Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 22:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hi-Fi Klubben og Reparation (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KOS.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Har et LCD tv til reparatin ved Hi-Fi Klubben på Åboulevarden,og på den følge sedel jeg fik står der at det tager  typisk mellem 2-3 uger.Jeg ringede så der ned idag der der næsten er gået 3 uger,sælger vil så lige ringe tilbage lidt sener og det gjore han så også,han han snakket med værkstedet og de siger så at de ikke lige kan finde fejlen (Der er støv i panelet) og sige så at det kan tag op til 8 uger.Inde på forbrugerstyerlsen står der  de skal afhjælpe inden rimlig tid,men hvad er rimlig tid?

Håber at der nogen der kan forklar mig hvad (Afhjælpe inden rimlig tid)er.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 April 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Har selv haft en receiver til reperation i lige under 8 uger, og 8 er er "rimelig tid" ifølge Hi-Fi klubben. Jeg nåede at klage (og få svar) fra deres produktansvarlige i landet (eller noget i den dur) og der var intet at gøre....

Men kan de ikke gøre det på 8 uger, får man en ny vare...

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 April 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

I elgiganten er der en grænse på 1 måned.

og hvis den måned er overskredet, skal de give et nyt tilsvarende produkt, hvis det ikke er færdigt!

LG RZ-32lx2r
Til top Vis nickyyyy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nickyyyy

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 April 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Ok, nu bliver jeg da lidt nervøs for min reciever, jeg lige har sendt til rep. hos HiFi-Klubben i Odense (Recieveren er sendt tilbage til NAD). På min følgeseddel står der, at jeg skal regne med 2-3 uger. Jeg fik dog at vide, at der nok kun gik 2 uger. Så læser jeg dette, og så bliver jeg sgu lidt nervøs for, at jeg skal leve uden min elskede reciever i op til 8 uger. Jeg synes måske, det er lidt lang tid, HFK synes, det er rimligt at vente. Står det nogen steder, at man skal vente mere end 8 uger før man er berettiget til at få et nyt produkt?

Jeg kom også til at læse på følgesedlen, at hvis der ikke kan findes nogen fejl, så får man en regning pålydende fejlfindingsprisen. Nu er jeg sikker på, at der er noget i vejen med min reciever, men hvor meget vil folk skyde på, at prisen for fejlfinding vil være?

Anders
Til top Vis andefeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andefeldt

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

tjah i elgiganten er der et standardbeløb der hedder 500,- og det er tit der bliver brugt lang tid på fejlfinding, så det er vel normal arbejdsløn, som hos en håndværker?

LG RZ-32lx2r

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 April 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

nickyyyy skrev:
I elgiganten er der en grænse på 1 måned.

og hvis den måned er overskredet, skal de give et nyt tilsvarende produkt, hvis det ikke er færdigt!

Nu tror jeg ikke lige du skal sammenligne elgiganten med DO

Til top Vis tnc99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnc99

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

DO??? der blev spurgt hva rimelig tid til rep. er! og så fortæller jeg hvordan det er i elgiganten, for lisom at ha et sammenlignings grundlag. da elgiganten er så stor en kæde, har man megen erfaring med rep. sager. og hvis der er nogen der har erfaring med at blive klaget om i forbrugerrådet så er det dem. så man sku næsten tro at når de har 30 dage til at reparere defekte varer i, så kunne det være der os er andre firmaer der kører med samme politik!

LG RZ-32lx2r

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 April 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Det vise bare med al tydelighed, at HFK er TOTALT ligeglade med sine kunder, når først de har kørt Dankortet igennem terminalen. I samme sekund stopper enhver form for service.

Mit råd er, at du tager en snak med den afdeling hvor du har indleveret produktet, og giv dem en kopi af forbrugerrådets definition på "rimelig tid". Denne er som bekendt 2-3 uger MAKS!!!

Desværre er formuleringen lidt svag, idet "rimelig tid" kan tolkes på mange måder. Og det betyder at mindre seriøse butikker kan Peeing på sine kunder, og holde dem hen i ugevis.
Og det må virkelig være at holde kunderne hen. En teknikertime koster næppe under 500 kroner, så man skal finde problemet ret hurtigt, for at det overhovedet kan betale sig at udbedre det.
Som nogle ved, så har jeg lidt kendskab til elektronikbranchen. Og jeg ved mange værksteder har en regel om, at hvis ikke fejlen findes inden en halv time (nogle steder en hel time, afhængig af produktets værdi), så kasserer man produktet, idet det så typisk vil bliev dyrere at udbedre, end at udlevere et nyt produkt.
Men jeg har efterhånden set MANGE eksempler, hvor netop HFK har nogle meget lange rep-tider. De må virkelig have en dårlig logistik, hvis det kan tage så lang tid at fragte produkterne til værkstedet, for en ting er sikker: De sætter ikke en tekniker på i 8 uger!!

Det er i øvrigt sjovt med HFK i denne sammenhæng. HFK er jo utrolig gode til at rose sig selv, og deres fremragende service.... Yeah right!! Det er vist et overstået kapitel.

Nå, men hvad kan du gøre.... Tag en kopi af forbrugerårdets definition af "rimelig tid" med ned i butikken. Spørg om de har tænkt sig at overholde forbrugerrådets retningslinjer, eller vil køre deres eget løb. Hvis de vil køre deres eget løb (hvilket de sikkert vil snakke udenom). Så skal du bare holde på din ret. Og din ret er, at hvis ikke de har udbedret fejlen inden rimelig tid, har du krav på at lade handlen gå tilbage. Og det er IKKE butikken der fastsætter definitionen af "rimelig tid"!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 26 April 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Man kan vel antage at 1 - 2 uger under normale omstændigheder er accepabelt, sådan ser det ud hvis man går til en reparatør med eget værksted, såfremt denne / man ikke står i en situation hvor reservedele ikke kan fremskaffes i Danmark. 
Det er sådan jeg har oplevet det igennem tiderne og et forholdsvi langt liv.

Men når man så kommer i forbindelse med de de her nævnte forretninger, som ikke har eget reparationsværksted, men skal ud i køen hos et reparartions og serviceværksted, så kan det ofte tage noget længere tid.
Men skal det tage 4 - 8 uger, så er det ren gak og bør absolut kun være i situationer hvor man mangler reservedele. Hvis det er ventetid for at få en plads på bordet, så er det manglende kapacitet og helt urimeligt Pågældende forretning / forretninger bør kigge få rettet op på det og have flere og andre alternativer til at udføre deres reparationer, så kunderne ikke bliver gidsel i sådanne situationer.

Eftr min bedste overbevisning kan HiFi Klubben, som ellers er en god forretning og udmærket sted at handle, ikke leve med det omdømme, hvorfor de omgående bør gøre noget ved det. At det er sådan hos El Giganten kan man måske forstå, men ikke hos HiFi Klubben.

Send en mail til HiFi klubbens ledelse / hovedkontor, hvor man gør opmærksom på deres forretningers dårlige service på rep. og reklamations området, samt hæng et link på til tråden her.

Og bare for en god ordens skyld, skriv det nu i en høflig tone, som indledning, det giver altid mere respekt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 April 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

KOS. skrev:
Har et LCD tv til reparatin ved Hi-Fi Klubben på Åboulevarden,og på den følge sedel jeg fik står der at det tager  typisk mellem 2-3 uger.Jeg ringede så der ned idag der der næsten er gået 3 uger,sælger vil så lige ringe tilbage lidt sener og det gjore han så også,han han snakket med værkstedet og de siger så at de ikke lige kan finde fejlen (Der er støv i panelet) og sige så at det kan tag op til 8 uger.Inde på forbrugerstyerlsen står der  de skal afhjælpe inden rimlig tid,men hvad er rimlig tid?

Håber at der nogen der kan forklar mig hvad (Afhjælpe inden rimlig tid)er.

Du skal bare gå til dem og kræve noget handling. Sørg for at de bliver 100% klar over at du vil have hånd i hanke med forløbet. Sørg gerne for at kommunikere på mail, så du har tider mm. der er aftalt i forløbet.

Mht. "støv i panelet" eller hvad fejlen er. Jeg har været turen igennem med 2 lcd-tv og HiFi-klubben (Roskilde), et stk. Sharp 32" og et stk. Loewe 32" - begge blev byttet til sidst, da jeg kontaktede adm. direktør for HiFi-klubben.

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 26 April 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Jeg havde selv et problem med HFK ifm reperation af en receiver. Da der var gået 4 uger skrev jeg dem en mail om at "rimelig tid" for afhjælpning begrebet selvfølgelig afhang af apparatets kompleksitet, men at der var faldet domstolsafgørelse på, at én måned for reparation af en PDA (der vel er ganske teknisk kompliceret?) var mere end "rimelig tid" og at de meget gerne måtte se at finde en løsning. Vupti, 2 dage senere blev jeg tilbudt en ny receiver.

Der findes nemlig ikke nogen definition (tidsmæssig) af, hvad rimelig tid er; derfor er man nødt til at henvise til tidligere afgørelser, der så danner præcedens.

Det handler om at have dokumentationen i orden. Hvis du søger lidt på forbrugerstyrelsens hjemmeside kan du finde nogle forskellige domstols- eller voldgiftsafgørelser. Citer dem eller henvis til den i en mail, så plejer det at virke; det gjorde det for mig.

Noget andet er at det er lidt trist ligefrem at skulle henvise til domstolsafgørelser for at få den påkrævede hjælp.

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 April 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Det er bare så latterligt, at man skal have alt det bøvl, for at få sin ret! Det er ekstremt dårlig service fra HFK's side. Og de påstår jo, at de yder en voldsom fin service.... Det skulle jo efter deres eget udsagn være en af de ting der adskilelr dem fra lavpris-varehusene. Men nej...

Gad i øvrigt godt se en statistik over rep tiden hos HFK. Et eller andet siger mig, at den typiske tid på reelle reparationer langt overstiger de 2-3 uger HFK selv foreskriver. Men det får vi dem ALDRIG til at indrømme.

Jeg har til gengæld fået kanon service i Bilka, hvor jeg købte mit første digitalkamera. Efter nogle måneder i ørkenvarmen under Operation Enduring Freedom, tog kameraet billetten. Da jeg kom hjem afleverede jeg det til rep. Efter 2 uger var det ikke færdigt, så jeg kontaktede Bilka. De lovede at undersøge sagen, og vendte tilbage inden en halv time med den besked, at de ikke kunne sige hvornår kameraet var færdigt, da der var travlt på værkstedet. Og jeg kunne således komme efter et nyt magen til, eller få mine penge retur. Se det er service der virker

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 April 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Ikke for at ødelægge den gode stemning  men jeg havde ingen problemer da jeg havde min receiver til rep. hos hfk.

Mht. pris for fejlfinding mener jeg at man betaler et minimums beløb på omkring 300 kr. Jeg ved ikke om man kan bruge disse 300 kr, på andre varer hvis de ingen fejl kan finde - jeg fik i hvert fald at vide at de 300 kunne bruges til andre køb hvis reperationen oversteg den grænse jeg var villig til at betale - det er da ok service

Bo 

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Forbrugerrådets definition af "rimelig tid" er maks 2-3 uger, med mindre der er helt særlige omstændigheder.
Det er klart, at der kan forekomme problemer for eks HFK, hvis de ikke selv har værksted, og derfor skal ud i byen og finde et værksted. Så kan det tage tid. Men her er forbrugerrådet heldigvis ikke i tvivl. De kan fint forstå at sådanne tilfælde kan forekomme. Men som de siger, så må det ikke gå ud over kunden, at sælgeren/butikken har problemer med sin service-afdeling.
Det er fint at butikken sparer på værkstedet. Men får det konsekvenser som eks lange rep-tider, må de til gengæld med oprejst pande kompensere kunden for dette, med et nyt produkt.

Problemet som jeg ser det med HFK i denne sag er, at man sparer på værkstedet, og samtidig lader det gå ud over kunden. Og det mås man ikke!
Jeg er så udemærket godt klar over, at det gør man alligevel... går den, så går den!

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 30 April 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft HiFi til Reparation i Hi-Fi Klubben på Åboulevarden og ventede ca. 6 uger med reparationen, hvilket jeg ikke synes er rimelig tid................. Næste gang det var aktuelt fandt jeg frem til Dans TV og HiFi Center på Amager, http://www.danstv.dk/shop/ , der har eget værksted i huset, og jeg havde min receiver repareret indenfor en uge, med prisoverslag inden de gik i gange og med en kanonservice..............

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Jeg brændte min centerkanal af i min Denon Avr-2105 samt 6 modstande og 2 transistorere. Jeg fik min reciever repareret på 3 uger, og regningen betalte HFK som lød på 900 kroner. Jeg ved dog ikke om det var en fejl på min Denon, eller om jeg selv havde forsaget skaden, men under alle omstændigheder fik jeg en ordentlig behandling og en god service!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det vise bare med al tydelighed, at HFK er TOTALT ligeglade med sine kunder, når først de har kørt Dankortet igennem terminalen. I samme sekund stopper enhver form for service.

Hold lige tonen en tur... Vil nok indrømme at det er en noget hurtig konklusion du drager.. som du også kan læse er der mange andre som ingen problemer har haft med reperationstider.. Spørgsmålet var hvad rimelig reperations-tid er...

Desuden er det for det meste LCD-producenterne selv der står for reperationen, og jeg ved at i hvert fald samsung (hvis det er et samsung LCD - de er jo meget oppe lige pt.) har problemer med reperationstiderne, da de simpelthn ikke havde forventet et så stort salg af deres skærme. Dog arbejder de på at få sat gang i flere medarbejdere på deres værksteder.
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er utroligt at man skal være så negativ i sine udtalelser om en butik. (her tænker jeg på Hurtig). Det kan godt være du kun har harme til overs for HFK, men det er jo tydeligt at se at der ER mange gode erfaringer med butikken, og der er også dårlige erfaringer. At du så vælger kun at se de dårlige er dit problem. Du gisner om at HFK sikkert altid har lange rep. tider osv., og at de sikkert ikke vil indrømme noget. Hvad gør det godt for? Det er jo ikke noget du kan sige med sikkerhed, og der er cirka ligeså meget hold i det argument, som hvis jeg sagde at jeg brugte størrelse 25 i sko.

Alle butikker kan lave fejl, er det så underligt? Husk at det er mennesker - De kan lave fejl. Jeg ser ingen grund til at blive offensiv og føle at man skal ned og give dem en over nallerne med forbrugerstyrelsen i ryggen og det hele, hvis det kan ordnes over en telefonsamtale eller en email, eller for den sags skyld et besøg i butikken. Eller at vente et par uger længere på sit produkt - Ja, det kan være surt, men på den anden side må man se udover sin næsetip og tænke på, at hvis man siger ja til at vente lidt længere kan det måske lette livet for andre mennesker. Hvorfor så selvisk? Selvfølgelig skal der være kundeservice, men jeg synes der er blevet ALT for meget af den der "jeg er kunden så det er mig der bestemmer hvad i skal og ikke skal"-attitude. Hold kæft hvor det hænger mig ud af halsen og jeg forstår det simpelthen ikke.
 Jeg har selv været ude for kunder der virkelig har gejlet sig selv op, fordi de føler de er blevet rendt i røven af butikken. Så kommer de ned og skælder og smælder, og det er da hamrende ubehageligt! Det kunne gøres helt civiliseret men folk vælger åbenbart at ty til andre metoder. Folk der kommer ned med et digital kamera som de købte for et par måneder siden (hvor vi på min arb.plads har 14 dages returret), og som de hverken har bon, æske eller garantibevis med på, og vil have det byttet, og så bliver arrige når man siger nej, og vil tale med direktøren og det hele - Hvad pokker er meningen? Hvem tror de lige de er?
Alt for mange kunder føler bare de skal have i hoved og røv og forkæles helt vildt og have lov til at opføre sig som 7årige forkælede møgunger. Fordi det er jo dem der køber varerne og dermed betaler vores løn. Og jeg siger ikke at nogen i denne sag muligvis har opført sig på den måde, men jeg siger bare at man skal huske at bruge hovedet og tænke på andre mennesker før man laver et optrin.

Men selvfølgelig skal butikker overholde de gældende regler, men det må samtidig tages i betragtning, at når der ikke i denne sag er fastsat et tidsrum der hedder "rimelig tid", så kan den fortolkes mere eller mindre frit. Ja, så kan man da brokke sig hvis man ikke vil følge de regler der er i butikken.

Håber ikke jeg har stødt nogen. Det var måske en blanding af et surt opstød blandet med noget fornuft osv.. Men det er i hvert fald sådan jeg har det.

Mvh Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået min reciever tilbage i dag. Det tog kun 2 uger, så det er jo perfekt!

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
Hurtig skrev:

Hold lige tonen en tur... Vil nok indrømme at det er en noget hurtig konklusion du drager.. som du også kan læse er der mange andre som ingen problemer har haft med reperationstider.. Spørgsmålet var hvad rimelig reperations-tid er...

Desuden er det for det meste LCD-producenterne selv der står for reperationen, og jeg ved at i hvert fald samsung (hvis det er et samsung LCD - de er jo meget oppe lige pt.) har problemer med reperationstiderne, da de simpelthn ikke havde forventet et så stort salg af deres skærme. Dog arbejder de på at få sat gang i flere medarbejdere på deres værksteder.

Til Kaizer og andre der undres over Hurtigs hurtige harmfulde indlæg hver gang klubben nævnes... prøv at spørge om han nogen sinde fik pengene tilbage for den denon dvd 1600 han fortrød købet af.. hvad var det, 1 år efter han købte den ?

Lige siden de afviste har han været sådan når klubben blev nævnt

Jesper

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum