Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 11:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Entity’s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JJmayday
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2005
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Jeg sad egentlig og rodede efter noget andet her på forum, og så endte jeg, som så mange gange før, med at blive betaget af alle jeres flotte og vilde setup's. Så nu har jeg jo gået og suget på jeres billeder så længe, at jeg næste følte mig nødsaget til at smide lidt på.

GEAR:
Fjernsyn - NAD 32A2 32" LCD TV m. indbygget harddiskoptager.
Forstærker - NAD T754
DVD - KiSS DP600 med tilsluttet WD 500 gB Harddisk
Front - Cerwin Vega VS12
Center+bag - Jamo ???
Kabler - Argon 5201D, Argon 5101H HDMI, Tara Labs Omni

BESKRIVELSE:

Udfordringen har helt klart ligget i, at få anlægget til at virke integreret i stuen. Dernæst at vælge komponenter, der sidestiller vores musikalske øre med tv-kiggeriet - anlægget skal kunne det hele, og vi hører faktisk mere musik, end vi ser TV eller film.


Derfor har fruen ikke noget imod de store VS-12'ere, da de også tilfredsstiller hendes smag, som f.eks. "Queens of the Stone Age". Rock høres på Cerwin Vega! Jeg har altid haft en forkærlighed for NAD's lyd og design, så der var ingen tvivl om receiver, selvom jeg nok i dag havde valgt 765'eren.


I ren kådhed købte jeg en KiSS DP600 som har bragt mange glæder og sorger. Jeg var virkelig begejstret for dens spec's og trådløse netadgang, men virkeligheden har faktisk tydeligt vist, at den overhovedet ikke du'r til afspilning af musik, den er for langsom til alt og var det ikke for USB-stikket, så var den udskiftet med en NAD585 - det bliver snart! Anlægget er pakket ind i en TV-bænk fra Bilka, vi syntes godt om, men med kabler i bagen stikker forstærkeren lige en centimeter udenfor. Jeg kan jo fjerne bagbeklædningen, men så kan man se kablerne...


Nyeste skud er NAD fjernsynet. Måske også et kådhedskøb, da det ikke har Full-HD, men til gengæld indbygget 160 gB optager. Jeg er jo lidt en gadget-freak, så lidt legetøj her og der i enhederne er ikke af vejen. Harddisk-recorderen er glimrende, i øvrigt, men optager man udsendelser med frit valg af undertekst, er de sjovt nok forsinkede på optagelsen. Det var mest den indbyggede DVB-C tuner og USB-stikket jeg gik efter. Jeg troede jo, jeg kunne knalde en harddisk til fjernsynet, og så udskifte KiSS-afspilleren, men lige præcis på denne model af NAD-tv er USB-stikket kun til pynt og ellers opdatering af firmware... det burde jeg nok have checket. Billedet er i top-3 af alle fjernsyn jeg har set overhovedet! Kontrastglasset foran er virkelig noget der batter, og nærmest plasma-agtigt i kvalitet. DVB-C tuneren skuffer absolut heller ikke. Med et Irdeto-kort har den "knækket" Zaptor, og jeg har 104 kanaler i digital kvalitet. Langsom i kanalskift og EPG'en dækker ikke et døgn, og jeg skifter det nok, når NAD kommer med næste generation i full-HD, og hvor der også er indbygget HD-tuner i.


Godt nok fik jeg højttaler med til fjernsynet, men den blev hurtigt pillet af og pakket væk, når nu surround-delen er oppe at stå. Det er nogle gamle basale Jamo enheder som center og bagsatelitter, og de har det ikke vildt godt med NAD-kraften, og de står også for en udskiftning på et tidspunkt. Satelitterne har jeg sat ind i reolen sammen med bøgerne og trukket kablet igennem bagbeklædningen.

KiSS-afspilleren er koblet til fjernsynet med HDMI. Fjernsynet er sat til forstærkeren med et optisk kabel, og det virker fint. Jeg ville gerne have sat KiSS'en til forstærkeren direkte med endnu et optisk kabel, så jeg kan høre DTS-audio-cd'er (det virker nemlig ikke igennem fjernsynet), men selvom jeg sætter forstærkeren op til at skifte mellem optical 1 og optical 2, så bruger den ALTID Optical 1. Det gælder også med Coax-kabler... har nogle en ide om problemer hører jeg meget gerne nogle ideer, men ellers mistænker jeg faktisk en fejl i forstærkeren.

Jeg hører da også gerne på forslag til ny center- og satellit-højttalere... subwoofer ser jeg lidt som underordnet med CV'erne...

It ain't much, but it works to my satisfaction!

 

Til top Vis JJmayday's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJmayday
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa, det ser fint ud, og ikke ringe med en Viv der kan klare CV( Hold på hende )

Ville lige bemærke at man ikke rigtig kan undvære en sub i et SR setup. Man sagtens få recieveren til at sende det ud i Fronterne, men du vil sikkert få en anden og bedre oplevelse af en desideret sub til filmene. CV har en del subs der kan måle sig med dine Fronter.

Mvh Rockmoroe 

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. at gå ned til din lokale HiFi Pusher, og låne en med hjem. Så er du ikke i tvivl om, om det er noget for dig.
Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes