere garanteres, hvis jeg kontaktede dem..
Deres agument var at der i købeloven står de ikke er forpligtet til at ophæve købet hvis det giver stor økonomisk tab til virksomheden (hvilket der jo altid vil gøre?!?).
Jeg vil forsøge at ringe til forbrugerklagenævnet på mandag for at se om jeg har en sag eller ej.. Men alt i alt en MEGET dårlig kundeoplevelse hos MM-Vision.. Jeg vil ikke anbefalde andre at handle dyre produkter hos dem..
Jeg har ikke fået tilbudt nogen form for låne-tv eller lign, så jeg har ikke haft et TV i 9 uger, hvilket har været PÆNT irreterene, da jeg ligefør havde investeret i en ny PS3.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Tror nok at forbrugerklagenævnet taget lidt penge for at tage imod en klage, hvis det ikke kostede lidt ville folk jo klage over alt muligt latterligt. (ikke noget med din sure sag at gøre iøvrigt).
held med sagen.
mvh. Per
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ordlyden er
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger''
selv de havde hjemmel til at nægte ophævelse, så skulle deres omkostning stadig være "uforholdsmæssig". det er ikke tilfældet her.
personligt synes jeg nu at Panasonic Danmark er virkeligt flinke og har givet et godt "tilbud". __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Terr1 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ved godt forbrugerklagenævnet tager lidt penge for at tage imod sagen, hvilket også er rimelig, det er primært af principielle årsager jeg vil køre denne sag.. for at gøre det nemmere for andre i denne situation...
|
Til top |
|
|
Terr1 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at præciserer..
De 2 års garanti er tilbudt fra Panasonic Danmark (går jeg ud fra) og de 1500 kontant er MM-Vision selv... (men først idag fredag)
Det er da sikkert et udemærket tilbud, men ikke rigtigt et jeg kan bruge til noget..
Hvis de havde givet mig det svar og en dato på hvornår TV'et kunne være klar i Mandags, havde jeg da sikkert også takket ja..
Men I Mandags bedte jeg om at få pengene tilbage da de ikke kunne give mig nogensom helst information om hvornår tv'et kunne være klar. De ville dog ikke give mig et svar på om jeg kunne få pengene tilbage igennem hele ugen, selvom jeg næsten ringede dagligt.. De prøvede bevidst at trække sagen i langdrag for at i sidste øjeblik at kunne give mig en dato på hvornår jeg kunne få TV'et.. Og det syns jeg simpelhen ikke er iorden..
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, i så tilfælde, så burde de have meldt klart ud ang. pengene tilbage (ophævelse af købet) inden for et døgn. at man ikke ved noget omkring reparation er ok, men man burde kunne forvente at man kan sige om det er 3, 5 eller 9 uger der er tale om.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Terr1 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plus det kan da ikke være meningen at der ikke sker noget i sagen før jeg personlig sender en email og brokker mig til panasonic nordic? heh :)
|
Til top |
|
|
Terr1 Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge forbrugerstyrelsen, har jeg retten på min side (udfra en hurtig vurdering af min historie), men jeg valgte at følge MM-Visions tilbud på 2500 kr og fuld 2 års garanti, da jeg kunne få tv'et imorgen.
De har i denne process også skiftet reperationsværksted, for at undgå lignende problemer i fremtiden....
|
Til top |
|
|
ChristianHansen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 94
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har også handlet før ved mm-vision, mine oplevelser dernede har absolut heller ikke været posetive, sælgerne er halv arrogante, og de ved ikke altid helt hvad de står og fabler om. Og hvis der er problemer med varen, så tager det en evighed før de får nosset sig sammen til at lave det, eller give pengene tilbage.
Jeg købte en dvd afspiller dernede, til den nette sum af 500 kr, den skulle kunne have noget tilslutning af ekstern harddisk, det virkede så ikke helt optimalt, så den crashede midt i film osv osv..
Der gik knap 4 uger før jeg så nogle $$ - Jeg sætter aldrig mine ben i deres butik mere. Magen til plattenslagere skal man lede længe efter.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Tror nok at forbrugerklagenævnet taget lidt penge for at tage imod en klage, hvis det ikke kostede lidt ville folk jo klage over alt muligt latterligt. (ikke noget med din sure sag at gøre iøvrigt).
held med sagen.
mvh. Per |
|
|
jep det koster 500 kr så vidt jeg husker, og jeg er ret sikker på at man får dem igen, hvis de vælger at tage sagen op. havde det været mig, ville jeg heller ikke acceptere det tilbud. 1500 kr i afslag er ingenting, min. 30% må være retfærdigt. Desuden, hvad nytter 2 års garanti, hvis man skal undvære sit tv i yderligere 9 uger ?
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|