Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 11:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: En-stille-start-dynaudio-bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
red_martians
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Må jo starte et sted.........eller det har jeg gjort. Men er nu løbet tør for penge.

Udstyr:
Fjernsyn: Panasonic TH37PV70
reciever: Yamaha RX-V659
DVD/CD-maskine: Yamaha DVD-S661
Højttalere: Dynaudio Focus110 + Dynaudio stand1
Kabler:
Audioquest Type8 til højttalere.
Audioquest YIQ-G component
Supra HDMI
Teralabs Prism et eller andet (har glemt det et par og bruger det nu på fjernsynet)
Hjemmebikset VBT-signalkabel. Isoleringsfri rent lækker kobber i strømpe.

Den mystiske ting der står ved siden af, er et mediecenter, som aldrig er blevet helt færdig. Kører mediaportal på den. Det spare en del penge. (den historie senere)

Købte sidste år en Yamaha RX-V659 som udgangspunkt. og har i den tid været nød til at prioritere kvinden frem for anlægget. Bl.a. blev det 37" og ikke 42"
Højttalerne kom jeg til at lytte på, og købte dem(størrelsen faldt i hendes smag, og lyden i min).... Og nu er kvinden på SU, jeg mangler stadig lidt af min uddannelse og her gik projektet så i stå. Pengene er altså ikke til mere. Så jeg står med et middelmådigt surround-anlæg, med et sæt fandens dyre højttalere og intet sub eller baghøjttalere. :-(
Jeg håber jeg med tiden kan lægge flere billeder op, men det afgør pengene desværre.
hvis nogle undre sig over hvorfor jeg valgt RX-V659 og ikke 661, er det fordi den lyder Såååå fandens meget bedre. Så jeg ga' afkald på HDMI, og sagde ja-tak til god lyd.


Et udsnit af lidt af hvert


Så smuk er den tæt på


Det hele i en helhed(lidt ældre billede) fra efteråret.


Kabel-virvaret


Bruger i høj grad min 4GB memory-stik til at høre musik og se film fra fra.


Mit sidste projekt.. Billigt medie-center af skrottet dame-computer med mediaportal. I aftenbelysning.

Så begynd i bare at svine mig til... I har jo ikke hørt det endnu
Til top Vis red_martians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af red_martians Besøg red_martians's Websted
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Det er da meget flot, de er flotte de der Dynaudio køber du de sidste højtalere senere eller? 

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

ikke meget afstand der er mellem de højtalere, men sådan er det når pladsen er trang.

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
red_martians
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

#1: Køber når jeg har råd... Hver en krone bliver brugt på mad og transport for tiden. Har overvejet Dynaudio Audience SAT, men køber nok noget mere beskedent  og billigere i stedet. Subwooferen kunne blive en Monitor Audio RSW12, men den koster sgu også knaster, og tror faktisk jeg kan finde noget bedre til prisen derude.

#2: Der er blevet rykket en smule på dem.. Så de har fået 15-20cm ekstra på hver side af bordet.. men så er der heller ikke mere plads. Der er heller ikke længere end 2½m til lytte-position, og de står med ca. 2m afstand fra hinanden. Man kan faktisk se hvad ejg ahr gjort fra det første og til det sidst billede. Stik-kontakten er helt dækket på det sidste billede, hvor den for 3måneder siden faktisk var synlig bag fjernsynet. Man kan også se det på de CD-mapper der ligger nede langs med TV-bordet. På første billede ville der ikke være plads til bare en enkel. Så har gjort det bedste jeg har mulighed for.
Til top Vis red_martians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af red_martians Besøg red_martians's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes