Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 08:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit Denon/Dali setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
moberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 September 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Her er så mit setup.

Det Består af:

40" Thomson Scenium bagprojektions tv

Denon AVR-2106 Reciever

Thomson Scenium DTH8550E HD optager

Sony RDR-HX722 HD optager

Kabel: Bandrige Scart, Tara Labs Prism Omni 2, Coax  Argon 5221D

Front Dali Concept 8

Center Dali Concept center

Bag Dali Concept 1

 

Ja, det var så det, det er en hjemmebio under opbygning, som det ses har jeg ikke fået sat center højtaleren op endnu, kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal lave en hylde eller købe et beslag.

Næste ønske er at få en Sub, ved ikke helt hvilken det skal være endnu, men er da åben for ideer.

Jeg har arbejdet lidt på at dæmpe mine fronthøjtalere, da gulvet ellers spiller med..

Til det formål har jeg skåret  små firkanter af et gammelt liggeunderlag og lagt i hvert hjørne under højtalerne, det har hjulpet meget, men det er ikke helt perfekt endnu. arbejder lidt videre på det.

Håber at få noget respons.

Mvh. Jacob

Til top Vis moberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moberg
 
Themann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 08 September 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Lækkert

Hvad med spikes til afkobling af fronterne?



__________________
Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42256&PN=1

Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
Til top Vis Themann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Themann
 
moberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 September 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:

Lækkert

Hvad med spikes til afkobling af fronterne?

har overvejet det, men hælder mere til VTfeets, det skulle være bedre på trægulve

Til top Vis moberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moberg
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 08 September 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  


Det er et lækkert Setup, men jeg kom til at tanke på hvor du skal have din center??...
For din orden ser pæn ud nu..

mvh Henrik

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
moberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 September 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Det er et lækkert Setup, men jeg kom til at tanke på hvor du skal have din center??...
For din orden ser pæn ud nu..

mvh Henrik

Min Center skal hænge over fjernsynet, men ved ikke om jeg vil have den på en hylde eller et beslag.

Til top Vis moberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moberg
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 08 September 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

 

Nej ok det kan jeg godt se..

Det er faktisk ærveligt at du skal have en center, for det ser faktisk helt sikkert pæneste ud dit Setup nu, men sådan er det jo!:..

Hvad med en Sub??

mvh henrik

Mit Hifi - Tramperen

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
moberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 September 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

 

Nej ok det kan jeg godt se..

Det er faktisk ærveligt at du skal have en center, for det ser faktisk helt sikkert pæneste ud dit Setup nu, men sådan er det jo!:..

Hvad med en Sub??

mvh henrik

Mit Hifi - Tramperen

Jeg vil meget gerne have en sub, men pengene er ikke til det lige nu..

Kan ikke rigtig finde ud af hvilken sub det skal være, har overvejet cervin vega. Kunne aldrig drømme om at købe cervin vega højtalere, men går ud fra de kan lave bas, så måske en sub fra dem. men er da åben for ideer.

Mvh. Jacob

Til top Vis moberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moberg
 
moberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 September 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Forresten, det at jeg ikke bryder mig om cervin vega, er ikke sagt for at provokere nogen, jeg vil bare gerne have detaljer og mit indtryk er at cervin vega maler med den brede pensel.
Til top Vis moberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moberg
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 08 September 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Flot setup uden tvivl, men den denon er jo ikke ligefrem en kraftkarl. Jeg har selv noget lign. og min Denon Avr 2105 er slet ikke nok. Se efter en effektforstærker som NAD 216Thx, den vil rykke godt rundt med dine concepter

Subber, jaja, SVS mener jeg de hedder, ellers er der valodyne hvis skal være. Jeg klarer mig fint med mine Dali 850 på et 16 kvm værelse, med nogle hæftige baght'ere, så deet. se evt. link.

Håber det gav lidt info!

 

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
moberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 September 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Nå så har jeg forelsket mig i en sub, men  vil da gerne lige høre jeres mening.

Det drejer sig om: DALI Suite S1.5 subwoofer

men så skal der altså også lige tjenes lidt penge.. hehe

Man bliver sku helt afhængig af anlæg, hver gang jeg får noget nyt udstyr, begynder jeg at drømme om opgradering igen...

Til top Vis moberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moberg
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 08 September 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Du behøver jo ikke nødvendigvis at have en center, hvis din receiver har en fornuftig "fantom" center funktion, så kan det faktisk godt fungere uden. Der er flere herinde, jeg er en af dem, der kører uden center, og det fungerer fint. Det er ikke 100% optimalt, men det er det jo sjældent når man skal indrette hjemmebioen i en stue der også skal kunne bruges til andet.

Jeg er helt enig med Ascari i, at det kunne være en god idé med en effekt til fronterne. NAD kunne være en god idé, Rotel og Parasound er også gode alternativer. Hvis det ikke skal være for dyrt kunne du prøve at finde en brugt Denon POA-2200 (hvis Ingeniøren ikke har købt dem alle), POA-2400 eller POA-2800.

Når det gælder subwoofere er der meget der tyder på, at SVS er dem der giver mest dyb bas for pengene. Velodyne laver også nogle rigtig fede subs, typisk med flere funktioner end SVS, som feks. automatisk kalibrering, men de er så også betydeligt dyrere.

Det griber hurtigt om sig, men det er nu en dejlig hobby



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
moberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Du behøver jo ikke nødvendigvis at have en center, hvis din receiver har en fornuftig "fantom" center funktion, så kan det faktisk godt fungere uden. Der er flere herinde, jeg er en af dem, der kører uden center, og det fungerer fint. Det er ikke 100% optimalt, men det er det jo sjældent når man skal indrette hjemmebioen i en stue der også skal kunne bruges til andet.

Jeg er helt enig med Ascari i, at det kunne være en god idé med en effekt til fronterne. NAD kunne være en god idé, Rotel og Parasound er også gode alternativer. Hvis det ikke skal være for dyrt kunne du prøve at finde en brugt Denon POA-2200 (hvis Ingeniøren ikke har købt dem alle), POA-2400 eller POA-2800.

Når det gælder subwoofere er der meget der tyder på, at SVS er dem der giver mest dyb bas for pengene. Velodyne laver også nogle rigtig fede subs, typisk med flere funktioner end SVS, som feks. automatisk kalibrering, men de er så også betydeligt dyrere.

Det griber hurtigt om sig, men det er nu en dejlig hobby

er begyndt at kikke lidt omkring efter en effekt forstærker til mine front højtalere.. lol

men tror nu jeg starter med en sub. Centerhøjtaleren har jeg jo, så den kommer op, min stue er kun til underholdning, dvs. film og musik. Hvis folk kommer på besøg hos mig for at drikke kaffe og få en sluder, så må de leve med at stuen er ved at blive spækket med udstyr.

Men ok det kan de jo nok, mange af mine venner er vilde med HIFI og Surround.

Jeg bruger også noget tid på at sætte kanal op til kabler, sådan at det ikke ser for vildt ud med dem.

Til top Vis moberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moberg
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 08 September 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

moberg skrev:
MichaelWB skrev:

Du behøver jo ikke nødvendigvis at have en center, hvis din receiver har en fornuftig "fantom" center funktion, så kan det faktisk godt fungere uden. Der er flere herinde, jeg er en af dem, der kører uden center, og det fungerer fint. Det er ikke 100% optimalt, men det er det jo sjældent når man skal indrette hjemmebioen i en stue der også skal kunne bruges til andet.

Jeg er helt enig med Ascari i, at det kunne være en god idé med en effekt til fronterne. NAD kunne være en god idé, Rotel og Parasound er også gode alternativer. Hvis det ikke skal være for dyrt kunne du prøve at finde en brugt Denon POA-2200 (hvis Ingeniøren ikke har købt dem alle), POA-2400 eller POA-2800.

Når det gælder subwoofere er der meget der tyder på, at SVS er dem der giver mest dyb bas for pengene. Velodyne laver også nogle rigtig fede subs, typisk med flere funktioner end SVS, som feks. automatisk kalibrering, men de er så også betydeligt dyrere.

Det griber hurtigt om sig, men det er nu en dejlig hobby

er begyndt at kikke lidt omkring efter en effekt forstærker til mine front højtalere.. lol

men tror nu jeg starter med en sub. Centerhøjtaleren har jeg jo, så den kommer op, min stue er kun til underholdning, dvs. film og musik. Hvis folk kommer på besøg hos mig for at drikke kaffe og få en sluder, så må de leve med at stuen er ved at blive spækket med udstyr.

Men ok det kan de jo nok, mange af mine venner er vilde med HIFI og Surround.

Jeg bruger også noget tid på at sætte kanal op til kabler, sådan at det ikke ser for vildt ud med dem.

Det lyder som om du allerede er blevet fanget, velkommen i klubben

Hvis du prioritere lyd over indretning, så tror jeg du skal overveje SVS som et alternativ til Dali sub'en, tror umiddelbart at du får mere for pengene der. Prøv at tage fat i ManicMiner, han er den lokale SVS "prædikant" og vil helt sikkert gerne dele ud af sine erfaringer.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 305
Sendt: 08 September 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Du behøver jo ikke nødvendigvis at have en center, hvis din receiver har en fornuftig "fantom" center funktion, så kan det faktisk godt fungere uden. Der er flere herinde, jeg er en af dem, der kører uden center, og det fungerer fint. Det er ikke 100% optimalt, men det er det jo sjældent når man skal indrette hjemmebioen i en stue der også skal kunne bruges til andet.

Jeg er helt enig med Ascari i, at det kunne være en god idé med en effekt til fronterne. NAD kunne være en god idé, Rotel og Parasound er også gode alternativer. Hvis det ikke skal være for dyrt kunne du prøve at finde en brugt Denon POA-2200 (hvis Ingeniøren ikke har købt dem alle), POA-2400 eller POA-2800.

Når det gælder subwoofere er der meget der tyder på, at SVS er dem der giver mest dyb bas for pengene. Velodyne laver også nogle rigtig fede subs, typisk med flere funktioner end SVS, som feks. automatisk kalibrering, men de er så også betydeligt dyrere.

Det griber hurtigt om sig, men det er nu en dejlig hobby



Så vidt jeg husker mener L.B. og kyhn da også at det ligefrem er mere optimalt uden center (Kun hvis man sidder i midten)


__________________
Mvh KennethB

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 08 September 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

KennethB skrev:
MichaelWB skrev:

Du behøver jo ikke nødvendigvis at have en center, hvis din receiver har en fornuftig "fantom" center funktion, så kan det faktisk godt fungere uden. Der er flere herinde, jeg er en af dem, der kører uden center, og det fungerer fint. Det er ikke 100% optimalt, men det er det jo sjældent når man skal indrette hjemmebioen i en stue der også skal kunne bruges til andet.

Jeg er helt enig med Ascari i, at det kunne være en god idé med en effekt til fronterne. NAD kunne være en god idé, Rotel og Parasound er også gode alternativer. Hvis det ikke skal være for dyrt kunne du prøve at finde en brugt Denon POA-2200 (hvis Ingeniøren ikke har købt dem alle), POA-2400 eller POA-2800.

Når det gælder subwoofere er der meget der tyder på, at SVS er dem der giver mest dyb bas for pengene. Velodyne laver også nogle rigtig fede subs, typisk med flere funktioner end SVS, som feks. automatisk kalibrering, men de er så også betydeligt dyrere.

Det griber hurtigt om sig, men det er nu en dejlig hobby



Så vidt jeg husker mener L.B. og kyhn da også at det ligefrem er mere optimalt uden center (Kun hvis man sidder i midten)

Jeg tror L.B., Kyhn og undertegnede er enig med "eksperterne" i, at det mest optimale er 3 identiske fronthøjttalere, men det er jo ofte ikke praktisk, specielt ikke hvis man som du og jeg har et tv af den ene eller anden slags, har man et dedikeret bio-rum med projektor er der straks bedre muligheder. Tag et kig på DJ's bathule, 6 identiske højttalere!

Svagheden ved at undvære centerhøjttaleren er primært at "centreringen" af lyden bliver dårligere når man bevæger sig væk fra sweetspot, eller måske nærmere at man får et mindre sweetspot. Men prøv dig frem, hvis du synes det fungerer fint hos dig uden center, så kan du jo sælge den og frigøre lidt valuta til alt det andet du skal købe



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
moberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 September 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
KennethB skrev:
MichaelWB skrev:

Du behøver jo ikke nødvendigvis at have en center, hvis din receiver har en fornuftig "fantom" center funktion, så kan det faktisk godt fungere uden. Der er flere herinde, jeg er en af dem, der kører uden center, og det fungerer fint. Det er ikke 100% optimalt, men det er det jo sjældent når man skal indrette hjemmebioen i en stue der også skal kunne bruges til andet.

Jeg er helt enig med Ascari i, at det kunne være en god idé med en effekt til fronterne. NAD kunne være en god idé, Rotel og Parasound er også gode alternativer. Hvis det ikke skal være for dyrt kunne du prøve at finde en brugt Denon POA-2200 (hvis Ingeniøren ikke har købt dem alle), POA-2400 eller POA-2800.

Når det gælder subwoofere er der meget der tyder på, at SVS er dem der giver mest dyb bas for pengene. Velodyne laver også nogle rigtig fede subs, typisk med flere funktioner end SVS, som feks. automatisk kalibrering, men de er så også betydeligt dyrere.

Det griber hurtigt om sig, men det er nu en dejlig hobby



Så vidt jeg husker mener L.B. og kyhn da også at det ligefrem er mere optimalt uden center (Kun hvis man sidder i midten)

Jeg tror L.B., Kyhn og undertegnede er enig med "eksperterne" i, at det mest optimale er 3 identiske fronthøjttalere, men det er jo ofte ikke praktisk, specielt ikke hvis man som du og jeg har et tv af den ene eller anden slags, har man et dedikeret bio-rum med projektor er der straks bedre muligheder. Tag et kig på DJ's bathule, 6 identiske højttalere!

Svagheden ved at undvære centerhøjttaleren er primært at "centreringen" af lyden bliver dårligere når man bevæger sig væk fra sweetspot, eller måske nærmere at man får et mindre sweetspot. Men prøv dig frem, hvis du synes det fungerer fint hos dig uden center, så kan du jo sælge den og frigøre lidt valuta til alt det andet du skal købe

Det er dejligt med input. MEN det kan ikke diskuteres, centerhøjtaleren bliver. Vil ikke have nogen "falsk" center.

Det er rigtigt at identiske højtalere ville være optimalt, men også temmelig en del for voldsomt.

Det kommer den dag jeg får et hus, hvor jeg kan lave et større rum. En rigtig biograf, med projektror biostole, popcorn osv. den helt store drøm.

 

Mvh. jacob

 

Til top Vis moberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moberg
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 08 September 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

moberg skrev:

Det er dejligt med input. MEN det kan ikke diskuteres, centerhøjtaleren bliver. Vil ikke have nogen "falsk" center.

Det er rigtigt at identiske højtalere ville være optimalt, men også temmelig en del for voldsomt.

Det kommer den dag jeg får et hus, hvor jeg kan lave et større rum. En rigtig biograf, med projektror biostole, popcorn osv. den helt store drøm.

 

Mvh. jacob

 

Den drøm er du ikke ene om



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Digi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 195
Sendt: 09 September 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

 mht Sub burde du købe Dali Concept sub'en, så er din ht serie jo komplet, men samme serie hele vejen rundt! bare et bud

__________________
;o) Digi
Til top Vis Digi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digi
 
KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 305
Sendt: 09 September 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:
 mht Sub burde du købe Dali Concept sub'en, så er din ht serie jo komplet, men samme serie hele vejen rundt! bare et bud


Tror ikke det betyder noget at de kommer fra samme serier/mærke.

Har du overvejet en SVS PB10? Tror den ender på lidt under 5k med fragt til danmark, og så skulle den jo være uden konkurrence til film (også musik pånær Infinity Kappa Sub), men dine fronter skulle jo kunne klare sig til musik


__________________
Mvh KennethB

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB
 
mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 11 September 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

hej

Ganske nice setup, men hvorfor står sonyen oven på forstærkeren? det er normalt en meget dårlig ide, da forstærkeren ikke kan komme af med varmen.



__________________
"Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes